• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Åre är det ju en hel del stekare i, du har så rätt. Bäst att hålla sig på Frösön... om det är runt stocketitt så är jag på, den bästa utsikten man kan ha, tror jag!

• sweetstreet

Å jag kan längta till Stockholm ibland jag....
    Det är ändå en av de vackraste städer jag vet!!!!! .-)

Mmmmm.....*längtan i blick*

fast om jag var snorrik skulle jag vilja ha en lägenhet i Stickholm där man kan vara på sommarhalvåret, en lägenhet här i NYC där man kan vara vår och höst, och sedan ett hus på Kauai (Hawaiis nordligaste ö) för resten av året!

Naaaaaaaajjjssssssssss!! .-D

Hm, det är bara kulorna som saknas...!
    Tror tyvärr inte min kula o ljumsken fungerar lika bra vid hus- och lägenhetsköp .
    Annars hade det ju varit en enorm investering med detta bråck!

• sweetstreet

Varför har man inte en massssssssapengar så man kan bo precis exakt där man vill NÄR man vill?!?!?!???

Fast med det här klimathotet hängande skulle det väl änåd inte fungera eftersom man ju inte får resa nuförtiden...!
    Haha, att simma mellan Stockholm-Nyew York-Hawaii hade nog blivit lite för jonbigt...!

• nennesjuttioåtta

hej sweetie, jag har inte tajmat dig här på ett bra tag!

• Lapinette

Om vi hade pengar ...la, la, la!!! så skulle vi nog ha vår lägenhet här i Stockholm samt en i Cannes. Det vore verkligen det optimala - att bo i Cannes från september till maj och sen ta sommarmånaderna i Stockholm.

I övrigt fick jag precis blomsterbud från min underbara make !

• Telemarkgrrl

Stocketitt! ååååååååååå! *suck*

Jag skulle väl kunna tänka mig en liten timrad stuga i fjällen med skidorna lutade mot husknuten, en hund i hundgården och chokladpannan på värming. Samt en övernattningslägenhet i Stockholm, en i Paris och en i alperna. SEN skulle jag vara nöjd med livet.

• Lapinette

Telis - är det "bara" det du önskar!

I sådana fall ska jag nog lägga till en lägenhet i franska alperna men samtidigt så går det ju att åka upp över dagen från Cannes så jag ska kanske nöja mig med det.

• sweetstreet

Haha! Vad ni är blygsamma tjejer!!
    är det bara jag som vill ha ett hus och lägenheter på olika sidor av jorden....?!?

Telis Kom igen nu då!!!!!!
    Visst vill du gärna ha ett hus i Banf eller Whistler eller så också???

Annars börjar jag ju känna mig supergirig här....

• nennesjuttioåtta

jo, Stockholm är sagolikt vackert.

Hawaii och NY hade ju inte heller varit fel. Och en massa pengar är ju heller det oönskat. Jag vill bo med utsikt, det är mitt enda krav - är inte så noga om det är varmt, kallt, palmer eller snö. Men det är ju det bästa med Sverige, årstiderna. Vill nog inte bara ha varmt och soligt...

• sweetstreet

Nenne gumman!
    Förresten tycker jag det låter strålande ifall du och maken kommer på semester hit till new york i sommar!
    fast beroende på när ni tänker komma (för komma gör ni väl?!) så kan jag inte lova fika eftersom Lillskruttisen är beräknad till 20 juli. Så blir det runt där i korkoarna kanske det inte fungerar med fika???

Svar på tråden Barnkarusellen