• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Sweet - jag väljer Frankrike då jag vet att det är möjligt att pendla där emellan väldigt lätt. Åker vi till andra sidan jordklotet så blir det inte lika ofta och då kan vi lika gärna hyra lägenhet eller ta in på hotell.

• sweetstreet

Hehe Nene!
    Vi ahr utsikt, men bara en massa hus...!

(se min bild som jag har här. Det är vår kvällsutsikt)

• nennesjuttioåtta

okej, om vi ska ta i:

en egen ö i skärgården

en fjällstuga i Vemdalen, högt upp!

En lägenhet på amalfikusten

En bungalow på en liten ö i Thailand/malaysia/Maldiverna/seychellerna (måste man välja?)...

ett smalt hus i San Fransisco

En sjöbod på Lofoten

• nennesjuttioåtta

AAAAAAAAAAARGGGHGHHHHHHH *sliter ut ögonen* jag vill inte veta vad jag missar genom att se Stigslund bakom garagen och en järnväg.

sweetstreet skrev 2008-03-27 13:40:16 följande:
    Hehe Nene!Vi ahr utsikt, men bara en massa hus...!(se min bild som jag har här. Det är vår kvällsutsikt)
  • sweetstreet

Men Lappis!
    Hallå!!
    Vad du blev praktisk nu då helt plötsligt!!!
    Det var väl inte det som var meningen med denna drömning...

haha!!!

Tycker att det är en bättre anledning att du väljer frankrike för att du älskar Frankrike helt enkelt!!!

• nennesjuttioåtta

lappis
    vadå pendla. Ska du jobba, eller? *pfff*

• Telemarkgrrl

Jag håller nog med Lappis här, jag nöjer mig med ett par ställen här och ett par i Frankrike.

• sweetstreet

Nenne!!!
    just SÅÅÅÅ menar jag!
    inga praktiska tankar här inte.
    bara dröm på!!!! .-D

Och förresten då ska även jag lägga till en stuga i Stockholms skärgård!!! Mmmmmm!!!!!

• nennesjuttioåtta

Sweetie, vi *host* JAG hade tänkt i början på juni eftersom jag fyller år då. Men det beror på om han kan ta ledigt så tidigt.... Annars kan vi vara med på BB för att se och lära, vi kan ta med eget fika. Kanske ni får en leverpastejssmörgås!

• sweetstreet

men telis!!!!!

När du kan få kanadensisk skidåkning! Eller kanske Colorado???!!

Jaja, varför är det bara jag och Nenne som tutar och kör...??
    vad är vi för personer egentlgien???
    Dålig läggning? Svag karaktär?
    För mycket dröm och för lite verklighet???

Vår psykoanalytiker page är ju på långvarig semester från tråden också så inte kan vi få ngt utlåtande från henne heller. Suck!

Svar på tråden Barnkarusellen