• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Nattson - välkommen hem! Vill också höra om Kanada.

• Telemarkgrrl

Hej Nattson!

Jag vill också höra om Kanada. I synnerhet om det blev någon skidåkning i Whistler.

• Telemarkgrrl

Lappis, den här gången är det jag som nyser av sprejen.

• Nattson

Tackar!

Vi bodde hos några vänner i Vancouver, deras lägenhet låg på elfte våningen i ett höghus på 28 våningar! Huset låg centralt så det var inte långt till downtown. Det är en ganska fin stad! Det som förvånar mig mest är alla utslagna människor som gick runt på gatorna, de flesta såg bara ut att driva runt medans andra var mer inne på tiggar vägen.

Vi gick på två NHL matcher, Vanvouver -Minisota och Vancouver mot Phoenix. Det var riktigt kul att se hela organisationen runt det hela och att folk verkligen är så tokiga i hockey som man tror!!

Vancouver island är en fachinirande Ö! Vi var där i kontrasterna i landskapet var helt otroliga! Vi åkte igenom bergspass med två meter snö på varsinn sida om vägen, för att bara någon timma senare komma till en liten stad med påskliljor och krokusar i diket!

Vi åkte på val safari en dag också, vi såg en Knölval och två Gråvalar. Så spännande! Vågorna var ca 2-3meter höga så jag höll i mig för glatta livet!

Även om vi var ute nästan hela dagarna så försökte vi ta det lugnt också, vi gick långsamma prommenader på stranden medans det var ebb och njöt av hur storslaget det är med vatten egentligen! När man bara ser vatten åt ett håll och vågorna som kommer mot en. Hur coolt som helst!

Maten var lite sådär måste jag säga, mycket burgers och fettiga maträtter. Men vi åt ju hemma hos kompisarna en del så det var lugnt!

• Nattson

Telis, jag vågade inte åka Jag kan ju åka, men är alldeles för rädd för att ramla nu så jag avstod.
    Maken åkte en hel dag och natten innan hade det snöat så det låg 20cm nysnö i backen! Han sa att det var helt grym åkning och varje åk tog ca 30min.

Medans de var uppe på Whistler så skulle jag shoppa, åkte iväg till ett stort shopping center och väntade på att affärerna skulle öppnas. Tillslut frågade jag en vakt om de inte skulle öppna snart klockan är ju 11. Not today my dear, it´s Easter sunday! Ja så klart tänkte jag! Inga affärer var öppna så det var bara att dra hem igen.

• nennesjuttioåtta

hohoooo
    hej alla glada!

Välkommen hem Nattson och Telis! Vet inte om jag vill höra något om skidåkning *klappar öronen* aaaaaahhhhoooaaabiiinggooooooooo men hoppas att ni haft det bra! (ja, telis har jag redan läst om, gaaaahhhh jagärinteallsavundsjuk

Härligt jobbat, Lappis! 9 fina ägg!!!!

Pirr! Snygg bild, vyn känns bekant! Jag kan också verkligen rekommendera Korsika, vi var i Calvi 2001 (2002 ???) och åkte också med Langley. Mitt drömresemål sen jag och syrran spelade "Chans" (ett frågesportspel för barn) och frågan "var föddes Napoleon" och svaret lät som Persika, som är så gott. Vi klättrade upp på närmsta berget med ett kors uppe på, snorklade, hängde med på en canyoning-tur, hyrde bil och körde runt och njöt.

Och lycka till nu!! *styrkekramar, råkar peta krulltrumpeten i örat på pirr*

Såg Barnmorskorna igår kväll och stortjöt! Jag som inte är så blödig annars, men vilken fantastisk känsla det måste vara! ÅÅÅh vad jag önskar att vi också fick uppleva det! Min man gråter bara Kallur vinner ett häcklopp så jag anar vad han kan...

