• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • pirr!

Glad påsk lite sent på er allihop! Vilket galet väder.. Man tror ju snarare att det är jul än påsk.

Trist med BOM Frejis och Nenne!! Hoppas härlig påskmat och gott godis hjälpt att hålla humöret uppe!

Telemarkgirl- låter som en perfekt semester!!! Jag är så galet sugen på att åka skidor nu! Får väl vänta till nästa säsong åtminstone..

Annars är allt lugnt. Går och känner efter dagarna i ända om det inte kanske skulle vara på gång (ungefär som tiden mellan ÄL och BIM!).. lite molvärk i ryggen, lite lugnare bebis i magen.. Ja, allt gör jag till tecken på att det kanske är på gång.
    Tre dagar kvar till beräknat!!!

• nennesjuttioåtta

häftigt Pirr! hoppas att h*n kikar ut snart!! Spännande värre!

• viktualia

Pling och Plong!

Supertrött men nu är jag hemma från Irland i alla fall! *vinkar till alla*

• nennesjuttioåtta

OMG Sweetie, ta det lugnt med maffiosen!

Välkommen hem, Vickan!

Junilejon! skönt att höra att det gick bra, otäckt!

Nu blir det filmtajm!

• viktualia

Förresten... för att nån enstaka gång vara On topic:

Min bästa kompis ligger på sjukan. Hon är i v 26+6 och värkarbetet startade i torsdags. Hon har fått dropp, kortisonspruta och jox. Och jag ber till den Gud jag tror på att ungen ska stanna inne i magen ett bra tag till... bf är liksom 24/6.... Oddsen är problematiska dock... hennes första barn kom i v 28 och fyler 3 år om en månad...

• pirr!

Viktualia- oj, oj! Jag sänder också en bön om att barnet ska få en bättre chans!

• muggles

Frejis och Nenne: jäkla skit att det inte gick vägen den här månaden!

Vickan: låter läskigt med din kompis - hoppas det går bra med barnet!

Piggelin: såg du debattartikeln i dagens GP på sista sidan i ettan? Jätteintressant och jag håller med... För er andra (om ni är intresserade): www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=409350

• Tinga

Vickan - ojdå, hoppas att allt går bra!

Muggles - intressant läsning, den där artikeln. Svårt dock att ha en åsikt innan man själv fött.

• BrudSommar2006

Fungerar det här tro?

video.google.com/videoplay&pr=goog-sl

Här springer elektriker, snickare och rörmokare om varandra, nu ska det väl äntligen bli något av vårt badrum kan man hoppas!

• Mrs  B

Nu är jag ARG!!!!!!!!!!!!!!!

Blir så trött på dagispersonalen ibland. Där har bara varit sura miner sen vi kom tillbaka i förra veckan, särskilt från två fröknar.

Första dagen klagade de på att Max inte var blöjfri. Det verkade som de hade tagit det för givet eftersom jag haft honom hemma i tre månader. Som om jag inte har haft annat att tänka på!!!!!
    Vi tycker han är alldeles för stor för blöja sa dem.
    Men han är faktiskt bara 3 år sa jag och det är nu och fram till sommaren som de flesta killar blir blöjfria. Det verkar de helt har glömt.Dessutom har vi honom här hemma på träning så det är ju inte det att vi inte kämpar med det. De tar honom tyvärr för äldre än vad han är, pga längd och vikt.

I torsdags var det föräldrafika på dagis och jag och maken gick ner där för att fika. En flicka ville ha hjälp vid fikat att ta en muffins så jag hjälpte såklart henne. Men oj DET skulle jag inte ha gjort för då kom en fröken flygande och sa hon skulle minsann inte äta det nu för de skulle äta mellis först. Hon sa det väldigt surt också inte alls vänligt. Jag bad om ursäkt och sa att det kunde ju inte jag veta att jag inte fick hjälpa henne. Alla andra satt ju och fikade.

Nu när jag kom ner för att lämna Max för hans fem timmar flög fröken på mig igen och undrade varför jag lämnade Max. Sur och tvär. Det är ju påsklov och då får jag visst inte lämna Max för jag hade fyllt i lappen för sent där jag skulle fylla i att jag vill ha Max på dagis på loven också. Visst det kan säker vara så det säger jag inte emot, men då kunde de väl sagt det i torsdags och inte nu när vi står i dörren.
    Surt sa fröken att ja han får väl stanna då idag för nu är ni här. Ja det ska han sa jag tillbaka.
    Hur skulle det annars blivit för Max. Nej tyvärr vi får inte vara här denna veckan så vi får gå hem igen, det hade ju inte han förstått......

Förlåt att det blev långt men jag var bara tvungen att få ur mig detta.......

Svar på tråden Barnkarusellen