• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Tinga
    Jo, det kändes faktiskt lite bättre sen när jag fick skriva av mig. Maken gick inte att få tag i på morgonen så det fick bli ni istället.
    Ja, det är trist med gnälliga fröknar (jag själv var nog också en ibland ), men som sagt min mamma hade en teori som kanske stämmer bra överrens med det hela.

Izzie
    Kul med en svärmor som gillar shopping. Min gillar att handla men då bara till sig själv, ego som hon är........
    Vi gör verkligen så gott vi kan med Max potträning. Det är egentligen först nu som det har satts igång på allvar, han är nämligen redo nu märker vi så nu kör vi på.
    Problemet på dagis är att de glömmer att han precis fyllt 3 och inte 4, och sen verkar de inte gilla att byta blöja för vi har haft problem med dem innan då de inte bytte bajsblöja på Max. (!!!!)
    Tack för kramen!!!!!!

BS
    Max dagis har fyra avdelningar och på hans avdelning jobbar 4 fröknar. Man försöker prata med alla om problemen men vissa ska då alltid krångla och vara sura. Trist!!!!
    När Iris är 10 månader är Malte 3.

Frejis
    Ja, jag tycker också de kunde sagt det på ett trevligare sätt eller behållt sina åsikter och synpunkter för sig själva.
    Hörde också om barnbidraget i morse........
    Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt bara att det är ett knasigt förslag.

Victory
    Hittar inte magbilden.......

• Frejis

Mrs_B - bilden ligger under starka bilder, Välj det i stället för standardbilder så kommer den upp.

AM - Vad tiden går fort! Det känns att det var nyligen som du var inne här och skrev om Livia som bebis. Det ska bli intressant att få höra trådens första "börja på dagis" berättelse.

• Mrs  B

Frejis
    Tack för infon!!!!

AM
    Hoppas Livia får en bra dag!
    Stora tjejen nu......
    Och välkommen in i dagisvärlden, som som sagt kan vara upp och ner.

• Tinga

Mrs B - det är rätta takterna att satsa på våfflor för att glömma eländet på dagis! Vi åt i fredags, och det var evigheter sen sist; säkert flera år. Men nu lär det bli kortare avstånd till nästa gång, för det var gott.

AM - oj, dagis; tänk vad tiden går! Hoppas att allt funkar bra!

• Tinga

Lappis - åh, vad jag kommer att hålla tummarna hårt imorgon för dig och äggen! Hoppas att påsken gjort att tillväxten varit god och att ni får ut många fina ägg. Kram!

• pirr!

Izzie-
    faktiskt är jag inte så nervös inför förlossningen- än! Känner mer en "pirrig" känsla av spänning. Är mer frustrerad över att jag inte vet NÄR det är dags. Är så ovan vid att inte kunna planera. Går mest omkring och flyttar runt saker här hemma nu. Kan liksom inte göra något färdigt. Har tagit fram lite grejer till bb-väskan (men inte allt och inte lagt ner det), har lagt grejer i skötbordets trådbackar (men det mesta ligger kvar i påsarna), vaggan och vagnen står på plats men vaggan är just nu förvaring för lakan och filtar och vagnen för kuddar och täcken (kan inte riktigt bädda än). Konstig psykologi..

• pirr!

Izzie förresten- underbart med första skrattet! Måste vara såå speciellt!

• pirr!

Muggles- läste också artikeln i GP i morse. Då jag inte riktigt vet vad som väntar än är det svårt att tycka, men nog känner man igen "attityden" som även Piggelin citerade. Är så lätt att påverkas av outtalade normer.
    Däremot tycker jag det var oroande med ökningen av allvarliga bristningar (från 1.8% 1991 till 4% idag).

Piggelin och Muggles-
    mysigt att träffa er i torsdags om jag glömt säga det! Vilka härliga små tjejer ni har!

• muggles

pirr: jo jag tyckte det var intressant att läsa att förr gjorde man ofta klipp för att slippa bristning på fel ställe men nu sällan. I mitt fall gjordes ju ett litet klipp och det är jag glad för idag - det läkte jättefint och hade aldrig några men av det, inte ens svårt att sitta el gå på toa, aldrig ens ont faktiskt. Men en tjej jag känner sprack ner mot analen och hon hade jätteproblem i en massa veckor efteråt Det finns ju olika skolor om klipp/naturlig bristning - vissa hävdar att en naturlig bristning läker fortare.

Träffade en gammal jobbarkompis förra veckan - helt plötsligt ringde han och undrade om vi skulle ta en kaffe för han var pappaledig. Kom in på förlossningar (givetvis) och han sa (stolt) att "... klarade sig faktiskt med bara lustgas". Jag har lite svårt för den där attityden att det är en större prestation att klara sig igenom en förlossning med så lite smärtlindring som möjligt. Känns lite fel att män ska "skryta" med hur lite deras respektive klarade sig med. Men jag sa naturligtvis inget... Själv undrar jag om inte lustgasen tar olika på olika människor för själv tyckte jag inte den hjälpte speciellt mkt och ngn jag hörde om tyckte den var "helt underbar".

MrsB: trist att mötas av en sådan attityd från dagis. Det är väl ert val att ha er son där och ni betalar ju för det - då ska väl de ge fan i att tycka?! Och jag tycker att nummer 2 har lika stor rätt till att få "ensamtid" med sina föräldrar som nummer 1 - ngt att tänka på när man skickar det större syskonet till dagis.

BS: skön stajl Iris har när hon kryper - lite lätt övervikt åt ena hållet men som hon ändå rätar upp i sista sekunden

• fru AM

BS: Måste passa på att ge Iris komplimang för utmärkt och stolt krypstil! Åh vad hon är söt!

Svar på tråden Barnkarusellen