• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

MrsB - jädrar vad jag imponeras av dig - detta att du roddar två barn PLUS i princip hela markservicen. All heder åt dig!

• Lapinette

Piggelin - du är den där andra tjejen här på BT som jag gärna också skulle vilja träffa (nu menar jag inget illa till er alla andra!!!) eftersom vi har chattat en hel del innan denn tråd gällande resor, vin och annat trevligt.

Bad precis maken köpa med sig lite vitt vin då han har 3 timmar att slå ihjäl på CDG (Paris). Ska ta med mig lite räkor hem som blev över från lunchen idag. Räkor och vatten...hmmmm det går ju liksom inte.

• Piggelin1

Lappis - håller med!! Har ju träffat hyfsat många här nu, men du är definitivt en som jag saknar att inte ha träffat ännu Precis som du skrev, med tanke på alla resmål, viner & mat som vi pratat & har gemensamt - då kan det inte gärna gå fel! ...och självklart frågade jag ut Muggles lite efter att ni setts på brunchen i Sthlm & hon bekräftade bilden jag skaffat mig

Hmmm, tänk om du, jag, Tinga & Rosen skulle köra en tråddejt - jädrar vad mkt mat, vin & resprat det skulle bli då
    Håller med, räkor med vatten - njaaaa... En liten slurk kan knappast skada!

• Tinga

Åh, Piggelin & Lappis - ni är för gulliga! Jag blir ju helt generad! Tusan att det ska vara så långt till Göteborg och Stockholm (säger hon som rest runt hela jordklotet); det hade varit så kul om man lätt hade kunnat träffas. I samband med GöteborgsVarvet gissar jag att valrosstadiet närmar sig med stormsteg, för då har jag gått ungefär 30 veckor.

Håller helt mer er också angående vin och räkor - det är liksom en given kombination. Tur att Billabong finns, så att man även som gravid kan dricka något vinliknande till räkorna.

Piggelin igen - gänget du nämnde från resetråden kanske skulle ställa ut på TUR-mässan nästa år, som "ambassadörer" för Sydafrika!

• muggles

Hamnade här trots att jag eg behöver städa. Men jag är lat och sitter framför datorn istället... Som tur är har jag en man som ibland säger till mig att jag ska ta det lugnt och skippa städningen för att njuta av livet. Bra val jag gjorde

Ja hur orkar man? Speciellt när man som jag är ganska sömnberoende, jag behöver eg minst 8h för att vara "normal". Men på ngt konstigt sätt vänjer man sig och nu är 7h en LYX som man blir väldigt pigg av. Framförallt behöver man minst 4h i sträck (en sömncykel så man får REM-sömnen) för att inte vara ett vrak. Att få 2+2+2h är ngt helt annat än 6h i sträck.

Maken hade pratat med ngn kollega på jobbet och antagligen berättat lite om att vi tycker det är jobbigt med en liten tjej som vaknar fem på morgonen. Hans kollega hade en 2-åring och en 6-månaders och sa typ "DET är jobbigt". Ja pust, det kan jag tänka mig. Precis det du skrev MrsB har jag tänkt på; att sover den lilla så kan man nog ge sig fan på att den stora är vaken, så sömn på dagen kan man nog glömma. Det är väl sådana saker som gör att jag tvekar på att få nr 2 för tätt... (om man nu ens kan få en nr 2!)

Härlig BIM-lista förresten med exakta klockslag! Va f-n - är det bara 2 på BIM-listan??? Är det såå många som plussat senaste året el vad har hänt???

• junilejon

Cicci..ja din flach back stämmer,jag gifte mig med dåoch vi hängde i samma tråd kom på det här om dagen...kul att vi hittat varandra igen
    Och du har helt rätt ang resa...jag vill inte heller sitta och ruttna när man kan passa på att resa..

• junilejon

Typiskt att alla inte är här när jag väl hinner titta in

• BrudSommar2006

Hej! I morgon åker vi till Öland över påsk så ikväll har vi packat lite halvt om halvt så får resten lösa sig i sista sekund i morgon! Det är ju så himla långt att åka och om maken jobbar halvdag så gissar jag att vi inte kommer iväg förrän tidigast två.

I förmiddags var vi ute och gick när det haglade som värst, Iris tyckte att det var jättekul och höll ut händerna så att haglet kunde studsa i handflatorna! Det tog hur lång tid som helst kändes det som innan hon somnade och då somnade hon sittandes eftersom det var alltför spännande att kunna ligga ner! Vi har ju hantverkare här hemma nu som river badrummet så det var ju sådant liv hemma att hon inte kunde somna som hon brukar.

Cicci, jag vi får väl se om det blir vattkoppor eller inte för vår del då. Både vill och inte vill, tycker att vi varit sjuka så att det räcker för ett tag nu. Är fortfarande fascinerad att ni kan ha första babyskyddet fortfarande!

MSW, varför tror du att det inte är maginfluensa? Är illamående ett vanligt symptom på droppet? Hur ofta ska du få det nu förresten?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag hoppas verkligen inte att ni ger upp det här med barnskaffande för förr eller senare är det ju er tur. Men att ställa sig i adoptionskö tills vidare är väl inte fel.

Frejis, vad kul att ni orkat ta tag i det här med ivf igen!

Ska gå och lägga mig nu, Iris sover uruselt på nätterna, hon vaknar och somnar om fram till två då hon får amma, sedan är det amning fyra, fem och sex är det bara att gå upp. Eftersom man aldrig vet om man får sova något alls de där timmarna fram till två så gäller det att komma i säng i tid.

Med bantningen går det inte särskilt bra alls men min rygg pallar inte övervikten så jag måste på något sätt ta tag i det trots amning.

• BrudSommar2006

Cicci, om ni ska göra precis allt som ni gjorde förra gången för att få till det där plusset efter sommaren så var det väl en stekpanna inblandat också om jag minns rätt?!

Svar på tråden Barnkarusellen