• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

BS - vad stor hon har blivit!!!!

Frejis och nenne - vad ska jag säga, jäkla förbannad skitkärring! Kunde hon inte ha flugit dit pepparn växer??!! Varför ska det vara så svårt?!

Själv tog jag den sista sprutan igår, ägglossningsspurtan och är idag "drogfri". Imorgon bär det av till Uppsala och eftersom det snöar så förbannat har vi precis hyrt den billigaste, minsta bilen men med vinterdäck på Statoil. Vill kunna åka direkt hem och lägga mig efter ÄP.

• Mrs  B

Junilejon
    Usch vilken olycka med bilen, men skönt att höra att allt gick ok och att ni mår bra du och kotten.

Telis och Vickan
    Välkomna hem!

Lappis
    Lycka till imorgon!

Nenne och Frejis
    Skickar massor av kramar till er!

Här skiner solen och det är ett helt underbart väder.
    Man skulle ju egentligen vara glad, men nu är jag ju arg över dagis....

Har i alla fall passat på att städa av golven nu medan Malte sover och Max är på dagis. Tur det eftersom jag nu ska ha Max hemma. Skönt att få göra städningen i fred.
    Får ta en promenad innan jag hämtar Max i eftermiddag istället.

• Piggelin1

Hej hopp,
    hoppas att ni haft en bra påsk.

Först några
    - Frejis & Nenne för tanten
    - Junilejon för olyckan med bilen
    - Koko för mjölkstockningen
    - Sweet för bråcket
    - MrsB för knasiga dagisfröknar

Telis - välkommen hem igen! Lät som en härlig semester med MKT & GOD mat!!

Lappis - stoooooooort lycka till med plocket denna veckan.

Muggles, läste artikeln precis. Håller med jag med! Kan inte låta bli att citera: "Att klara av att gå igenom en förlossning med begränsad hjälp av modern teknik ska öka hennes kvinnliga självförtroende." Sicken bullshit! Typ slag rätt i ansiktet, så känner iaf jag efter mina upplevelser. Kan inte låta bli att fundera på hur det sett ut om det hade varit män som fött barn...

BS - vad roligt att Iris kryper!

• Piggelin1

Hoppas jag inte glömde ngn med mina

• Piggelin1

Har haft en riktigt bra påsk, hälsade på mina föräldrar i fredags. Syrran med familj, som bor i Tyskland, var i Sverige en sväng, kul att ses!
    I lördags var MissX här & vi lagade lammstek för första gången i världshistorien, blev riktigt lyckat!! Finns dessutom massor kvar som jag kan äta till lunch idag...

I söndags åkte vi ner till Skåne över dagen. Lite konstrunda, lite Hovs Hallar (testade terrängkörning med Bugaboon! Eller snarare Maxi Cosi babyskyddet med Bugaboo-chassit - gick bra!), lite fika i Mölle & lunch hos kompisar i Båstad. Supermysig dag & det gick jättebra att ha Amanda i bilen alla timmarna! Bådar gott för framtiden

I torsdags var jag förresten på Ikea & köpte barnstol, som vi invigde på påskafton. A såg helt förundrad ut när vi satte henne däri första gången.
    ...och igår fick hon testa mat för första gången - också en rolig stund! Stora tjejen!!

...och de två senaste nätterna har hon sovit nonstop 23-06! Wow!! Inte ens behövt gå upp & stoppa i nappen/bädda om! Natten till påskafton var det nämligen några steg tillbaka - hon vaknade vid två-tre & var superpigg & helt omöjlig att få att somna om förän strax före sex... Så dessa två senaste nätterna inger hopp, helt klart!!

• Piggelin1

På tal om vännerna i Båstad förresten, beundrar verkligen dem. De har precis sagt upp sig från sina kvalificerade jobb här i Gbg, sålt huset & flyttat ner med barnen till Skåne & tagit över ett linneväveri! Sånt är coolt, tycker jag! Att VÅGA ta steget & göra det där man/jag/många mest bara drömmer om!

Halkade förresten in på ett annorlunda program på Kunskapskanalen på TV häromkvällen. Handlade om ngt som kallas "embryoadoption". Surrogatmammor har man ju hört talas om, men detta var liksom lite tvärtom. Par som donerar/säljer embryon till barnlösa par. Embryot/na placeras in i den barnlösa mammans kropp & nio månader senare föder hon ett barn som har biologiska syskon i en helt annan familj... Kändes väldigt skumt, iaf var min första reaktion sådan.

• MSW

Kan inte annat än att hålla med Piggelin i "arglistan"..

