• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • sweetstreet

Heeej Telis!!
    Skoj att se dig tillbaks! Underbart att ni haft det superbra!

Lappis!
    Lycka tll nu!
    Jag vet inte hur ycket jag hnner in i veckan for jag har massor pa jobbet. Iallafall i borjan av veckan. Sa jag vll passa pa och saga lycka til redan nu!

Koko,
    KUL att se dig i traden!
    Later hemskt med mjolkstockning, men skont att den iallafalll gick over ganska fort.
    Mitt brack hopas jag haller sig i schack. Men ibland kan jag kanna att det ommar lite. Jaja, vi far val se hur det gar.

BS,
    tror du fragade om det skulle ga tillbaks efter forlossningen. Och min lakare sa att man ev komer gora en operation da, sa att det inte kommer tillbaks vid en ev. andra graviditet. Men allt beror pa hur det verkar da.

Liten,
    skont att ni fick tid hemma. Och jattebra att dina foraldrar hjalper till med dopforberedleser.

Snartis,
    hur gar det med brollopsforberedelserna?
    Och grattis till Tanten!

• muggles

junilejon: uj, det lät dramatiskt med bilen, hoppas ni fått upp den ur diket nu! Och vilken tur att det gick så bra med dig och kotten!

Liten: bra gjort att ge Mindre eget rum tycker jag! Vi gjorde ju så med Moa när hon var 8v och det har jag aldrig ångrat. Men det mysigaste som finns är att smyga in till henne innan vi lägger oss och se så att hon sussar bra (inte har glidit ner från kudden el så). Att se sitt barn sova sött är hög mysfaktor!

Sweet: så du har fått bråck du - tänk vad mkt man kan råka ut för vid en graviditet som man inte hade en aning om. Hoppas att det håller sig "på plats" och inte ger några komplikationer. Hur går det med dina arrayer nu för tiden?! El har du "gått vidare" till andra saker? Apropå det, det var länge sedan man hörde av StoraSyrran nu...

Telis: låter som en underbar UCPA-resa!!! De där ostarna vet jag vad du talar om... Jag brukar alltid ha gått upp 1-2kg på de där resorna - trots 8h tuff skidåkning per dag Fanns det inte glassbuffé också el har de tagit bort den??

Moa har fått sin första tand upptäckte vi igår. Annars sover hon numera till kl 06 på morgonen och hela familjen mår bättre. Själv fick jag sova imorse för maken tog henne så jag har sovit drygt 10h i natt!! Såhär utvilad har jag inte känt mig på 7 månader...

Vi har ätit underbar mat som maken har lagat (i lördags lammytterfile marinerad med örter och vitlök med rostade rotsaker och balsamvinägersås med touch av svarta vinbär - MUMMA!), druckit goda viner och ätit praliner till efterrätt och mera godis sen. Uj, nu får jag ta tag i träningen till veckan!!!

Ang Pirr så träffade jag och Piggelin henne i torsdags och då mådde hon super och var laddad men det kan ju ha hänt saker sedan dess

• Lapinette

VARNING - OT-inlägg till Tinga och Frejis som ska till Paris i veckan. Köpte i hlegen det senaste numret av RES och de hade en bilaga om just Paris. Så om ni vill ha lite tips på restauranger, museer, shoppinggator etc så rekommenderar jag den.

*smyger ut från tråden igen*

• nennesjuttioåtta

ojojoj, vad det har skrivits här. Hinner inte läsa något så jag får in och kommentera senare, nu ska jag ut i den fantastiska vårsolen (fast det är -9 grader här, huva) och den glittriga snön. Ville bara meddela mitt totala bomskott. Så nu är det två veckors väntan på spolning och nästa mens innan det är dags att nöta på igen. Jävla skithelvetesfittirackarn! Jag hade ju klockat fel, det var 22/3 kl 22.45 och inte 23/3 11.45 som hon dök upp, på väg hem från Blåkulla.

Låter som Teisgumman haft det fantastiskt, och jag är inte alls avundsjuk *bankar pjäxorna i huvet*

Sweetie - bråck?!?!? Måste läsa ikapp sen

Lappis! Heja äggkläckningsmaskinen!!!!

Hur har det gått för Frejis?
    Vi ses kanske ikväll!

• Telemarkgrrl

Nenne, vårsol? Här är det snöstorm. Jag har förresten också köpt en ny GoreTex. Men vilken j*vla kärring! Håller tummarna för att spolningen fixar rena autobahn upp till som små äggen! Kram!!

Muggles, jag är rätt så skeptisk till UCPA, det var nog mest semesterveckan efteråt som var en riktig fullträff. Men visst har dom glassbuffé fortfarande.

• Frejis

Kan också rapportera en BOM som inträffade redan i fredags. Hon är totalt förvirrad, den eländiga kärringen, dag 26 i menscykeln är något tidigt. Nåja, det skulle ju vara en BOM så att det gör inte så mycket

Hinner inte skriva mer eftersom maken väntar på mig... IGEN. Ska på vår vinterpromenad

Tack för tipset Lappis!

• Sweetstreet63

Å neeej Nenne och Frejis!!!!
    FAN vad skulle hon hitta er från Blåkulla för!!!!!!

