• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Lappis - skönt att äggen såg fina ut. Gör nu det mesta för att glömma dem ett tag - och koncentrera dig på andra ägg istället.

Frejis - du får gärna klämma, känna och hålla Mindre ifall vi får till fikat 2 april. Än så länge är hon gos-vänlig.

Sweet - håller med att ditt tempo är FruLlan-högt nästan. Hoppas att du hinner tänka lit på dig själv och minisötsaken också.

Jag tillbringade gårdagen hos mina föräldrar och med korrigering hos naprapaten. Sov kvar så att mormor och morfar fick gosa med Mindre, och så att jag kunde släppa alla kring-funderingar och bara vara mamma. Så skönt! Och givetvis hade vi en bra natt med en matning och några omvyssningar. Somnade kl 21 båda två och fick 5 timmar innan hon började skruva på sig så att jag vaknade. Drog sen ut på att mata till 02.30 för att se hur länge det skulle gå. Jag höll inte ut längre, fastän hon inte börjat skrika, mest gny.

Är hemma igen nu, och längtar efter att får börja på godispåsen jag köpte åt mig inför påsken. men vi beslöt förut att dröja till påskafton med godis...jobbigt!

Angående deppighet så är det skönt bara att prata med någon utomstående om funderingar - att få ut dem i ljuset gör att de minskar i betydelse.

• Tinga

Lappis - jag antar att man kan bli blasé t o m på ivf om man varit med förut och dessutom med misslyckat resultat. Sen är det säkert en försvarsmekanism i kroppen (och själen) också, att om man inte hoppas för mycket blir besvikelsen mindre om det misslyckas.

• Lapinette

Det är bara att jag har kommit "hit" lite tidigt. Tror nog de flesta som gör IVF hamnar här för eller senare men mer normalt att ge upp är nog vid försök 3-4 ...tror jag. Fattar inte de som orkar gå igenom 5-6 IVFer eller fler. Eller så är jag redan här pga att jag aldrig har haft någon superstor barnlängtan utan sagt att jag vill försöka någon dag men blir det inte så blir det inte.

Nåja, stora funderingar från en liten kanin.

Liten - låter skönt att få bli ompysslad av föräldrarna men förstår inte riktigt det där med att vänta med påskgodiset. Själva började vi provsmaka den fina chokladen jag fick från mitt jobb innan lunch idag. Men bara en pralin...det var totalt fem i det vackra ägget. Mer min stil faktiskt då jag inte är någon snaskråtta utan står mig länge på en liten bit mörk choklad.

• Sweetstreet63

Å sååå farligt högt är inte mitt tempo faktiskt...
    Men ni är så gulliga som bryr er om en!!!!

Jag tänker som så att det gäller att passa på att gasa så länge det finns energi kvar! Tids nog tryter den nog.... haha
    Och så länge man tycker det känns roligt och man mår bra så är det ju bara bra. Jag har redan nu lite ångest över att jag ska vara borta 3 månader från jobbbt när bebben kommer...

Hm, kanske är jag onormal...
    Men jag gillar mitt jobb. Iallafall när det händer lite saker där.

Ska till gyn imorgon på kontroll så jag lär väl få reda poå ifall mitt blodtryck också har stigit eller så. Men jag åmår toppen så jag tror itne det är någon fara.

• Sweetstreet63

Lappis!
    Jag tror på denna gången gumman!!!
    Dina ägg! Påskägg till påskkaninen!
    Kan det bli bättre???!!!

Och kul att du läser bloggen!
    Haha, jag har blivit rätt bloggfrälst faktiskt....
    Det är så skoj!

• Sweetstreet63

Liten,
    tycker det låter bra att du blir lite ompysslad och får äta svenskt godis!!!!!
    Det verkar som om du är på väg uppåt nu!
    Kram!

• Mrs  B

Sweet
    Musklerna finns i dräkten som kommer från BR (affären). Gjorda av skumgummi. De andra föräldrarna tyckte han var cool idag, så lite stolt är man allt.

Tinga
    Hör av dig när det passar dig!
    Max är på dagis tis, ons och torsdagar så då passar det bäst för mig och Malte.
    Maken åker antagligen till Kina 2 veckor i april, ditt företag, så jag kan nog också behöva åka iväg och göra något litet.

Liten
    Åker också hem till mamma och pappa lite då och då för att bli ompysslad och få lite avlastning. Det behöver man.

Lappis
    Hoppas på fina ägg och bra resultat nästa vecka. Håller tummarna!
    När var det föresten ni skulle till Kina????
    Maken min kom hem idag och meddelade att han antagligen ska åka dit i april på 2 veckors jobb. Kan ju tänka dig hur jag reagerade!!!!!!
    Men nu är det ju jobb så vad ska man säga???

• Lapinette

Mrs B - förstår om det är jobbigt när maken är borta. Själv tycker jag det är helt ok men då är han som längst borta 5 dagar och jag är ju själv så jag försöker träna och träffa kompisar så mycket som möjligt.

Vi åker till Hong kong den 11 april och blir borta 10 dagar. Kommer precis innan dess veta om den här IVF tog eller inte. Skönt att ha resan att tänka på istället och se fram emot.

• Lapinette

Idag går det verkligen inte att jobba. Jag försöker men hamnar hela tiden någon annanstans, antingen i lägenheten, på nätet eller i tankarna. Helt hopplöst! Får nog ge upp och istället jobba ett par timmar i helgen för att komma ikapp.

• Mrs  B

Lappis
    Innan tyckte jag också att det var ok att maken var i väg eftersom jag också gjorde det som du gör nu, men sen barnen kom är det inte lika roligt längre. Tur att mamma och pappa finns!

Maken kommer antagligen att vara i Kina samtidigt som ni. Han pratar om mellan 9 dagar och 14 dagar så vi får väl se vad det landar. Sa att jag gärna ville ha en spa helg när han kommer hem som kompensation.

Svar på tråden Barnkarusellen