• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

aa, vi skulle hålla oss från graviditet (det borde ju å andra sidan vara precis så som vi gjort hittills ) så jag antog att det var regnkappa på som gällde

• nennesjuttioåtta

min man rycker jämt hur mycket som helst precis när han somnar! Som en hund som drömmer att han springer. Hur söt som helst!!! *längtar hem*

• _koko_

Så, efter en tur till stan (jag var ju vaken så tidigt, så jag tänkte jag kunde följa med sambon när han åkte till jobbet, promenera tills affärerna öppnade och sen göra lite ärenden), kan jag nu fortsätta där jag var i mores.

BS - Säger som de andra, vad ni går igenom!!! Har du och din man någon att prata med om det här? Jag menar det måste vara oerhört påfrestande rent psykiskt?! Jag vet hur jobbigt jag tycker det är när conny sover dåligt EN natt...
    Filmen med iris var hur som helst bedårande!!!

Page - Ducka, för här kommer PUSSAR till dig!

nenne - förstår att det känns knäppt att skydda sig när man försökt bli gravid så länge. på efterkontrollen efter förlossningen ska man ju prata preventivmedel, vilket känns rätt knäppt för mig. Men det är klart, man vet ju aldrig, läkarna trodde ju att vi skulle ha bättre chanser efter min operation, men vi vågade inte hoppas på det.

cicci - Vad underbart skönt att ni äntligen fått ordning på Victors sömn!

snartis - vilket drama med frisören, härligt att det löste sig så bra!

telis - Haha, vilken dröm! Är det sprayen som spökar? När är det dags för dig?

sweet - JISSES vad tiden går, vecka 25!!! Tänkte på det här med viktdiskussionen. Som många redan har sagt tar ju bebisen vad den behöver, så ur det perspektivet behöver man ju inte vara orolig. Men om man går upp lite och är smal från början har man ju inget att ta av sen när man ska amma. Det viktigaste är ju dock att man äter ordentligt, både under graviditeten och efteråt. Det har jag slarvat lite med (svårt att hinna med i början när man är så ovan vid att ta hand om en liten), men nu går det bättre.
    Apropå det, lunchdags!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!

En till som varit uppe sen 06.00.....

Malte ger sig inte, han ska ha mat prick 06.00 och ibland väcker han naturligtvis även Max och maken. Maken ska ju i och för sig upp och ta sig till jobbet men Max hade ju kunnat sova längre.

Här har vi precis haft en lekstund med två dagiskompisar (syskon) och idag gick det hur bra som helst. Annars brukar det var mycket bråk men idag flöt det på bra.
    Var ute i nästan en timme i det fina vädret och sen gick vi hem hit för att fika och leka med våra leksaker.

Malte sover gott i vagnen ute fortfarande, tro ja det efter att inte ha sovit i stort sätt på hela natten. Den ungen gör mig knäpp ibland.....
    Måste snart börja styra upp nätterna för honom känner jag.

• fifiopipi

Hej i tråden!

Här har ni en som smygläser lite då o då, och som har skrivit ngn enstaka gång....

Har försökt sen okt 06, tidigt missfall mars 07, gick till gyn för utredning okt 07, fick besked att utredning börjar 1 år efter missfall (vilket jag visste) blev i alla fall undersökt vilket ledde till att jag i tisdags blev opererad. Titthålsoperation o spolning av äggladarna. Allt var precis som det ska därinne, o det är ju toppen!! Nu ska vi bara lämna ett andra spermieprov för att få svar på den frågan.

Vill veta vad felet är så man kan göra ngt åt det!!

Är det ngn annan här som gjort titthålsoperation?

• nennesjuttioåtta

hej fifiopipi, varför blev det tillhålsop? *nyfniken* Välkommen förresten, ajg ska göra en spolning om 3 veckor.

• fifiopipi

Vill säga stort lycka till, till Lappis!! vet ju hur ni kämpat...

Hur går det för Frejis?? Har inte sett henne... men kan ha missat henne

• fifiopipi

Hej nenne!

Gyn var osäker på vad hon såg på ultraljudet + att jag haft spiral som jag fick ont av=möjlig äggledarinflammation

• nennesjuttioåtta

ok, då hänger jag med.

Svar på tråden Barnkarusellen