• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Feta Tröga Plus kanske som blir Stora Feta Plus till slut! Så nu har vi ett kodspråk här i tråden, skriver vi FTP eller SFP så vet alla vad det handlar om.

Thailand skulle ju kännas som en dröm just nu. Vill också! Men vi ska ju till Paris nästa fredag *drömmer mig bort*

Skönt att din mamma förstod dig Lappis. Sedan kan man ju inte kräva av dem att de säger vad man själv vill höra *tänker då på min egen mamma som dessutom har läkarsynpunkter på det hela och tillfrågar sina kollegor. Tur att man inte är såå känslig fast det händer att jag skäller på henne ibland. Och får mothugg själv *

Såg att det planerades en liten tråddejt på onsdag den andra april. Jag tror att jag också kan vara med om jag får klämma på alla bebisar

• Frejis

Mrs_B - vilstolen är ledig nu

Tycker att du är beundransvärd som orkar med allt och som klarar av att ta hand om två barn och sköta markservice så bra som du verkar göra. Det är starkt tycker jag och skickar massor med kramar till dig!

Nu skiner det lite sol även hos mig, konstigt väder!

• Lapinette

Kan ev. den 2 april beroende lite på vart och när.

Paris är inte heller helt fel fast med det här vädret föredrar jag nog Thailand *drömmer mig bort till vita sandstränder och palmer*.

Min mamma är väldigt stark och envis. Hon har varit ensamstående med mig och brorsan och hållt oss i sitt järngrepp. Beundrar henne verkligen men har fortfarande svårt att sätta mig emot henne och när jag gör det så är det med full kraft. Har insett att hon mjuknat med åren och att jag inte alls behöver ta i från tårna. Skäms lite så här efter att ha pratat med henne för jag vet att hon bara vill mig väl.

• Lapinette

Frejis - så klart ni inte behöver den där IVF'n för du ska ju bli gravid april. Var det inte så vi sa senast när vi träffades på Mornington?!

• Mrs  B

Frejis
    Tack!!!!!
    kommer du och tar hand om mina barn nu då om jag får vilostolen???

Jag försöker och gör så gott jag kan här hemma, det är allt man kan göra. Men visst känner man sig sliten ibland. Men livet ska inte alltid vara en dans på rosor har man fått lära sig med åren och visst är det så.

Men som tur är väger det possitiva upp det neggativa.
    Idag skrattade tex Malte för första gången på RIKTIGT, hur kul är inte det.......
    Och alla Maxs kramar och pussar vill man ju inte heller vara utan. Så charmig som han är......

• Tinga

Oj, här blev det en väldig fart - kul!

Trevligt att se dig också, Frejis, och spännande att ni håller fast vid ivf-planerna (om det nu verkligen behövs - något annat har kanske hänt innan dess ). Så du ska också åka till Paris den 28:e mars? Isåfall kanske vi ses på flygplatsen, för vi åker också dit just den dagen. Sen åker vi hem igen den 1:e april.

Har nu lagt SFP på minnet!

• Frejis

Mmm Lappis vi får se hur det blir med det. Jag har ju planerat för BOM både nu och i april, men fertilitetsgudarna lyssnade kanske på oss på Mornington.

Fast om du frågar mig... hm, vem vill höra samma sak igen.

• Frejis

Tinga vi åker också tillbaka den första april. Vilket sammanträffande!

• Tinga

Mrs B - jobbigt med tröttheten, och att behöva vänta flera dagar på att ta igen sömn låter inte som någon höjdare. Kan inte din man ta Max någon kväll, så att du kan lägga dig riktigt tidigt?

• Lapinette

Ahhh...tråddejt i Paris! Attans att vi var där förförra helgen .

Svar på tråden Barnkarusellen