• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

jag ser redan nu att du är helt ute och cyklar.

Nenne förmiddag ca kl 11.42

Trodde att du kände mig

• nennesjuttioåtta

Hej piggelainen! Detsamma! Idag åt jag faktiskt en glass, men en strut. Isglass får nog vänta några månader till. (så du kan känna dig trygg, piggelin är annars min favorit)

• nennesjuttioåtta

eller vadå ca kl 11.42, kan det bli mer exakt? Ska vi ta med sekunder också?

• Piggelin1

Frejis - kan bara meddela att jag ifrågasätter min egen lämplighet som mamma ganska ofta... Typ, vår dotter kommer att få värsta problemen i tonåren & avsky mig som vuxen, för att jag är såååå konstig, otålig & opedagogisk & detta får hon med sig...
    Hmmm, har nog lite att göra med att min egen relation till min mamma inte alltid är helt optimal... Vill ju verkligen inte att det ska bli samma sak för A & mig!!

• Piggelin1

Yummie, gott med glass! Här kom ju våren av sig med hur mkt snö som helst i måndags (första gången på HELA vintern!), men nu verkar snön vara på nästan borta igen. Göttigöttgött!
    Jag sa just till mannen i söndags att detta med "vinterhjul" till Bugaboon, som finns att köpa & det snackas en del om att det behövs, det har ju över huvudtaget inte varit med på kartan i vinter! När jag traskade till BVC i måndags låg det visserligen snö, men alla gångbanor var rena, så jag kunde traska på som vanligt med vagnen (med skillnaden att jag svor som en borstbindare över snöyran/-blåsten just då... ).

• Piggelin1

Nu ska jag ut i solen & traska! Ha det!

• nennesjuttioåtta

frejis
    drar IVF igång i maj? Det är väl onödigt, eftersom vi ska BIMera som satan på söndag. Men det är ju bra att ha något att skrämma kroppen med!

Citat "du ser, det var för att ni fick annat att tänka på som ni blev gravi *snäpp* (det där sista är när jag slicar av huvet på antagonisten med min nya brödkniv från Global)

• nennesjuttioåtta

här är det snö med, helt plötsligt. Igår började det snöa som tusan och det gjorde nästan ont att cykla, för flingorna var så små och hårda. Men idag är det 1 dm snö, sol till och från och urmysigt. Jag älskar snön! Här är det ju inte snö heller så ofta. Förutom -98 då det var flera meter men det räknas inte.

Svar på tråden Barnkarusellen