• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Hej goingar!

Page,
    Kul att du tittar in! Du är saknad!!

Tinga,
    Ha det så mysigt i Paris! Du förresten, jag har tänkt fråga dig: Läste ju det du länkade till mig om Rom (vi avvaktar dock till hösten nu, då vi insåg att det blir för stressigt att hinna dit med flytten och allt vi vill hinna göra innan) och såg allt ni reste förra året. Det var ju massor av veckor totalt. Får ni tjänstledigt från era jobb då eller hur löser ni det tidsmässigt? Jobbar långa dagar när ni väl jobbar eller har ni längre semester?

Cicci,
    Vad skönt att han sov hela natten! Det har min son aldrig gjort än. Men jag kanske är för kräsen som tycker att en natt är ca 11 timmar när jag säger så. Igår natt sov han t.ex. från 20.20 till 05.40, dock vaknade jag klockan 5 och var tvungen att kolla så han levde Så han kanske har sovit en hel natt när jag tänker efter...

Ikväll skulle jag och maken gått på finrestaurang och ätit 7-rätters. Hade sett fram emot det mycket eftersom vi inte kommit ut tillsammans på länge, men igår fick maken bihåleinflammation och jag är inte direkt frisk själv heller, så vi fick ställa in. Dessutom går det kräksjuka hemma hos barnvakten (brorsan). Trist, men vi ska försöka få till det en vardagkväll i stället.

Barnmorskorna ja, ja oj, vad jag grät. Undrar om alla program är lite likadana som det första. Då blir det många tårar...

Tack förresten för alla glada tillrop om min nya chef! Det ska verkligen bli jättekul att börja jobba där. Som man fick kämpa på mitt förra ställe för att få någon som helst extern utbildning eller ännu mer för att få åka någon stans alls och så kommer jag iväg redan första veckan nu. Ser så mycket fram emot att få lära mig en hel massa nytt också! För jag kan verkligen inte den produkt jag ska jobba med. Blir härligt att börja på ett vitt, tomt ark i ett nytt block.

Ha en skön dag och helg om vi inte hörs innan dess!

• junilejon

Oj vad det har skrivits här...ang era drömmar om hus/lgh så skulle jag vilja ha det nästan som när vi var små...
    Då hade vi en lgh i Cannes,en stuga i Varberg och en stuga i Sälen....men sen skulle jag lägga till en lgh i Thailand och en bongalow på Maldiverna det hade verkligen suttit fint!!!

Lappis grattis till äggplocket..och 9 st inte ills det inte

Nattson välkomen hem igen...kul att ni haft det bra!!!

• nennesjuttioåtta

oj jäklar vad jag skrattade åt Ciccis inlägg när det totalt barkade ur och bara blev versaler, PPWAAHAHAHAHAH! Hysteriskt roligt!

Hej Frullis, hehehe ja du kan du med.

Oj, kommer inte ihåg allt jag ville säga, vad smarta ni är som noterar allt eftersom...!

BS - oj, vad jobbigt det låter med Iris sömn, mammighet (?) och snuttande, förstår att orken börjar tryta och då är det nog ännu svårare att orka ta tag i det. Inte för att jag vet vad ni ska göra annorlunda, eller om ni ens ska det. Men en bunt med styrkekramar till dig och din man!!!

Lappis, håller tummarna som FAN idag!!!!! Vi vill ha en massa eskimåer och schyssta ägg att stoppa tillbaka i boet!!!

Page, ja, vad ska jag säga, KRAM på dig och kul att se dig här!

Vänner
    Vad kul med nya jobbet, inspirerande!!!!

Barnmorskorna: ja, det var när den skäggige gubben började lipa som jag bölade!Håller med Muggles (fastän jag inte ens varit i närheten av erfarenheten) men vad skulle hon (den första) ha lustgas för när hon skulle sys, och då var bedövad...? Jag är sjukt imponerad av er som gått igenom en förlossning, vilka krafter ni måste ha!

• Telemarkgrrl

Gomorron!

Här har dagen börjat med en brandkårsuttryckning. Har fått en saftig utskällning per mejl från Japan ang en sak som inte är mitt problem/fel.

Zozo, om du tycker att fransmän är knepiga att samarbeta med så har du aldrig jobbat med japaner....

Tinga, ha det riktigt fantastiskt i Paris! Jag är SÅ avundsjuk!

Cicci -

Lappis, en blastocyst kan du väl inte få tillbaka, ni gjorde ju ÄP i onsdags?!

• Vännerfan

Ja, det var kul, men roligast det senaste dagaran måste varit Sweets Piss!! Jag var direkt tvungen att scrolla ner och kolla om hon sett det själv! Ha ha ha! Vad jag skrattade!
    S och R ligger ju inte ens bredvid varann på tangentbordet!

• Vännerfan

Alltså Ciccis inlägg med versalerna var kul...

• muggles

Vänner: åh nej!!! Var ni tvungna att ställa in - vad supertråkigt! Säg till om vi kan ställa upp som barnvakt så att ni kommer iväg innan ni flyttar! Vet inte om vi(jag) kan natta prinsen men...

BS: uj låter extremjobbigt. Förstår att ni ger upp efter att ha kämpat så länge. Iris låter som en extremt viljestark liten person. Men ngn gång måste du ju sluta amma, undrar hur det ska gå. El ja, en del ammar ju i flera år men... Såg på tv4 morgon (Louise Hallin på tisdagar) en fråga från en tjej som hade en 1,5 åring som hon fortfarande ammade och nu skulle hon snart ha nr 2 och undrade hur hon skulle göra då. Hon fick rådet att amma båda två om hon hade mjölk så det räckte!! Jag har aldrig ens kommit på tanken att man kan amma 2 syskon samtidigt! Och att amma när man är gravid låter också lite småjobbigt, båda tar ju en del energi från kroppen. Nåja.

Page: kul att se dig här igen!! Små livstecken från dig är alltid roligt. Hur mår din man? Bloggar du livligt fortfarande?

frullan: låter jobbigt att ha mjölkstockningar hela tiden, det slapp jag som tur var.

Cicci: HÄRLIGT att Victor sov en hel natt!!! Vad skönt när det ger resultat!

Moa sover till kl 06 sedan 2v tillbaka och jag känner mig helt normal! Visst, hon kan vakna vid 05-tiden men går att natta om fort till skillnad från förr. Det blir spännande att se vad som händer nu när vi kommer att börja dra tillbaka läggtiden från kl 21 till mer normala 20 el så. Börjar hon då vakna 05 och vara pigg igen så får vi väl acceptera att hon är sån...

• Vännerfan

Min make klagar också på omöjliga fransmän.

• Vännerfan

Tack så mycket Mugglan, men vi ska försöka få till det på onsdag istället om det finns bord. Håll tummarna för att det blir av då!

• Vännerfan

Men Mugglan, nu blir det ju andra tider med vintertid! Jag försöker redan ställa om lite här, då det tog en vecka förra gången. Alltså, jag la honom tidigare nu på f.m.

Men oj, nu blir jag alldeles svettig, ska gå och vila!

So long!

Svar på tråden Barnkarusellen