• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

"Maken och jag har som vanligt slagit vad - förra gången vann han (priset var en - det säger jag förresten inte )"

hahaha muggles, så där kan du ju inte skriva, mina snusktentakler går i snurr!!!

• muggles

Måste kommentera Barnmorskorna, såg lite igår (typiskt ringde en på vår båtannons mitt i så jag såg inte slutet). Det första jag reagerade på var att Sjukhuset på 3:an är mkt snyggare filmad - typiskt SVT Men jag blev så irriterad på den första tjejen som födde helt utan bedövning tydligen och sedan ville hon ha lustgas när hon skulle sys (och hade fått bedövning). Ööööööhhhh? Förstår verkligen inte det.

• muggles

Nennelainen: ok då bara för dina öron *viskar*: underredesbehandling! Capiche?

• muggles

Nenne: tungt att så många av dina kompisar är på smällen! Jag håller verkligen tummarna för er!!! Nu måste jag nog hoppa i duschen om jag ska hinna vägning före lunch.

• nennesjuttioåtta

*pffff*
    ssshhh, hhahaha muggles, det där hade jag listat ut för lääänge sen, höhöhöh Nuts nuts!
    (säger kanske en hel del om mig själv, jag hade nämligen också haft det som trading - fast han börjar fatta att det inte är någon direkt uppoffring från min sida eftersom det är värsta turn-on för mig själv, mumsfilibaba, PWAAHAHAHAHAHAH)

• Mrs  B

God förmiddag alla!!!!!

Sitter med den första kopp kaffe för dagen, mums......
    Natten har som vanligt varit helknäpp, undrar allt när det ska vända?
    Men i påsk fick jag i alla fall maken till att ge flaskan på natten så jag kunde sova vidare,det ni!!!!!!!
    Vilken fröjd!!!!!!! Zzzzzzzzzzzzzz

ÄNTLIGEN fick jag en kväll ledigt igår och då gick jag på ett klädparty för barn och vuxna som en kompis hade här i byn, Me & I heter det. Jättefina kläder och priserna helt ok, dyrt till vuxna men ok till barn.

Pratade med några mammor till dagiskompisarna och det var kul att få tjata av sig lite och sen få höra lite skvaller.
    Kommer att bli lite förändringar på avdelningarna till hösten och även bland personalen. Kan kanske bli bra??
    Det jag upplevt nu med de två äldre fröknarna kändes igen av de andra mammorna och det var skönt att höra.

Lappis
    Grattis till dina ägg, håller tummarna för fortsättningen!

Nattson
    Välkommen hem!!!
    Är så avundsjuk på dina hockeymatcher. Vi längtar till oktober......

Sweet
    Det där med vikten är knepigt men det brukar inte ofta vara problem när man inte går uppså mycket. Bebben får ju sitt i alla fall. Se på mig:
    Jag gick ju ner i vikt de sista tre månaderna och hamnade under min ingångsvikt men Malte vägde ändå 3775g. Det var jag som tog stryk men det gick ändå till slut.

Tinga
    Jag gillade inte heller att bli sjukskriven först och hade svårt att acceptera det men var tvungen att tänka om och tänka på Maltes bästa istället. Vi var ju faktiskt två och ni är tre så det är för det bästa i slutänden.

Nenne
    Min man gråter inte heller ofta men när våra pojkar föddes grät
    han faktiskt. Då blev även jag rörd......

• nennesjuttioåtta

Vänner förresten (kul med ett långt snabbt inhopp, haha) hoppas att du kryar på dig!

Barnbidragets vara eller inte vara, själv fick jag inte mitt när jag var liten för vi hade det tufft nog ändå. Svårt att tycka något... MEN! Om det ska vara inkomstprövat... ska det bli något att skämmas för, att man är en unge som får barnbidrag...? 20.000:- förresten, var väl ingen jättelön direkt heller. Det borde vara en högre gräns, och det är ju skillnad också om du är ensamstående. Vem kollar det? Och som sagt, vad ska den administrationen kosta? Äh, låt det vara som det är, vissa sparar väl allt och har råd ändå med körkort till barnen men de som kan borde skänka en rejäl slant till behövande barn i Ukraina istället för att köpa en ny SUV till grabben.

• nennesjuttioåtta

Åh fatta vad det kostar att bo i Norrland, där man måste åka bil överallt, här går det varken tunnelbana, 425 olika bussar var 5 minut eller miljarder taxibilar. Fatta vad bensinen är stor kostnad. Sen att de lägger ner glesbygdsmackar så att man måste åka 7 mil för att tanka (det blir 14 mil soppa) gör ju knappast saken bättre. Husen är billiga, visst. Men löner MYCKET lägre. Och i Stockholm vet man att huset är en investering, du får nästan alltid pengarna tillbaka om inte mycket mer och bankerna är mer villiga att låna ut pengar till låg ränta för de vet att det är ett säkert kort.

*pustar ut*

• nennesjuttioåtta

Dessutom kostar ett busskort massvis jämfört med Stockholm, och då kan man inte åka överallt man vill eller när man vill.

Fast jag fick magsår av att bo i Stockholm, så där vill jag ändå inte bo. Om ingen skänker en takvåning i Birkastan.

• nennesjuttioåtta

men var tog alla väääägeeeeeeeen

Inget ont mot er stockholmare! *smeker medhårs*

Svar på tråden Barnkarusellen