• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2008-03-27 12:00:20 följande:
    Hmm, ja just det ja, kaffefabrik var det ja. Kanske inte riktigt samma sak som en godisfabrik.Ja, varför bor ni där? Kanske för att om ni flyttade så skulle ni antingen hamna antingen närmare magsårs-Stockholm eller närmare svärföräldrarna.
    *ryser* huuuuu Svärföräldrar...

Kaffedoften luktar gott, faktiskt, trots att jag inte dricker kaffe. Det luktar som chokladbollar. Godisdoften känns mest om man går nära fabriken, mitt förra jobb låg granne med den så då luktade det nice. *dreglar*
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    vilken söt bild!!!

• nennesjuttioåtta

Skåne vore ju fint, om det inte var för vintrarna.

Man kanske ska bli säsongsjobbare igen?

• nennesjuttioåtta

Förutom runt loven så är det bäst att bo här på vintern. På loven kommer alla stockholmare och kör med sommardäck, blåser förbi i ytterkurvor i 150 för de tror att takbox = fri fart och prejar mötande trafik i diket. hahahah vad jag retas med er stackars Stockholmare idag, MOOAHAHAHAHAHAH!!!! I'm EVIL!!!

• Mrs  B

Nenne

Ja, bilden blev verkligen fin. Max är såååå stolt över lillebror.

Nja, Skåne är inte så rolig på vintrarna numera. När jag var liten fanns det gott om snö här men inte nu inte....

Älskar att åka in till Helsingborg och känna kaffedoften, mums....

När jag bodde i Kalmar kunde jag känna godisdoften från en fabrik som tyvärr senare lades ner.

• nennesjuttioåtta

För att inte tala om danskarna, vet inte hur många olyckor det varit i vinter efter 45:an. Men de är lika dåliga på att anpassa farten i bilen som i backen, mooahahahha vad jag sett roliga saker när jag jobbade i fjällen. Danskar är dejligt folk som borde hålla sig med snöskor. Längd är inte heller någon idé då det hänt mer än en gång att de fått hämta danska familjer med slalomutrustning efter längdspåret. Jag älskar danmark!

• Telemarkgrrl

Jag tar inte åt mig, jag är ingen riktigt stockholmare, jag vill gärna flytta härifrån och äger varken bil eller takbox.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Det fanns en i Timmernabben, va? Har för mig att det var där i alla fall. Vi var på Öland hur många somrar som helst och en gång åkte vi dit. Jag tjatade till mig en jättestor polkagrisklubba som aldrig tog slut, men blev kladdig som fan så det fastnade allt möjligt i den. Hår, sand, hundar, badmadrasser och en roddbåt.

• nennesjuttioåtta

Telis
    jag tror du vill bo i Åre... Ska vi flytta?!?!

• Telemarkgrrl

Hmm, Åre. Är det inte en massa stockholmare där?

Jag drömmer nog om en liten stuga på Frösön med utsikt över fjällen. Skulle det funka, Nenne?

Svar på tråden Barnkarusellen