Hej svejs!
Äntligen pigg igen och det verkar som jag klarade mig ifrån att smitta ner Matilda med min förkylning. SKÖNT! Visst börjar hon bli stor nu, men jag skjuter gärna den där första ordentliga förkylningen så långt fram som vi kan...
Påsken har varit helt ok. Normalt träffas vi alltid hemma hos mamma o pappa och har stor påsklunch med alla mammas syskon och deras familjer, men eftersom moster är så dålig så skippade vi det i år. Vi var hemma hos m & p ändå, men det blev inte riktigt samma sak...
Min svärmor kom hem från USA (har hälsat på sin dotter som bor där) och hon hade med sig SÅ MYCKET saker hem. Dollarn är ju superbillig och svärmor älskar att shoppa. Hon harde köpt ca 20 outfits till Matilda, jeansjacka, små sommarhattar, converse-skor, pyjamasar, toppar, bodies, byxor och små klänningar...
Själv fick jag pyjamas, skeechers-skor och smink. Inte alls dumt med en köpgalen svärmor!!!
Matilda skrattade förresten för första gången på påskafton!
Hon har ju lett länge, men först i lördags kom det skrattljud! Så mysigt!
Frejis & Nenne - Vad surt med tantjäveln!
Junilejon - Vilken dramatik du var med om. Skönt att att gick bra med dig och magen iaf!
Pirr - Så spännande att det börjar närma sig! Är du nervös?
Koko - Jobbigt med mjölkstockningen! Jag har ju haft ett par st själv och vet hur jävligt det är... Nu är jag nästan manisk med mitt pumpande så att det inte ska bli några rester kvar.
Sweet - Som vanligt en massa sköna inlägg när du tittar in! Hoppas ditt bråck (!) håller sig i schack... Kan ingenting om sånt. Kommer det gå tillbaka av sig självt efter graviditeten?
Muggles - Spännande artikel du länkade till! Låter som vi har ett uråldrigt tänk här i Sverige. Varför stå ut med mer smärta än man behöver???
BS - Vad härligt att se Iris krypa! Så söt! Hon ser ju så stor och "flickig" ut nu, ingen bebis längre... Hur gammal är hon nu?
Piggis - Låter som ni haft en härlig påsk! Skönt att ni fårr sova bra det senaste. Bara hålla tummarna för att det håller i sig. Matilda är oxå inne i ett bra sov-stim just nu... Håller med dig om det där att våga satsa på drömmarna! Superinspirerande att läsa om folk som vågar och dessutom lyckas. Hoppas det kommer att gå bra för dina vänner!
Mrs B - Fy vad sur jag blir när jag läser om dina taskiga dagisfröknar! Förstår verkligen att du blir arg och irriterad. Blöjbiten kommer väl när han är redo, och det verkar som ni gör det ni kan i nuläget. Det borde de väl förstå på dagis? Ang påskledigheten tycker jag gott att de kunde sagt till i tid. Nä, du har rätt att bli sur tycker jag, men det bästa är väl att försöka sluta tänka på det och utnyttja dina timmar så väl du kan. Kram på dig!
MSW - Vad skönt att ditt blodprov visade på bra värden och att du slapp påfyllningen!