• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

GRATTIS till alla 9 äggen Lappis!! Strålande ju! Nu har du nog gjort din sista ivf ska du se!

Om jag får klaga lite också kan jag meddela att det är jobbigt att vara sjuk med en bebis som visserligen inte heller är frisk men som vill att det händer nåt hela tiden. Jag förstår verkligen folk som parkerar sina barn framför tv:n en stund... Hoppas maken kommer hem snart. Tror verkligen jag skulle bli frisk bums om jag bara fick sova i x antal timmar. Men det är ju en utopi...

Just ja. Måste tillägga att jag tror ni tolkade mitt inlägg förra veckan som att han kryper nu. Det gör han inte, men han står och gungar i krypställning. Men snart så! Hans pappa väntar otåligt, jag bryr mig inte så mycket bara han gör det NÅN gång. Och det finns ju inte så många vyxna som inte kan krypa så...

• Vännerfan

Och Pirr,
    Koriska åker genast upp på min lista över platser att vilja besöka! Kan man göra fina endagsvandringar där? Vi har ju köpt en bärstol, så nu ska vi ut och vandra lite är tanken. Men den som bär stolen orkar ju inte bära så mycket packning, så tält etc. känns det som att det inte blir.

Jag säger lycka till jag också inför förlossningen! Och säger som en kompis sa till mig innan: Vad du än tror så blir det inte som du tror att få barn. MEN det blir BRA!!! Tyckte jag var bra sagt.

Tjejer, glöm inte att kolla programmet Barnmorskorna idag på tv kl 21. Verkar bra tycker jag!

• FruCicci

Måste bara säga huvudet på spiken Vänner ag ditt inlägg om inkomstprövat barnbidrag. jag håller med er till viss del, men jag tycker det ska vara lika för alla barn! Inte lika för alla vuxna.... sen skrev jag att vårt barnbidrag ska gå till vettiga saker, tex körkort. Men jag kan lika gärna säga att barnbidraget går till blöjor, mat o allt annat som det ska just nu och sen sparar jag ett par hundra till min son från makens lön. Hmmm jag så säger jag för det låter onekligen bättre...

Hur som, SUPER GRATTIS till Lappis och 9 fina påskägg!

Telis, var du i Fältöversten idag? Såg nog din dubbelgångare annars

Oj, nu måste jag laga mat...

• pirr!

Vänner- vi bodde på nordvästra Korsika (Calvi) och där hade vi härliga vita sandstränder, klippbad med snorkling samt snöklädda toppar - allt inom räckhåll! Vi gick ett par endagsturer i "närområdet" men det fanns även lite längre, mer krävande guidade vandringar. Vi var oerhört nöjda med den semestern vilken även la en bra grund för barnalstrande (knodden kom till nån vecka efter!!!)
    Kolla langley travels hemsida om du är intresserad.

• pirr!

Förresten - är det någon som har ett tips på hur man löser i-landsproblemet: fotboll, barnmorskorna och Greys anatomy med en TV, utan VHS och inspelningsbar DVD och en extremt idrottsintresserad make?

• fru AM

Pirr!: Lycka till inför BF!!! Hej och hå - ut ska den (äckligt klämkäckt, eller hur?! Men saken är den att ut kommer de alltid! )

Lappis: 9 ägg! Värsta stören! Och säkert är de jättebra allihop! Kul!

Vi smådrömmer om Korsika till sommaren, men vi ska också till Frankrike och Gotland så vi får se HUR LÅNGT BARNBIDRAGET RÄCKER!

Go'afton!

• Telemarkgrrl
    FruCicci skrev 2008-03-26 18:13:17 följande:
    Telis, var du i Fältöversten idag? Såg nog din dubbelgångare annars
    Men gud så spännande, du är typ den femte som säger sig ha sett min dubbelgångare här i stan! För jag har inte varit i närheten av Fältöversten idag.
  • viktualia

Pirr - lycka till!!!! Hoppas förlossningen blir skonsam för alla inblandade!

Lappis - jag hejar på dina ägg och hoppas att allt kommer att gå strålande!

• Sweetstreet63

Å Lappis!!!
    Suveränt!!!!
    9 ägg!
    Skitbra jobbat tjejen!!
    och skumpa och ost är ju inte fel det heller!

Nu hålls det tummar som fan för att det ska bli riktigt många fina embryos som kan återföras!!!!!
    Och att det blir en liten bebbe av minst ett av de små embryosarna!!!

Svar på tråden Barnkarusellen