• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Mrs B - förstår att det inte är lika trevligt när han är ute och reser numera. Vi får se om vi får barn en dag hur det kommer att kännas då maken reser. Och absolut ska du ha kompensation! En SPA-helg plus nya solglasögon/handväska eller något annat trevligt från Kina!

• MSW

Lappis: Tycker också att det låter bra med dina ägg, även om du inte var riktigt nöjd själv! Det är juh inte så konstigt att du förväntar dig att den ska gå till som förra gången, men vi får hoppas att de förändringarna som varit denna gången också ändrar slutresultatet så det blir ett "bebis-besked" ni får smälta i Hong kong!

• Mrs  B

God morgon alla och GLAD PÅSK!!!!!

Någon som besökte Blåkulla igår????

Antar att ni alla sover och har det bra just nu. Här har vi varit uppe sen 06.00, har ju som sagt 2 morgonpigga barn, och sen ville Malte ha mat så det var bara att gå upp.

Ska dock försöka sova lite på soffan eftersom vi ska på 1 årskalas i eftermiddag. Kan behövas lite krafter då eftersom jag ska åka själv utan maken, men faktiskt med mina föräldrar. Hoppas på lite hjälp vid maten i alla fall.

Kram på er!!!!

• junilejon

God Morgon i tråden och glad påsk till er alla

Igår började inte min dag så bra,gick upp 03.30 åt lite satte mig i bilen vid 04.15 för att åka till jobbet. Bor ju ute på landet så det är en bit att köra innan man kommer till en "riktig" väg. Det var ju halt ute och sen snöade det som fan rent ut sagt. Kom och körde i en kurva och började bromsa,kände att bromsarna låste sig och hur bilen bara gled längre och längre ut mot diket,kunded inget göra än att försöka styra bilen rätt. Den stannade till slut nere i diket i 90 graders lutning i vatten och tio centermer från ett jätte träd. Det första jag tänkte var det BM sa i förgår när jag var där,att kotten ligger väl skyddad inne i mig för jag har väldigt bra magmuskler och stor modekaka...
    Fick försöka öppna bildörren på passagerasidan (och det är tungt när den ska rakt upp i luften) kom till slut ut ur bilen,skulle då ta upp mob och ringa min man,men det är klart att det inte fanns någon mottagning där ute i ingenstanns,fick gå ca 2 kilometer för att kunna ringa. Mannen kom på stört och var jätte orolig,men vi hade ju klarat oss,värre är det med bilen. Han trodde att han kunde dra upp bilen med sin bil,men han insåg ganska snabbt att det inte skulle gå...
    Så nu ligger min bil ute i skogen och är helt in snöad,vi ska försöka få tag i någon som kan hjälpa oss att dra upp den idag.
    Så bättre kunde min påsk helg börjat

• Liten med Mindre

Junilejon - usch vad otäckt! Skönt att ni mår bra du och kotten.

Gosa ihop er i soffan med lite påskgodis och ta hand om er i påsk.

Du hade det värre än mig i alla fall. Borde vara jätteglad, för Mindre sov från 21 till 05 utan mat, i sin nya grobag sovpåse. Problemet var att hon kastade sig av och an och bökade runt och gnällde till emellanåt, så jag var i alla fall vaken mellan 02 och 05, med korta sovpauser. Suck! Sen vaknade hon ur sin förmiddagssömn efter en timme med ett gallskrik - lagom när jag dåsat bort.

Och så måste jag bestämma om jag vill åka till landet eller ej på påskdagen. Vill gärna hälsa på mina kusiner som är på besök där, men vädret och stressen inför att fixa med dopet gör att det känns olustigt. Blä - hatar att vela och vilja/inte vilja.

Ska nog ta och äta lite till påskgodis och baka en getostpaj till imorgon i alla fall. Nåt bra ska det bli av dagen.

• Frejis

Tänkte önska GLAD PÅSK till alla trådisar!

Vilket väder! Nu är det riktig vinter i Stockholm, jag vet inte om man ska skratta eller gråta... Riktigt aprilväder.

Juni - tur att det gick som det gick med bilen, det kunde ju ha blivit värre, usch många kramar till dig.

Liten - kan inte maken ta hand om Mindre så att du får sova lite? Getostpaj låter mumsigt själv känner jag mig så fruktansvärt anti "hus och hem", har inte lagat någon mat eller sådant till Påsk. Ser däremot fram emot en riktigt skön helg som ska börja med tur till SATS först.

Har annars tantkänningar i magen och lite Pump passar ju utmärkt för att slå ihjäl både dem och tanten. Då kan hon krypa fram oanmäld på söndag morgon.