*Kramar om*

Muggles,
    Jag ska köra arrayer igen, men just nu har jag fullt upp med att försöka komma underfund med vad som händer med mina celler. Arrrgh!!!!! Kliar mig i skallen och igår tyckte jag jobbet sög fett eftersom jag itne fick de resultat jag hoppats.
    J, det är mycket jobb just nu. Börjar känna mig stresad (redan!! ) över att man kommer att vara bort från jobbet i höst!
    Allt man vill hinna med innan slutet av juli. Himmel!!!!!

Jaja, försöker lugna ner mig med att livet intë går under även om man inte hinner med allt man skulle vilja....

Hm, tror att jag kommande m¨ånad kommer att satsa mycket och kanske jobba helger igen för att hinna lite mer. Men vi får se vad kroppen säger också. I helgen har jag varit så trött!!!!
    Men kasnke beror det på hektiskt tempo också?
    Jobb OCH Sverigebesök. Inte bästa kombinationen....

Men jag ska inte klaga.

• Sweetstreet63

Fast jag tänker en del på bråcklet också. Och det stör mig faktiskt! Jäkla kropp!

Vad ska den hålla på såhär för!!!???!!!??

Känns som jag går runt med Don Corleones kind i ljumsken!!!!!!!!! Väntar bara på att mufsan där nere ska börja snacka med Marlon Brandos hesa röst....

Och förresten insåg både maken och jag igår att om jag varit kille hade detta nog varit pungbråck!!!!!!
    Haha, stackars min man!!!!!!
    Han har en fru som har en halv Don Corleone i brallan. Som dessutom råkar vara ett pungbråck!!! Fast utan pung då såklart...
    En fru som dessutom lider av förstoppning.
    Och som var på uselt humör igår p g a jobbstress och utmattning....
    Ja det är tur att han fortfarande älskar mig... Än är undrens tid inte förbi....

Nä nu måste jag ta Don Corelone och springa till jobbet!
    Kram på er alla!

• Liten med Mindre

Telis - det låter som en helt fantastisk resa! Längtar efter både skidor och alper, med snö och mat och allt vad som nu följer med...

Frejis o nenne - stora kramar! Ut o kasta snöbollar med er ifall ni behöver avreagera er.

Sweet - vet inte vad jag ska säga. Du kanske skulle ta lite stödsamtal med FruLlan angående jobbstressen??? Och med tanke på att ni bor i USA så ska du väl inte vara borta lika länge som oss "lyxlirare" här i Sverige?

Igår och idag har vi röjt så smått hemma. Skönt - det sätter min stress lite på plats, även om det slog över en del igår kväll. Vet faktiskt inte riktigt varför jag exploderade, men så är det. Stackars man jag är gift med.

Är förresten också lite nyfiken hur det gick med Snartis frisör - det var väl lite klurigt att få tag i någon på västkusten?

Lunchdags!

• Tinga

Nenne & Frejis ? sicket elände att den rackarns tanten skulle hitta er den här gången också! Hon kunde väl ha flugit vilse när hon ändå var på Blåkulla. Skönt att du, Nenne, har spolning på gång och Frejis ivf (är det i nästnästa cykel? ), så att det finns lite nytt att hoppas på framöver. Kramar till er båda!

Juni ? usch, vad otäckt att körde av vägen, men skönt att det slutade lyckligt. Hoppas att bilen är hyfsat OK när ni väl får upp den också.

Lappis ? tack för tipset om RES; ska köpa den innan vi ger oss iväg. Med tanke på att du känner av magen är det säkert många fina ägg på gång där.

Koko ? usch, mjölkstockning låter inte som något vidare trevligt tillstånd. Det där med amning verkar vara en krokig väg med många fartbulor; inte bara sådär ?rakt fram? som det verkar ibland.

Liten ? vad skönt att du fått sova ordentligt! Om Mindre verkligen vill något lär du ju höra henne fastän hon sover i ett annat rum, och så får du samtidigt fördelen av att själv kunna sova i lugn och ro också.

Telis ? välkommen hem från semestern, även om du kanske inte ville komma hem egentligen! Låter som att ni haft en jättehärlig resa!

Muggles ? vi blev i princip bjudna på exakt samma mat hos svärmor häromdagen, som din man lagade i lördags. Verkligen gott, kan jag instämma i, även om jag fick nöja mig med mineralvatten i glaset.

Sweet ? ajdå, vad tråkigt att du fått brock! Hoppas att det håller sig på mattan under graviditeten, så att du slipper operation. Jag håller verkligen med dig om att det är så himla frustrerande när det känns som att kroppen ?sviker? en. Liksom, varför måste de här bekymren av allehanda slag dyka upp just när man är gravid? Jag förstår ju rent logiskt att det beror på den ökade belastningen, men det är ändå irriterande. Det här med mitt blodtryck har verkligen satt sig i skallen på mig, och jag har förbannat min kropp många gånger om för att den inte ?samarbetar? bättre. Nu har jag i alla fall tagit det väldigt lugnt under påskhelgen, och jag hoppas att det ger effekt.

Svar på tråden Barnkarusellen