• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • pirr!

Lappis- för fina ägg och dessutom 9 stycken!! Tycker detdär med vin och ost borde vara rutin efter äggplock

• pirr!

Har de börjat med uteserveringarna redan? Ja, om vädret var som för ett år sedan vore det hög tid. Läste nämligen i min dagbok och konstaterade att det var värmerekord i Göteborg (sedan de började mäta!) den 26/3 -07 med 18° !!!! Vilken kontrast mot hur det ser ut idag!

• Piggelin1

Junilejon, vi var vid Hovs Hallar vid 14-tiden tror jag! Det var högst spontant - vi passerade förbi & mannen hade aldrig varit där förut, så vi stannade till en snabbis. Visste inte att ni bor så nära!

Lappis - nio ägg, det var väl jättebra!! Grattis till bubblet också (om man nu kan gratulera i ivf-sammanhang... )

Sweet, min syster (som är jättesmal) har aldrig gått upp mer än sex kg för ngt av sina tre barn, de har mått prima - så du kan vara lugn! Cicci gick väl heller inte upp så mkt alls? Själv gick jag upp tutti 9-10 kg under hela graviditeten (fast jag kanske hade lite mer att ta av i början...) Som ngn skrev här ovanför, barnet tar det som det behöver, i andra hand får du det som du behöver!

• Piggelin1

Ja, Pirr - jag tänkte faktist på just det när jag gick på Avenyn, att flera år så har det varit kanonvarmt i slutet av mars & jag har tyckt att det varit jättesynd att uteserveringarna inte haft öppet då! Som sagt, svårt att tänka sig det idag...

• pirr!

Vänner- låter som en perfekt chef! Hoppas det fortsätter så! Krya på dej!

Nu har jag faktiskt tagit ett stort steg. Jag har bäddat vaggan!!!

Märker att jag skriver mina inlägg stötvis..

• Piggelin1

Pirr - det tar sig/närmar sig!! Spännande! Tack för i torsdags förresten, jättekul att ses!

Håller med Pirr - vilken bra chef du verkar få, Vänner!!

• Piggelin1

Vilken fin bild du lagt in, vart kommer den ifrån??

• Lapinette

Kaninen undrar också...Pirr vad är det ifrån? Och förresten jag som har noll koll när är det BF?

• pirr!

Tack! På tiden att lägga in en bild
    Bilden är från Korsika. Fantastiskt ställe! Helt klart pirr i magen också då det var en ganska hisnande vandring..

Imorgon är BF!! Ska till barnmorskan på morgonen och räknar med att hon skickar mig direkt till förlossningen

• Lapinette

Ahhh imorgon!!!! Lycka till och hoppas det går bra ... om vi inte ses här inne igen.

Svar på tråden Barnkarusellen