Piggelin: Skönt att A sover ordentligt några nätter, även om hon får bakslag ibland! Och både barnstol och mat på en och samma gång.. Spännande!

Bs: Vad stor Iris är och duktig som kan krypa och allting! Jättesöt film!

Själv har jag tagit blodprov idag och skulle även fått påfyllning, men mitt värde var på 96 (och doktorn sa att hon hoppades på att det skulle komma upp till 50 iaf när jag träffade henne förra veckan) så jag behövde inte få någon påfyllning! Känns såå skönt med lite medvind. Så nu är det nytt blodprov på måndag som gäller!

• Tinga

BS - vad kul att se en liten film med Iris! Det verkar vara full fart hemma hos er nu.

Mrs B - bra att du tar chansen att kräka av dig lite här i tråden! Ofta är det skönt att få skriva om det man retar sig på, så lättar trycket lite sen. Tråkigt att det är så gnälliga typer på Max dagis.

Piggelin - är det Vävaren i Båstad som dina vänner tagit över? De har verkligen otroligt vackra saker där, och jag har turen att ha fått två linnedukar och tolv servetter därifrån i present av mina svärföräldrar, som bor i krokarna.

MSW - vad skönt att du verkar svara bra på behandlingen!

• Izzie

Hej svejs!

Äntligen pigg igen och det verkar som jag klarade mig ifrån att smitta ner Matilda med min förkylning. SKÖNT! Visst börjar hon bli stor nu, men jag skjuter gärna den där första ordentliga förkylningen så långt fram som vi kan...

Påsken har varit helt ok. Normalt träffas vi alltid hemma hos mamma o pappa och har stor påsklunch med alla mammas syskon och deras familjer, men eftersom moster är så dålig så skippade vi det i år. Vi var hemma hos m & p ändå, men det blev inte riktigt samma sak...
    Min svärmor kom hem från USA (har hälsat på sin dotter som bor där) och hon hade med sig SÅ MYCKET saker hem. Dollarn är ju superbillig och svärmor älskar att shoppa. Hon harde köpt ca 20 outfits till Matilda, jeansjacka, små sommarhattar, converse-skor, pyjamasar, toppar, bodies, byxor och små klänningar...
    Själv fick jag pyjamas, skeechers-skor och smink. Inte alls dumt med en köpgalen svärmor!!!
    Matilda skrattade förresten för första gången på påskafton!
    Hon har ju lett länge, men först i lördags kom det skrattljud! Så mysigt!

Frejis & Nenne - Vad surt med tantjäveln!

Junilejon - Vilken dramatik du var med om. Skönt att att gick bra med dig och magen iaf!

Pirr - Så spännande att det börjar närma sig! Är du nervös?

Koko - Jobbigt med mjölkstockningen! Jag har ju haft ett par st själv och vet hur jävligt det är... Nu är jag nästan manisk med mitt pumpande så att det inte ska bli några rester kvar.

Sweet - Som vanligt en massa sköna inlägg när du tittar in! Hoppas ditt bråck (!) håller sig i schack... Kan ingenting om sånt. Kommer det gå tillbaka av sig självt efter graviditeten?

Muggles - Spännande artikel du länkade till! Låter som vi har ett uråldrigt tänk här i Sverige. Varför stå ut med mer smärta än man behöver???

BS - Vad härligt att se Iris krypa! Så söt! Hon ser ju så stor och "flickig" ut nu, ingen bebis längre... Hur gammal är hon nu?

Piggis - Låter som ni haft en härlig påsk! Skönt att ni fårr sova bra det senaste. Bara hålla tummarna för att det håller i sig. Matilda är oxå inne i ett bra sov-stim just nu... Håller med dig om det där att våga satsa på drömmarna! Superinspirerande att läsa om folk som vågar och dessutom lyckas. Hoppas det kommer att gå bra för dina vänner!

Mrs B - Fy vad sur jag blir när jag läser om dina taskiga dagisfröknar! Förstår verkligen att du blir arg och irriterad. Blöjbiten kommer väl när han är redo, och det verkar som ni gör det ni kan i nuläget. Det borde de väl förstå på dagis? Ang påskledigheten tycker jag gott att de kunde sagt till i tid. Nä, du har rätt att bli sur tycker jag, men det bästa är väl att försöka sluta tänka på det och utnyttja dina timmar så väl du kan. Kram på dig!

MSW - Vad skönt att ditt blodprov visade på bra värden och att du slapp påfyllningen!

Svar på tråden Barnkarusellen