• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Page

Oj, då kom jag in i rätt läge då Lappis. Lycka till i morgon!! Håller mina lediga tummar för dig.

Sweet, ja, det var hemskt pinsamt för henne, J och jag skrattade mest!

• Page

Vin ja, där sa ni något. Måste botanisera lite i alkoskåpet...

• Nattson

Lappis lycka till idag!!!! Vill du ha lite tips om Slovenien så är det bara att fråga. Det är grymt fint där och som Cicci säger gott och billigt vin!

Sweet, jag har också börjat fundera på förlossningen trots att det är ganska lång tid kvar.

• Nattson

MWS Grattis till fint UL!! Det är så häftigt att se de små liven!

MrsB för mig stämmer listan i allafall.

• Nattson

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sedan gå till centrum och handla lite så att jag kan baka idag. Vaknade vid 0400 imorse och har varit vaken sedan dess. Tidsomställning är en pers!

• _koko_

Efter att inte ha bajsat pa tva dagar fyllde han nu bade blojan och pyjamasen, hahaha! Tur att han vackte mig forst med lite stank och ston sa jag kunde byta direkt.

Lappis - Du har aven mina tummar idag, guldagg till dig och flera till frysen vill vi ha!

Nu
    protesterar sonen, sa jag far aterkomma med mina andra kommentarer.

• Snartis

Lycka till idag Lappis!
    Har inte koll på hur många ägg de "normalt" plockar ut men 9 är väl jättebra?

Sweet, bråck?? Försvinner det eller hur gör det med det är bebben är ute?
    Har varit så grymt nyfiken på vad du väntar, såg nu att Page skrev SNIPPAN. En liten tjej med andra ord
    Åhhh så roligt....

BS: Usch låter grymt jobbigt att amma så mycket när Iris är så stor och på NATTEN. Är hon supermammig nu? Tänkte på att maken din inte kunde ta henne...
    Kan nattsömnen/amningen hänga ihop med det? Att hon vill ha närhet otroligt mkt?

Cicci, skönt att V sov hela natten

Heeej Frullis, ha det så mysigt hos din syster

Själv så sitter jag med en grym träningsvärk Var på inskrivning igår då de mätte,vägde och kollade kondisen.
    Shit sen fick jag "personlig" träning och då går det inte att slappa hahahha
    Nu ska sista kilona bort och träna upp magen och ryggen igen.

Kick´n är lika energiskt som vanligt, fullt ös hela tiden

Kommer inte ihåg vem det var som frågade om min frisör på västkusten? Iallafall så fick jag tag på en efter mkt runt ringande och trodde allt var lugnt. Tills i måndags då hon ringer och avbokar
    Så hade en lätt hysteriskt tisdag men fick tips här på BT om en frisör. Det visade sig att hon var den jag försökt på tag på först, startat eget och då nya nummer.
    Hon var iallafall ledig och har salongen ca 50 m från hotellet Kan inte bli bättre
    Hon har gjort frisyrerna i senaste bröllopsmagasinet...

• Tinga

Hej på er! Tänkte bara skriva ett kort inlägg för att tala om att jag har full rulle hela (halva!) dagen på jobbet idag, och sen bär det av till Paris i eftermiddag, så jag kommer inte att vara synlig här de närmaste dagarna. Bara så att ni vet, om ni skulle sakna mig. Är tillbaka på onsdag igen.

Lappis - även om jag inte kan följa dig i tråden kommer jag att hålla tummarna stenhårt för dig i eftermiddag. Hoppas så att allt går bra.

Page - kul att se dig här igen!

• BrudSommar2006

FruLlan, definitivt en dålig vana, inte är hon hungrig, hon vill bara ligga nära och snutta. Vi har ju jobbat och jobbat för att få bort allt småsnuttande på nätterna men vi kommer ju som sagt ingen vart.

Snartis, jag har inte upplevt henne som jättemammig tidigare, lite mammig så klart men det är ju maken som lägger henne varje kväll och har gjort så länge nu, så att behöva amma för att somna fick vi ju bort på tre nätter för länge sedan. Trodde att det skulle vara den stora biten men det var ju en baggis och förändrade tyvärr inte så mycket i övrigt på nätterna. Sedan har ju maken kämpat och kämpat för att få henne att somna om varje gång hon vaknar och är ledsen, legat vaken och sjungit för henne halva nätterna men han måste ju jobba också i och med att vi har hållit på så länge och inte kommit någon vart och jag orkar inte heller mer än jag redan gör nu. Från början tänkte vi att en jobbig vecka eller ännu bättre tre nätter eller vad det kan ta fixar vi men, men...

• BrudSommar2006

Intressant förresten det där med att de gör illa sig själva för att få bort spänningar! Svårt dock att madrassera eftersom man aldrig vet var man befinner sig när hon får spader...

Svar på tråden Barnkarusellen