• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Är tillbaka med ett toppenembryo! Läkaren var så positiv att det faktiskt smittade av sig ....försöker skaka av mig de positiva vibbarna och bli pessimistik och cool igen. Av 9 ägg så var det 5 som lyckades befruktas och av dessa 3 toppenembryon så jag fick ett och två gick till frysen. Precis vad jag hoppades på.

Jag frågade även om det fanns något jag kunde göra eller undvika men han sa precis som den förra läkaren (japp, hade den där unga snygga killen idag igen ) att jag skulle leva som vanligt. För att förtydliga det ytterligare sa jag åt honom att jag gillar att köra hårda träningspass, "ja, mår du bra av det så fortsätt" . Fast jag tänker ändå ta det lite lugnt följande dagar för äggisarna ömmar ju fortfarande.

• Lapinette

pirr - förstår om du är rastlöst. Måste vara superjobbigt att gå och vänta!

Telis - så du är igång och sprayar igen. Känns det ok (förutom drömmarna)?

fifiopipi - man får vara egoistisk!

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-28 15:20:38 följande:
    av dessa 3 toppenembryon så jag fick ett och två gick till frysen.
    Kära nån, den kycklingfabriken bara måste ju lyckas!! Grattis!!
  • Telemarkgrrl

Lappis, jag har bara precis börjat så än så länge är det prima liv. Men jag fasar för huvudvärken som borde sätta in nästa vecka.

• Lapinette

By the way ...alla på CvL mindes att vi var deras jubileumpar sist vi var där så både systern och läkaren frågade om skumpan etc. Och min make tog kort på embryot samt frågade läkaren om jag fick ta ett halvt glas vin ikväll för att fira... och det fick jag! De är så jäkla humana och trevliga där!

• Lapinette

Telis - det behöver inte bli en repris på förra omgången. Titta bara på mig som knappt blev nedreglerad. Hoppas du slipper huvudvärk och all annan symptom för den delen.

• gosnosen

Vilket roligt sätt att börja helgen på Lapinette! Är glad för er skull! Tycker också att det känns jättebra att de verkar så bra och gulliga på CvL. Hoppas bara att våra resultat blir så bra som era!

• pirr!

Underbart Lappis! Hoppas att det gör sig ordentligt hemmastatt där inne och att du och din fantastiska make (sänder man blomsterbud till sin fru är man fantastisk!!!) får en mysig kväll!

Telemarkgirl- Åh, hoppas humöret har med förlossning på g att göra!!
    Hoppas du slipper huvudvärk och andra biverkningar av sprejningarna!

• Vännerfan

Åh vilka underbara nyheter Lappis!!! Vad glad jag blir!!! Nej, denna gång är och ska verkligen inte bli en repris på din förra omgång, den här ska sluta med krulltrumpeter!

Pirr,
    Jag var precis på Järntorget (Prinsen är så rastlös, han bara måste ut och "rastas"). De sålde Anna Wahlgrens Barnaboken för halva reapriset nu. Dvs 49,50 kr. Om du inte redan har den tycker jag det finns betydligt sämre saker att lägga de pengarna på! Så skynda dit, så du hinner före ev. smygläsare, för jag såg bara ett ex!

Svar på tråden Barnkarusellen