• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Piss,
    vilken underbar dag!!!!
    Låter som perfekt laddning inför BF!

Lycka till nu!

• Sweetstreet63

Liten, Tinga och Piggelin,

Tack för att ni ger mig lugnande ord!
    Jag VET ju att jag inte borde vara orolig för vikten eftersom min gyn säkert skulle sagt något om det ansetts onormalt att gå upp såpass lite. Men man funderar ju ändå någonstans....

Skönt att höra att din syrra t ex bara gick upp 6 kg Piggan!
    Känns bra att höra om konkreta exempel också.
    Fast vem vet? Kanske kommer det bara braka igång rätt som det är och så går jag upp 25 kg!!!!!!
    Kroppen verkar ju göra precis som den vill under graviditeten... Inget har man att säga till om!

• Sweetstreet63

ÅNEEEEEEJ!!!!
    Jag ser nu att mitt inlägg till PiRR blev piss!!!!!

Det var INTE meningen!!!
    Snacka om att halka på tangentbordet!!! HEEEELt fel!!!!
    SORRRY!!!!!!!

Kan dock inte låta bli att skratta! För vad fasen! Piss!!!! My God! Det censurerades iallafall inte...

• Telemarkgrrl
    Sweetstreet63 skrev 2008-03-26 21:25:49 följande:
    Piss,vilken underbar dag!!!! Låter som perfekt laddning inför BF!Lycka till nu!
    Fniss, fniss, snyggt sluntet på tangenterna Sweet.
  • Lapinette

Sweetan - har du också fått morfin och skumpa idag?!!

• Sweetstreet63

Om jag ändå kunde skylla på morfin och skumpa!!!
    Men tyvärr hädner inte sådana roliga saker mig...

Jag får nöja mig med "pungbråck" och övertrötthet... Inte riktigt lika glammig kombination, men känslan av att hjärnan gått och lagt sig är kasnke ungefär densamma....?!

• Lapinette

Kanske byta namn till Pungråttan, säger den lilla kaninen !

Skämt å sido, hur går det för dig? Lika mycket jobb som tidigare? Själv har jag sen två veckor väldigt lugnt. Gillar det inte alls men det brukar bli ett sånt här "glapp" på hösten (mitten av oktober) och så nu. Det som är positivt med det hela är ju att IVF'n ligger helt rätt i tiden. Inga problem att ta ut ledigt och ligga på soffan denna vecka.

• Tinga

Lappis - grattis till de 9 äggen! Där ser du; du skulle lyssnat på oss kloka trådsystrar, som var säkra på att det skulle bli många fina ägg! Hoppas nu att spermierna sköter sin del av jobbet också. Kram!

Vänner - åh, vad härligt det låter med en så'n bra chef! Snacka om att få en riktig kick-start på sin anställning, när de dels vill skicka en på utbildning och dels låter en prioritera familjeliv. Låter som en riktigt bra chef i mina öron.

Pirr - vilken nostalgi; utflykt med varm choklad i snöig miljö. Det har varit riktigt härligt väder här också idag, så ni gjorde verkligen helt rätt som gav er tid att njuta ordentligt av det.

Sweet - Piss! Shit, vad jag garvade!

• Sweetstreet63

Lappis,
    ja det har varit väldigt mycket jobb nu senaste tiden. Framförallt eftersom jag är väldigt fundersam över en del resultat jag fått, och är orolig över att något inte är som det ska....
    Jaja, en världslig sak egentligen. Men jobbet är en stor del av mig och mitt liv trots allt...

Ska försöka att inte jobba så mycket i helgen dock! Känner att jag behöver vila lite. Är extremt trött just nu. Förra veckan och de här dagarna har varit väldigt stressiga måste jag säga.

Och jag sover sisådär på nätterna också vilket inte dirket hjälper upp "pigghetsfaktorn". Men fram till igår kändes det ändå helt ok. Men igår em efter ett möte, så liksom "kracshade" jag lite. Kändes som om hjärnan var en urvriden tvättsvamp...

Så en något lugnare helg vore inte helt fel....
    Men vi får se hur det blir.

• Sweetstreet63

Så för att försöka göra slag i saken ska jag gå hem snart tror jag. Tidig hemgång kan göra underverk ibland!!!

Svar på tråden Barnkarusellen