• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Kram till Frejis! Jäkla tant men jag ser fram emot att få höra mer om ert ivf:ande, om ni nu kör denna gången. Lite kul ändå och höra hur andra uppfattar det hela.

Men Sweetan, har du fått bråck?! Och Tinga högt blodtryck? Nä, nu får ni ta och börja ta hand om er lite tjejer! Tinga, på tal om magar, kan man inte få se ett foto på en tvillingmage också?

BS, åh vad söt kryp-Iris är!! Snuttan!

Mrs B, gah, vilken j*kla personal!

AM, det är ju helt galet att Livia ska börja på dagis, hon föddes ju nyss.

Och sist men absolut inte minst, ett stort fett LYCKA TILL till Lappis imorgon!! Hoppas att det går lika smidigt som förra gången!

Nu måste jag lägga mig i soffan och stöna lite, vi har ätit våfflor till middag och jag är så MÄTT.

• BrudSommar2006

Åh tack, ni är så snälla mot lilla racer-Iris!!!

AM, det är ju helt otroligt att det är dags för dagis redan - och att dra streck med penna - och bygga med klossar! Hjälp, vart tar tiden vägen!!! Lilla fröken Livia på dagis som stora damen!!! Stort lycka till i morgon, det ska bli spännande att få höra hur det går.

Lapinette, lycka till nu, jag håller tummarna!

• viktualia

hej!

nu har jag pratat med kompisen. idag gick hon i i v 27 och nu har det lugnat sig något. faran är inte alls över, men just nu var det lugnt. Har hon tur får hon flytta upp på vårdavdelning imorgon, om läget fortsätter vara stabilt. SHIT vad läbbigt det här är! Som sagt, hennes förstfödda kom sent i vecka 28..... och den ungen fyller 3 år om en månad...

• Sweetstreet63

Oj Vickan!!!!
    Hoppas verklign det går bra!!!!
    Jag ahr en kompis som fick sitt första barn väldigt mycket för tidigt. Minns itne alls vilken vecka eller så men det var flera måander för tidigt iallafall. Hennes lilla son låg länge på prematuren och man visste inte riktigt hur det skulle gå, men det gick bra och idag är han ett par år gammal och mår prima!
    Vad jag förstått så är varenda dag värdefull när de är sådär små.

• Sweetstreet63

BS,
    jätecool film på Irirs!
    Håller med alla här inne att hon blivit så stor!!!!!!!
    Jättesöt också!

• Sweetstreet63

Telis,
    japp mitt bråck sitter som en smäck där nere!!!
    Hoppla hoo.

Du trro Tinga lagt ut en magbild i galleriet! Så om du vill kika på hennes tvillingmage så kan du kolla där!
    Fast det var ett tag sedan nu så den är säkert mycket större nu....

Min mage har satt igång att växa nu tycker jag.
    Och bebben verkar ha värsta aerobicspassen där inne ibland!

Fast jag är nog fortfarande mindre (magvis) än både Tinga och Victory.

• Sweetstreet63

MSW,
    jätteskönt att ditt värde var brs!
    Måste kännas fint.

Pirr,
    shit vad det är nära nu!!!!
    Men jag förstår att du blir lite "rastlös" av att bara gå hemma och vänta också. Hu, det skulle jag bli.
    Jättelycka till ifall man inte hinner säga det till dig innan det är dags.

Mugglan,
    jag har inte läst artikeln än, men inser ungefär vad den handlar om.
    Jag håller med om att jag inte riktigt förstår varför det ska göras till en stor heroisk insats om man föder utan smärtlindring.
    Jag menar, det är skitbra OM man klarar av det. Men inte på grund av att man klarar av att föda utan smärtlindring I SIG, utan för att man då troligen har turen och lyckan att genomgå en hyfsat bra förlossning utan komplikationer.

Alla förlossningar verkar vara så otroligt olika. Även för en och samma person (om man gått igenom flera). Så jag tror inte man kan jämföra. Har man tur att få en väldigt "bra" förlossning kansk man kan klara sig med enbart lustgas. Men har man en annan typ av förlossning så vore det ju bara hål i huduvdet att inte ta emot den smärtlindring som faktiskt finns att tillgå. Tycker jag iallfall!
    Det gör en ju inte på något vis till en sämre föderska, kvinna eller mamma eller vad fasen vissa nu försöker få det att låta som!

