halloj darlings!
Tillbaka från påskfirande i Blekinge.
Träffade Vänner och Prinsen, de var hemma hos oss och fikade och prinsen hoppade som en tok i hoppgungan....
Vinkar till alla, men hinner inte kommentera allt, då maken ska till jobbet nu.
Men Lappis, hoppas att äggplockning går bra!
Tänkte på den gamla damen i Frankrike som hade spått att ni skulle ha barn i slutet av året, hon kanske hade rätt i allafall, bara det att hon var ett år fel ute, det kanske var detta året hon menade.... *hoppas*
AM: Livia på Dagis, ska bli spännande att höra hur det funkar. Vi har det som alternativ 2, det hon ska börja på
Frejs: Ag barnbidraget tycker jag det var det dummaste jag hört! varför ska allt vara reglerat till inkomst, det är för böveln barnen det ska gå till, inte föräldrarna. Kommer i så fall bli barnen som tar bidrag och den andra tårtbiten som inte tar bidrag som har det gått ställt. Sjukt! Snacka om uppdelning i samhället. Vi behöver inte barnbidraget själva för att försörja vår spon, men han kanske behöver en bra start själv, så vi sätter in det på hans konto till körkort eller ngt annat vettigt. *grrrrr* morrar fortfarande och var tvungen att säga vad jag tycker!
Nu funderar jag på att åka en sväng till Göteborg igen, men vet inte om jag hinner innan Vänner flyttar, men henne kan jag ju alltid träffa i Blekinge.... Maj känns lockande och kunna sitta på uteserveringarna på avenyn och ta ett glas rosé.... vad passar gbg gänget?
MrsB, vilka puckon det finns! Det känns som vissa av dagisfröknarna är så bittra att de måste leta efter något att klaga på, för är det inte riktigt risigt och jobbigt ochåkigt för dem så är det inte heller riktigt bra..... Byt dagis?
Telis, såg att du är tillbaka! har hört talas om det fär bolaget nu när jag var i Frankrike, det ska vara bra sägs det! Kul att ni hade det bra! Jag vill åka igen, men hittar just nu inga billiga flygstolar.... kanske får betala vackert vad det kostar om jag ska iväg igen?.....
Nähepp, nu ska min son ha sin gröt... tittar in i kväll....
Ha en fin dag alla!