• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Min är söööötttt!!!!!!!!!!! tycker jag i alla fall. Idag är han speciellt söt för att han skickat röda rosor till mig .

Ska försöka låta bli att planera sommarsemestern. Vi har sagt att vi ska bestämma några veckor innan beroende på vädret. Blir det toppenväder i Sverige tar vi bilen och drar iväg. Kanske turen vi skulle ha gjort i fjol dvs Västkusten ned till Skåne men har även blivit lite sugen på Höga kusten och sen dra raktig igenom Sverige till Trondheim.

Sorry, det här ska nog egentligen ligga i restråden.

• Lapinette

Telis - Gotland är vackert! Fast då både jag och maken har varit där så blir det inte Gotland i sommar.

• nennesjuttioåtta

Lapinette, oooooh vilken man! Jag såg att du hade fått blommor men glömde fråga varför! Fast det behövs väl ingen anledning när det gäller dig. :-P Har också höga tankar om söta fransmän men jag håller mig till min norrman, jag. Eller kvartsnorsk, och dessutom mas (Det du, telis ) snacka om en vinnande kombination.

• Lapinette

nenne - min är inte heller "hel" på något sätt utan ca 50 % är italienskt blod i hans ådror. Något han inte själv ser sig som dock utan han är allt igenom fransman förutom till efternamnet.

Tror blommorna kom pga äggplock och annat som händer nu.

• nennesjuttioåtta

när är det återinsättning? *försöker minnas* ...måndag?

• nennesjuttioåtta

när är det återinsättning? *försöker minnas* ...måndag?

• nennesjuttioåtta

oj, var det så tomt härinne så det ekade?!?!?

• nennesjuttioåtta

Lapinete, hr som helst verkar han vara en väldigt sympatisk filur, som utöver allt annat har följt med dig upp hit!

• Lapinette

nenne - han bodde faktiskt här när vi träffades men försvann först till Österrike och sen ned till Rivieran. Jag kan tänka mig att flytta till Frankrike men ville börja vårt gemensamma liv här då jag ville föda vårt första barn på ett språk som jag förstår helt och fullt.... sen trodde jag inte att det skulle ta sådan evinnerlig tid att göra den där bebisen.

Ingen telefon har ringt än...förutom jäkla säljare från Glocalnet. Så jag antar att de små äggen och simmarna gillar varandra och i sådana fall ska vi tillbaks imorgon kl 13:45.

• Nattson

Hello!!

Somnade i soffan och sov 2h! Känner mig lite klarare i huvudet nu.

Tog en vända till centrum, det åg kallt ut så jag satte på mig vinterjackan för att inte frysa. Men det var ju inte så kallt, shit vad jag svettades när jag kom in i centrum och hela vägen hem. Flåsade upp för backarna som en flodhäst!

Skrev några sidor bak om semestern ni som undrade

Ang hus i andra länder! Om jag hade en massa pengar så skulle jag ha hus i England, Slovenien, Sverige kanske Kanada också så man kan åka lite skidor och njuta av den underbara naturen!

Svar på tråden Barnkarusellen