Samma gäller ju kejsarsnitt!

• viktualia
    Sweetstreet63 skrev 2008-03-25 21:40:03 följande:
    Oj Vickan!!!!Hoppas verklign det går bra!!!!Jag ahr en kompis som fick sitt första barn väldigt mycket för tidigt. Minns itne alls vilken vecka eller så men det var flera måander för tidigt iallafall. Hennes lilla son låg länge på prematuren och man visste inte riktigt hur det skulle gå, men det gick bra och idag är han ett par år gammal och mår prima! Vad jag förstått så är varenda dag värdefull när de är sådär små.
    Precis! men uuu vad läbbigt det är. och för andra gången dessutom....
  • FruCicci

halloj darlings!

Tillbaka från påskfirande i Blekinge.
    Träffade Vänner och Prinsen, de var hemma hos oss och fikade och prinsen hoppade som en tok i hoppgungan....

Vinkar till alla, men hinner inte kommentera allt, då maken ska till jobbet nu.

Men Lappis, hoppas att äggplockning går bra!
    Tänkte på den gamla damen i Frankrike som hade spått att ni skulle ha barn i slutet av året, hon kanske hade rätt i allafall, bara det att hon var ett år fel ute, det kanske var detta året hon menade.... *hoppas*

AM: Livia på Dagis, ska bli spännande att höra hur det funkar. Vi har det som alternativ 2, det hon ska börja på

Frejs: Ag barnbidraget tycker jag det var det dummaste jag hört! varför ska allt vara reglerat till inkomst, det är för böveln barnen det ska gå till, inte föräldrarna. Kommer i så fall bli barnen som tar bidrag och den andra tårtbiten som inte tar bidrag som har det gått ställt. Sjukt! Snacka om uppdelning i samhället. Vi behöver inte barnbidraget själva för att försörja vår spon, men han kanske behöver en bra start själv, så vi sätter in det på hans konto till körkort eller ngt annat vettigt. *grrrrr* morrar fortfarande och var tvungen att säga vad jag tycker!

Nu funderar jag på att åka en sväng till Göteborg igen, men vet inte om jag hinner innan Vänner flyttar, men henne kan jag ju alltid träffa i Blekinge.... Maj känns lockande och kunna sitta på uteserveringarna på avenyn och ta ett glas rosé.... vad passar gbg gänget?

MrsB, vilka puckon det finns! Det känns som vissa av dagisfröknarna är så bittra att de måste leta efter något att klaga på, för är det inte riktigt risigt och jobbigt ochåkigt för dem så är det inte heller riktigt bra..... Byt dagis?

Telis, såg att du är tillbaka! har hört talas om det fär bolaget nu när jag var i Frankrike, det ska vara bra sägs det! Kul att ni hade det bra! Jag vill åka igen, men hittar just nu inga billiga flygstolar.... kanske får betala vackert vad det kostar om jag ska iväg igen?.....

Nähepp, nu ska min son ha sin gröt... tittar in i kväll....

Ha en fin dag alla!

• Tinga

Pirr - jag passar också på att önska dig lycka till inför förlossningen nu; man vet ju aldrig när det sätter igång! Tycker att jag minns som igår när du skrev att du plussat och nu är det "redan" dags för förlossning!

Telis - jag gör så gott jag kan när det gäller "omhändertagandet" av mig själv! Tycker att jag dragit ner på tempot rejält, men än verkar det inte ha hjälpt, tyvärr. Ska träffa läkare i eftermiddag, och misstänker att jag med största sannolikhet kommer att bli halvtidssjukskriven. Har haft huvudvärk varje dag de senaste två veckorna, och det är inget bra tecken när det gäller blodtryck. Men jag försöker i alla fall att inte tänka alltför mycket på det, mer än att ta det lugnt då, och jag tycker att jag sköter mig ganska bra. Magbild från v. 20 finns i galleriet och när jag tycker att det hänt "tillräckligt mycket" skickar jag en ny bild till Muggles. Jag kan ju inte "attackera" stackaren med nya bilder varje vecka!

Svar på tråden Barnkarusellen