• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Ja, hoppas att Lappis dyker upp snart och rapporterar att CvL aldrig har sett så perfekta ägg förut!!

• fru AM

Ja - hur går det för Lappis och äggen!? Hoppas bra!!!

• Vännerfan

Halloj!

Snabbt inlägg från förkyld tjej med lika förkyld bebbe i knät.
    Har haft en hyfsat bra påsk, kanske lite väl spännande med snöstorm och lite många strömavbrott precis innan man ska stoppa in vällingen i micron, men totalt sett har det varit bra och väldigt kul att träffa Cicci och Firren! Maken jobbade på vårt tillfälliga boende där nere och det blir nog bättre än vad jag trodde. Kändes som att det kommer bli jättemysigt att bo i en liten nyrenoverad stuga med kakelugn och vedspis. Men det kommer väl tära i längden kanske.

Men vad fasen, nu har jag helt glömt vad det var jag ville kommentera. Jag har nog verkligen feber. Hu.

Gällande detta med inkomstprövat barnbidrag är jag egentligen förvånad att det inte kommit upp förrän nu, men det har nog länge varit en helig ko. Jag misstänker att det blir som föreslaget och sen kommer sossarna ta över igen och ta bort det och sen älskar alla sossarna efter det och det enda som hänt är att borgarna har fått en massa folk som blivit anti mot de och man har inte sparat särskilt mycket pengar på det. Dvs det blir precis som det blev med skolmaten när jag gick på gymnasiet. Jag har inget emot förslaget direkt även om jag såklart själv skulle förlora på det, men tycker att den föreslagna gränsen är alldeles för låg. 35000 eller något vore mer rimligt än 20000, för tjänar man det sistnämnda kan man nog inte alltid slänga med tusenlapparna runt sig i slutet av månaden beroende på hur många barn man har och hur man bor etc.

Har för övrigt varit på tandinfo med Prinsen. Visste ni att dagens stora tand-problem är kolsyrat mineralvatten som folk dricker i tid och otid? Den sliter ner emaljen och sen kan man inte bygga upp den igen. Själv gillar jag inte bubblor så mycket, men känner mig ofta trist när jag ber om kranvatten, men det behöver jag kanske inte göra längre.

Min chef ringde idag och visade redan prov på vilken hyvens chef han verkar vara. Han undrade om jag vill åka iväg på kurs ett par dagar redan min första vecka (Ok, en hel natts sömn var inte min första tanke, men det var nog min andra ). När jag lite försiktigt frågade när jag skulle komma hem då sista dagen är Prinsens 1-årsdag bokade han genast in mig på ett tidigare flyg "för det är ju viktiga saker!!".

Och innan jag glömmer det så minns jag att BS skrev om att Iris medvetet försökte skada sig ibland. (Detta var ett tag sen nu.) Jag läste i Barnaboken (var annars? ) att det var vanligt i hennes ålder och man skulle madrassera och se till att hon inte skadade sig men inte hindra själva dunkandet eller vad det nu är hon gör. För hon gör det för att göra sig av med spänningar. Prinsen har nåt lite liknande när han sitter vid matbordet och "morrar". Det låter som en hund och sen rätt vad det är gör han rent hus framför sig och bara vispar ner allt som står framför honom. Men vi tror han är fullt vid sina sinnes fulla bruk...

Undrar hur det har gått för Lappis och hur det ska gå för Tinga hos doktorn. Men nu ska jag gå och vila för nu sover den lille marodören.

Ha ha, ser nu att jag skrev "snabbt inlägg". Det tog säkert trekvart att skriva klart.

• Lapinette

Har inte alls läst ikapp utan precis vaknat efter 2,5 timmars skön sömn.