Lappis, håller tummar att det blir fler toppen embryo av dina ägg.

Nu måste jag packa! Sen som vanligt.

• Sweetstreet63

Oj Juni!
    Vad läskigt!
    TUR att både du och magen klarade sig fint!!!!
    Det ÄR verkligen obehagligt att köra bil när vädret och bäglaget är dåligt!

Liten,
    Gumman försöka att ta det lugnt. Stressa ner och liksom fundera itne alltför mycket på påskens göra/inte göra. Det kan vara stressande. Särksilt om du redan känner dig lite stressad av dopförberedelser och av dina nya sovvanor.
    Kanske kan du strunta i att fundera över landet och söndagen. Tänk att du kan känna efter när du vaknar på söndag om du vill då eller ej. Ta dagen som den kommer!

Om du fortfarande känner dig väldigt stressad över dopet och förberedelserna inför det kanske du kan skriva lista. På vad som måste fixas. Vad ni redan gjort. Vad du kan leja ut etc etc..
    Det brukar ibland kunna dämpa stressen att se allt "svart på vitt".
    Och som sagt, försöka leja ut det mesta på andra! Eller köp tjänster!!!!! Det är det värt!
    Plus sist men inte minst, allt måste inte vara "perfekt" heller. Det är som bröllop. Man KAN INTE planera allt in i minsta detalj. Go with the flow, och minska streesen!! Det är mitt motto!!

Stor Kram gumman!!!!

• Sweetstreet63

Frejis,
    SATS låter som en god idé.
    Själv har jag också planerat lite träning idag. Jobbar hemifrån idag eftersom jag har varit hos gyn, och eftersom jag måste förbereda mig för ett möte på måndag, vilket innebär mest datorarbete. Och det kan jag ju göra hemifrån. Vilket är skönt. Särksilt som jag ändå ska till jobbet både imorgon och på söndag ändå. Så är det skönt att slippa pendla idag.

Hoppas du håller tanten borta med ditt pass!!!

Oh ha en riktigt bra påsk du med!!!! Kram!

• Sweetstreet63

Frågade förresten min läkare om min höga puls som jag hade sist jag var på gymmet, men han var inte ett dugg oroad. Han sa att så länge man mådde bra under träningen, inte var alltför uttröttad eller andfådd så var det ingen fara alls. Så jag tror nog att jag kan gå på min kropps signaler.

Däremot har jag haft en svullnad nere strax bredvid blygdbenet som jag upptäckte för ca 2 veckor sedan. Har trott att det var någon körtel eller så som svullnat lite p g a hormoner etc i kropen men eftersom det inte gjot ont har jag itne oroat mig. Nu passade jag på att fråga var det var ändå. Och han kollade på den och sa att det var bråck!!!
    Alltså en bit av min tarm som pressats ut ur buken när livmoderna växer och tar mer plats. Dt var tydligen ingen fara så länge det inte gjorde ont eller kändes "hårt" och svullet. Men om det började göra det skulle jag höra av mig på en gång för då kanke man måste göra en operation!
    Jaja, det är ingen idé att oroa sig för detta. Kanske kommer man gå hela graviditeten utan att det händer något sådant.

Mitt blodtryck och vikt var iallafall bra.
    Hade 100/60 i tryck och vägde 138 pund. Vlket innebär att jag faktiskt bara gått upp ca 4-4,5 kg sedan jag blev gravid. Vägde ca 130-132 pund innan graviditeten.
    Det känns skönt.

Nästa gång ska jag göra glukostestet för att se om man ligger i riskzonen för diabetes.
    Hej hopp. det ser jag itne fram emot. Tycker det verkar rätt äckligt att dricka en sockerlösning i 1 timme! Hu!!!

Nej nu ska jag väl ta och jobba lite.

• BrudSommar2006

Sweet, vilken otur med bråcket, men tur att du inte har några besvär av det! Kommer det att gå tillbaka efter graviditeten?

Varför gör de glukostest om inte blodprov visat att du ligger i riskzonen?

Hu, vilket väder det är här på Öland, det blåser som attan, vi var ner till Ottenby och åt lunch idag och jag var glad att vi har kvar pansarvagnen, annars hade vi nog inte lyckats ta oss fram med den. Regnskyddet höll på att flyga till väders i alla fall. Det var vi och ett gäng hugade fågelskådare som var ute i regnet och blåsten!

Junilejon, tur att det gick bra för dig trots allt!

Glad påsk alla!

Svar på tråden Barnkarusellen