själv är jag snorig och hängig men det går nog snart över, får vi hoppas.
    Pratade med ännu en vän i mitt tjejgäng som nu är i v 14. Alltså: 5 av 8 i samma gäng som är gravida, och jag är inte en av dem och jag (vad nu det har att göra i sammanhanget) började ju faktiskt först *surar* Det som stör mig mest är att ingen berättar för mig förrän v 12-14 fastän vi pratats vid flera gånger och de har förhört mig om allt mitt problem, men kan inte ens dryfta att de precis fått plus med all oro och förväntan. Nu känns det ju som att de bara luras, och att det knappast är av omtanke för mig som de väljer att avvakta med att berätta (att jag kanske skulle bli ledsen just då, men sanningen är ju att om det går bra med graviditeten så går den ju inte att dölja så länge, så varför vänta?) Äsch, jag blir en bitterfitta!! NOOOOOOO!!!!

sweetie, piss och pungbråtta, hehehhehe. Jag försöker lobba för maken att vi ska åka till NY i sommar, han nickar och hmmar gillande men han är trög som fan. vi kanske kan ha en dejt då?

Nu ska jag börja jobba. Eller om vi ska fika först. Hmm...

• nennesjuttioåtta

hahaha det blev fika, I love this place!

• nennesjuttioåtta

Tinga,
    Som Liten sa, det kanske är att du är stel i nacken, och därför har ont i huvudet? Hoppas att blodtrycket håller sig i schack, skönt att BM verkade vara en lugn och trygg person.

åååh jag vill inte jobba idag, jag vill vara ute i soooolen!!!

Varm choklad på en bergsknalle lät ju hur mysigt som helst! Hoppas att vädret håller i sig över helgen, då ska jag ta med mig maken ut! WEEH! Han kommer hem ikväll!!!!! Tjohooo! Då ska vi kramas och gråta tillsammans en skvätt, innan vi är oss själva igen och njuter av att göra ingenting mer än att ligga sked i soffan. Mooahahahah!

Det är jobbigt att han jobbar borta, när det blir såna här tunga perioder. Han mår ju självklart inte så bra heller så igår var det ynkligt från båda håll i telefonen. Men då blir det oftast jag som "skärper till" mig och försöker trösta fastän jag själv också känner mig ledsen som fan och misslyckad. Men det är ju hans soldater som är fula och trötta... Tur att själva generalen är lyckad som fan, hehe. Ja, nu menar jag inte Jan Banan utan maken himself. Iofs är bratwursten också perfekt eftersom det sitter på den bästa människan i hela världen. *pirr*

• muggles

Cicci: maj blir perfekt för att sitta på Avenyn och dricka vin (gillar dock inte rosé sådärvärst... )!
    Erbjudandet om att bo hos oss står kvar!

Pirr: lät som en trevlig utflykt. Du får nästan rapportera in varje dag nu (Vänner-stajl) så vi har koll på dig!

Lappis: så du fick 9 ägg! Imponerad! Vad skönt med så många!!! Du var ju besviken för att det såg ut som 7 väl?

Apropå Korsika så ska vi dit i augusti men till Orizonte. Jag längtar...

Nattson: välkommen hem!

Tinga: skönt att blodtrycket håller sig i schack!

Vänner: lät som en mycket sympatisk chef. Att ha en bra chef är ju så otroligt viktigt.

Jag har anmält mig till Vårruset precis - helt sjukt att BETALA för att springa!

Idag ska jag iväg och väga Moa på drop-in-vägning. Hon fyllde 7 mån igår och jag är nyfiken på hur mkt hon gått upp i vikt. Maken och jag har som vanligt slagit vad - förra gången vann han (priset var en - det säger jag förresten inte ). Jag har gissat på 9,2kg och han på 9,19999 den fegisen

• Lapinette

Muggles - japp, jag är nöjd. Läkaren sa 7-8 stycken och då kan det ju vara så att det inte finns ägg i alla blåsor.

Det är väl en anledning till att de tar betalt för lopp. Om man inte behöver betala så kanske man struntar i det och ligger hemma på soffan istället .

Härligt med Korsika! Har alltid velat åka dit men det har inte blivit av...fast vi bodde så nära förut.

Svar på tråden Barnkarusellen