• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Och ja, nästa gång kanske man ska skriva bajs....!!!!

• Sweetstreet63

haha! Det går alltså att skriva piss och bajs här utan att censureras!!!

• Sweetstreet63

Nej go vänner nu ska jag göra slut för dagen.

• Lapinette

Jag brukar kalla det för jobbhangover. När man har jobbat för mycket en dag och nästa dag blir oproduktiv för att man är så trött. Försöker och är rätt bra på att undvika detta för att jag vet att det inte lönar sig. Gå hem med dig, vila och så ska du se att hjärnan mår mycket bättre.

Själv har jag slöat hela Påsken. Verkligen bara tagit det lugnt, klistrat in bröllopskort, städat, pysslat, haft kompisar här på våfflor etc. Superskönt!

Säger också nostalgitripp med varm choklad ute i snön. När vi var i Canazei hyrde vi längdskidor en dag för att maken ville prova. Då kände jag att varm choklad, limpmackor med prickigkorv och apelsiner fattades!

• Tinga

Själv känner jag mig gladare och lugnare än jag gjort på ett par veckor efter dagens läkarbesök. För det första låg blodtrycket kvar på samma nivå som tidigare, och för det andra var läkaren en jättego' lugn kvinna, som kunde svara på alla mina varför- och hur-frågor på ett tillfredsställande sätt. Hon menade att eftersom jag inte var någon "lågtryckare" från början var det inte någon dramatisk höjning, och håller det sig bara så här är det helt OK.

Jag har dessutom blivit sjukskriven på halvtid, och det känns också väldigt bra. Nu kommer det att finnas tid både till passiv och aktiv vila, och samtidigt måste jag inte lägga ner alla sociala aktiviteter. När man väntar tvillingar rekommenderas man att vila åtminstone 3 h/dag, och om man då jobbar heltid hinner man i princip inget annat än att jobba och vila. Det om något är stressande för mig, som gillar att träffa folk och dessutom gärna vill hinna fixa lite här hemma. Maken gör förvisso det mesta, men det känns inte bra att lägga _allt_ på honom. Läkaren sade dessutom att det är viktigt att jag gör sådana saker som jag tycker är kul och mår bra av, så hon gav tummen upp till simning, promenader, yoga, läsa eller vad jag nu helst vill göra.

Nu hoppas jag att det får en positiv effekt på trycket, dels att jag får chansen att vila ordentligt och dels att jag känner att jag kan slappna av lite nu när trycket verkar ligga någorlunda stabilt, åtminstone för tillfället. Att jag har huvudvärk känns som ett billigt pris att betala om det inte blir värre än så här.

Tack för all gullig stöttning från er allihopa! Det är så himla skönt att kunna skriva av sig här i tråden, och mötas av positiva och uppmuntrande tillrop från er. Tack och kram på er!

• Lapinette

Tinga - vad skönt att du går ned på halvtid och fick prata med en bra läkare. Förstår absolut att enbart jobb och så vila måste bli stressande och jäkla tråkigt i längden. Skönt med lite egen tid och pyssel hemma innan det är helt slut med den saken .

• Tinga

Lappis - haha, det har du rätt i; jag får pyssla järnet nu! I mitt nästa liv ska jag ju bli en mjölkmaskin!

• sweetstreet

Å Tinga!
    Vad skönt att höra!!
    Bra at din läkare var en lugn person också. Som inte drar i nödbromsen och stressar upp patienterna i onödan!
    Tycker det låter väldigt bra att du blir halvtidssjukskriven nu. Då har du alla chanser i världen att ta det lugnt men ändå inte bli stressad över att "du inte hinner något"...

Lappis,
    ja till viss del är det kanske jobbhangover.
    men mycket beror nog på att jag är i ett sådant skede i jobbet nu att jag faktiskt ständigt funderar på jobbet (mer eller mindre aktivt) vilket jag av erfarenhet vet gör mig trött. Hjärnan vilar liksom aldrig riktigt.

• Nattson

Hej på er!!

Vi kom hem från Kanada igår. Vi har haft det jättebra men det är grymt skönt att komma hem!!

Lappis, Grattis till 9 ägg!!

Tinga, låter bra att du kan göra lite av båda saker, jobba och vila!

Sweet, trist med brocket!! Hoppas att det inte blir värre!!

Har varit uppe sedan 05:30, var alldeles för pigg för att lägga mig igen så lite frukost och sedan har jag satt igång två tvättmaskiner! Att packa upp är bland det tråkigaste jag vet!

• Tinga

Välkommen hem, Nattson! Vad har ni hittat på i Kanada; kan du inte berätta lite mer? *resgalningen är nyfiken*

Svar på tråden Barnkarusellen