• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Jag undrar bara ska vi köra norröver eller åt sydväst om vi tar en Sverigesemester i sommar?

• nennesjuttioåtta

Ojojoj, jag har ju rapat upp en hel del redan. Men tycker att fler borde åka norrut.

• nennesjuttioåtta

För då finns det mer plats för oss som vill söderut.

Fast en fjälltopp är fanimej svårslaget för ro i själen.

• Zozo

Vackraste platsen i Sverige är Kullahalvön, sa det sa!

Pa tal om Korsika; det är jättefint där men ak inte alltför langt utanför turistsâsongen; Vi kom sent i mars en gang. vädret avr underbart men det mesta var stängt - inkl restauranger, batturer etc.

• Telemarkgrrl

Men Zozo, du är ju gift med en! Du måste väl hålla med om att dom är söta? Ni skulle ha sett min skidlärare för ett par veckor sen, söt som en liten smällkaramell!

Finaste stället i Sverige ... jag säger Jämtland! Eller kanske Gotland, fast där har jag aldrig varit men det *låter* så fint.

• Zozo

Hmmm.. jag skulle vilja ha mitt drômhus vid Annecysjön, lagom nâra Geneves internationella flygplats men utan turister och trafik! Sedan skulle jag vilja ha en liten stuga i .. hmm.. Skäret eller trakterna runt, lite avskilt med utsikt över havet.

• nennesjuttioåtta

men en tidig morgon vid en stilla tjärn i skogen, med blånande berg bakom och Storlomens morgonrop och dimmorna som precis lättar...

Så långt från shoppingalna norrmän, skränande fjortisar ute efter sitt första ligg, tanter med blått hår och vassa armbågar, barnfamiljer med trötta och hungriga barn som möjligt...

• Zozo

Telis; njae MYCKET e min fransman, men just "söt" later inte som honom! (Just nu är han mes envis.. men det gar över!)

• nennesjuttioåtta

Vi åkte till Korsika i september, perfekt väder och inte så mycket folk. Åååhhhh det var så bra... Hade velat se Bonifacio också, men det var ju alldeles för långt att åka till. Särskilt när de mäter i körtid och inte i kilometer där.

• nennesjuttioåtta

Sweetielainen
    jag lobbar som sagt för att vi ska åka då, får se vad han säger.

Svar på tråden Barnkarusellen