• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Piggelin - men det brukar väl det bli när du är inne och skriver .

Om du smiter in på resetråden ser du vad jag sitter och googlar om just nu - Slovenien! Hi, hi...ändrar mig hela tiden och har en full mapp med potentiella semestrar.

• MSW

Mrs B: Jag tycker att det måste vara jätte skönt för dig, för Max och för Malte att Max får vara på dagis.. Känns som att storsyskonet kräver mycket mer stimulans än vad det får genom att bara "gå hemma och dras" med mamma och småsyskon.. Jaja, hoppas det blir bättre efter omorganisationen då!

Lappis: Grattis till alla nio äggen, och lycka till i morgon, men det går säkert bra!

Pirr: Lycka till när det bär av!

Även jag tittade på Barnmorskorna igår, men jag vet inte om jag borde gjort.. Kände mig mest nervös och skakig inför mina egna "bravader" även om det är ett tag kvar.... Men tänkte att det kunde vara bra att få någon känsla för hur det kommer att kunna gå till.. Men som sagt, igår kändes det som att det vore bättre om bebisen stannar på insidan... Även jag kunde inte hålla mig från tårar när pappan i slutet började gråta..

Idag har vi varit på "stora" UL och det var en livlig liten "normal" bebis i magen.. När h*n började sparka såg det juh ut som man har en mygglarv eller grodyngel eller något i magen.. Well, iaf blev datumet framflyttat till den 31 augusti

Det var säkert en hel massa annat som jag borde kommenterat.. Men det har jag glömt, och nu ska jag gå och laga mat, och mysa ner framför tvn, då maken är på hockey, "lokala" hockeylaget kvalar upp till allsvenskan.. Annars går han inte mycket på hockey längre...

Kram på er!

• Sweetstreet63

MSW,
    GRATTIS till ULet!!!

Jag har själv börjat fundera mer och emr på detta med förlossningen och så nu. Även om det ju fortfarande känns ganska avlägset.

• FruCicci

Shites pommes frittes vad ni har skrvit idag.......... jag orkar inte läsa i kapp alls... för jag har druckit massa vin... var jätte sugen p¨å det, så konstigt åd...

Hur som helst, jag såg att lappsi skre slovenien., det är fint där och jävligt billigt vin!!!!!!!!!! Gott med!

jat ska till kr4oatsien i sommar med min lillafamilj, senska jag pöka som fan däör för nr 2

en sak till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JUNIOR SOV HELa natten, SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ OTROLIUGT SKÖNT! HAN VAKNAD EEN GÅNG, MEN DET HÖRDE INTE JAG, SÅ MAKEN SJÖNG IMSEVIMSE SPINDEL OCH HAN SOMNADE OM VI D3 TIDEN, SEN VAKNADE HAN 20 I SJU NÄSTA GÅNG.....
    jAG ÄR SÅ GLAD-.-.
    MEN I NATT SÅ VAKNAR HAN NOG FÖR HAN SOMNADE UTAN SÄRSKILLT MYCKE TI MAGEN I KVÄLL

hejj HEJJ LAPPIX YNGEL

• viktualia

Cicci - du är för BRA!!!!! fyllekaja!! *garvar*

*vinkar till övriga entusiaster också*

• BrudSommar2006

Hej Cicci! Vad kul att det går så bra med Victor! Är han frisk nu?

Här går det sämre än någonsin med Iris sömn, vi har ju kämpat i nästan två månader och inte kommit längre än att få henne att somna om hela tiden när hon vaknar och inte behöva amma förrän kl två första gången. Nu efter att vi varit bortresta i påsk så fungerar ingenting och hon vaknar en gång i kvarten och tårarna bara sprutar och det går inte att få kontakt med henne så efter att ingen av oss sovit mer än fyra timmar eftersom vi tagit halva natten var på två månader så orkar ingen av oss längre och nu ammar jag bara för att få sova. Så nu är vi tillbaka där vi började och med noll krafter att ta tag i det så nu får det vara som det är helt enkelt, typ åtta amningar per natt hädanefter.

I kväll blev Iris helt hysterisk när maken skulle ta henne medan jag duschade. Helt totalt galen blev hon och slutade inte, till sist satte han henne på golvet när han provat allt, att bära, vagga, sitta med henne, hon kunde knappt andas så hysterisk var hon och kastade sig fram och tillbaka. Så blev jag klar och tog henne och hon låg och snuttade och hulkade men lugnade ner sig till sist och eftersom det var ett program jag ville se på tv och Iris höll på att somna så skulle maken ta henne igen och byta blöja innan hon somnade men det gick inte, då blev hon helt galen igen. Suck, mina föräldrar kan ju ha henne.

Så här jobbig som hon är nu vet jag inte när hon var senast.

Nåväl, nu till något mer spännande, Lapinette, stort lycka till i morgon!!!

Pirr, när som helst nu, tjohoo vad spännande!

Har inte sett Barnmorskorna än, ska se det för vi har spelat in det, men jag tror att jag kommer att bli riktigt upprörd för jag klarar inte av att se sådana program längre. Måste ändå titta!

Vackrast i Sverige, hm, det var svårt, får fundera.

• BrudSommar2006

Har förresten också varit på Me&I klädvisning och fick min beställning igår, hittade någr a saker i alla fall, man känner ju alltid att man måste beställa något tycker jag. De var helt ok, annars kände jag inte att större delen av kollektionen var något för mig faktiskt, limpsadlar, traktorer och gamla kassettband, nja. Det de hela tiden tryckte på var att tjejer minsann kan vara lika tuffa som killar, alltså att tjejer kan ha killkläder, och de klart de kan om man gillar kläderna. De ställde i alla fall aldrig frågan om killar kan vara lika söta som tjejer så det kändes faktiskt mer som killkläder än unisex. Nåväl, inte direkt något för mig det mesta men några fina saker. Fast lite smala plagg med inte så mycket stretch i, svårt med Iris knubbiga blöjbak.

• Mrs  B

MSW
    Grattis till det fina UL!!!!
    Visst är det en underbar känsla???
    Ja, jag hoppas också att det ska bli lite bättre på Max dagis och avdelning framöver. Kanske att omorganisationen gör det hela bättre???
    Maken min undrar om din make varit på många matcher med ert lokala lag?????
    I så fall har han sett min make som huvuddomare, senast förra matchen mot Asplöven.
    Kul!!!!!!!

BS
    Ingen kul sits du/ni är i just nu!!!!
    Vi kämpade också med Maxs sömn men det handlade inte om mat utan istället om att han verkligen inte ville eller behövde så mycket sömn. Höll mycket på med att stoppa in nappen i munnen för att få honom att somna om kommer jag ihåg. Kämpar fortfarande med att han ska sova i sin egen säng hela natten, funkar sådär....
    Hanterar Malte lite annorlunda nu med facit i hand och än så länge funkar det.

Vackrast i Sverige????? Hmmmmmmm

Skåne (Österlen, bokskogar, havet), Skärgårdar, Göteborg.....

• Mrs  B

BS
    Beställde en Godisråtta body till Malte och en Grävskopetröja till Max.
    Tänkte inte så mycket med det där med unisex kläder, smala varianter, färger osv men det är kanske för jag köper till killar och inte till tjejer?????

• Mrs  B

Nenne
    Det var en Cloettafabrik i Kalmar som jag ofta cyklade förbi, mums.......

Svar på tråden Barnkarusellen