Allt gick bra hos CvL. Först och främst avbokade vi bilen vi hyrt när vi såg att vår lilla återvändsgata var helt snöfri. Sen drog vi iväg till Uppsala. Väl där så vart det som vanligt lite väntan innan vi fick vårt rum. Nu när man gjort allt ihop tidigare så var jag lugn som en filbunke. Det enda som inte var sig likt från förra omgången var min förkylning. Vet inte om jag skrev det igår men så fort jag kom hem från jobbet så bröt den ut. Snöt mig igenom ett antal paket med näsdukar.

Nåväl, blev drogad och fick möta en ny doktor (ung, fräsch kille). Återigen försökte jag hänga med när de sög ut äggen så gott jag kunde. Rent generellt kände det som jag inte var lika drogad som gången innan. När vi gick ut från salen hade de åtminstone identifierat 5 ägg. Tillbaka till vårt rum för frukost! Något jag sett fram emot hela morgonen. Tillslut kom vår sjuksköterska in och visade 9 fingrar. Vad skönt! 9 ägg blev det. Sen när vi ville gå hem (jag var hur klar i knoppen som helst) så kom de in med sparkling wine, ostar, kex och vindruvor. Vi var visst deras 13 000-ende ÄP så det skulle firas. Så neddrogad med morfin drack jag vin...kändes helt ok .

Nu är jag hemma och hoppas att vi får ett gäng fina embryon denna gång också. Ska i sådana fall åter på fredag kl 13:45.

• gosnosen

stort grattis lapinette till fin äggskörd! nu håller jag tummarna för att alla blir befruktade och utvecklas till finfina embryon! kram!

• pirr!

Tack för alla lyckönskningar!!! Ni är så gulliga!

Underbar vinterdag i Göteborg. Maken och jag packade ryggsäcken med sittunderlag, bullar och varm choklad och traskade ut i Änggårdsbergen där vi hittade en sten (med havsutsikt!!! även om det var i horisonten) där vi sedan satt i ett par timmar. Helt fantastiskt och kändes väldigt långt från storstaden.. Drömde oss bort så pass att vi nästan kunde höra liftmotorerna
    Hoppades ju självklart att vår utflykt skulle resultera i lite värkar, men icke!!

• pirr!

AM- säger som de andra. Tänk att vår första trådbäbis börjar dagis nu!! Magiskt! Skönt att hon verkade trivas i miljön!

Cicci- tråddejt i Göteborg helgen för göteborgsvarvet vore ju super! Rose´på avenyn perfekt! Maken springer varvet varje år så jag lär ju hänga på stan ändå, men med barnvagn är nog en uteservering mer lockande än trängseln kring start och målgång!

Tinga- rackarns blodtryck! Skönt dock att proteinet lyser med sin frånvaro!

Fortsätter nu läsa ikapp!

• Piggelin1

Åh, Pirr - vad härligt det lät!! Det är verkligen kanonutsikt från vissa ställen i Änggårdsbergen! Hmmm, ska nog följa ditt exempel med varm choklad ute, om vintern hänger i!
    Själv traskade jag neråt Avenyn & konstaterade att uteserveringsbyggena var i full gång! De brukar väl öppna den första april har jag för mig, men idag känns det låååångt borta att sitta på en uteservering

Cicci, klart att du ska komma till Götet igen, vore verkligen jättekul! Jag är i Jämtland 23-28 maj & sen ev i Sthlm helgen därefter (alt. helgen därpå), men annars är det lugnt när som helst för min del!

• Piggelin1

Tinga, trist med huvudvärken! Håller tummarna att det går bra hos läkaren. Känner igen det där att inledningsvis vara helskeptisk till sjukskrivning - jag är precis likadan Men sen när man tänker efter lite, så finns det ju faktist en ANLEDNING till att man blir sjukskriven... Det är ju inget som läkarna precis gör i onödan.

Vad trist att dina fogar redan börjat bråka med dig

...och javisst är det Vävaren i Båstad som kompisarna köpt! Ska bli spännande att se hur de utvecklar verksamheten, de har massor av idéer för att förbättra lönsamheten!

Svar på tråden Barnkarusellen