• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Snartis

hörni som har koll på BT, hur gör man galleriet tillgängligt för andra att se??

• viktualia

Snartis - tackar som frågar!

Förkylningen - är över för den här gången. Himla tur eftersom jag drar utrikes en sväng på fredag....

Husköpet - vi flyttar inte förrän i slutet av maj - så packningen får vänta

NUUUU är det dags att springa ner till tvättstugan... tvättgurun (=maken) är på rymmen så JAG får nedlåta mig till att springa till tvättstugan... *suckar högljutt*

• nennesjuttioåtta

snartis
    har ingen aning. använde inte den. Jag chattade bara med vickan i oktobertråden. *fnissar nostalgiskt*

• nennesjuttioåtta

nä, nu måste jag göra något vettigt. *aaaah* Hmmm... undrar om det är begynnande mensvärk, gravidspänningar eller om jag bara är skitnödig. Måste genast undersökas.

Vi hörs imorgon! eller någon annan dag.

*nenne has left the building*

• BrudSommar2006

Hej! I morse lyckades Iris sabba mitt internet så jag fick vänta tills maken kom hem och kunde lista ut vad hon gjort! Nu påstår han att hon inte får stå och banka på min dator mer - men, va, hon tycker ju det är roligt ju!!!

Nu kryper hon i alla fall, på ett knä och så skjuter hon ifrån med högerfoten. Idag lyckades hon resa sig mot vardagsrumsbordet också och stod en stund, jag hann inte fram även fast jag stod nästan bredvid utan hon rasade bakåt, gjorde nog inte illa sig men blev lite rädd.

Imorgon kommer de klockan sju och börjar riva ur vårt badrum, gäsp. Iris kommer väl att vänja sig vid att gå upp jättetidigt nu om de ska hålla på så här i ett par veckor, usch. Fast skönt att få det gjort.

• BrudSommar2006

Liten, jag har också tyckt att det varit jäkligt orättvist att maken kan göra som han vill och inte jag, speciellt som jag trodde att amningen skulle varit över vid det här laget. När hon var mindre provade jag hur många olika nappar och flaskor som helst men icke.

Cicci, hur har ni lyckats få vattkoppor? De har ju varnat på bvc att det går nu här omkring så man får väl se hur det går.

Men vad var det för bilbarnstol du hade med dig, använder du första babyskyddet fortfarande? Det växte Iris ur när hon var fyra månader!

• Mrs  B

Izzie
    I vanliga fall brukar svärfar gå långa promenader med Max så jag förstår inte riktigt varför han bara var ute en kvart idag med barnen. Malte sov ju så han gjorde ju inget han heller. (???)
    Blev klar med maten och fick sen slänga i mig allt vilket senare resulterade i en orolig mage och magknip.

Junilejon
    Jodå, här springer dagarna iväg. Det finns alltid något som ska fixas och ibland kommer stressen över sig. Men säger som andra skrivit listor är ibland ett måste att skriva för att hålla stressen nere.

Just nu känner jag mig stressad över att Max inte är blöjfri och det gjorde inte saken bättre att dagis påpekade idag att de tyckte han var för stor för blöjor. Problemet med dagis och många andra är att de tar Max som en 4 åring pga av hans längd och storlek, men de glömmer bort att han precis fyllt 3.
    Dessutom pratade jag med en kompis vars barn är 2 1/2 månad yngre än Max och han både bajsar och kissar på pottan när de säger till honom.
    Känner mig stressad över detta, vill också att Max ska ha kommit längre men det är inte så lätt alla gånger. Man vill ju inte stressa barnen för då kan det uppstå fobier eller annat strul. (Märkte det när jag jobbade som förskollärare)

Nu väntar sängen!!!!

• Tinga

Guten morgen!

Skojiga inlägg att läsa ikapp! Nenne & Lappis - vilken utmärkt idé ni fick till att faktiskt få användning för det där eländiga tantblodet!

Liten - tråkigt att höra att du har det jobbigt emellanåt. Någon gång har det lyst igenom i dina inlägg, bl a när du skrev att du längtade tillbaka till jobbet (och det var ju uppenbart att du längtade därifrån innan Mindre föddes), men jag förstod ändå inte hur pass illa det var. Kram på dig, och hoppas att det blir bättre.

BS - ojdå, både krypande och stående på en gång! Då kommer du snart att få rejält med motion, när du ska börja jaga efter Iris överallt!

• Tinga

Izzie - eländes elände att den där tygbutiken inte har någon hemsida när du nu var så gullig och erbjöd dig att handla åt mig. Just Marimekko och Mairo har fantastiska tyger tycker jag, men det måste ju finnas någon affär här i krokarna som också har mycket från just de märkena.

• Piggelin1

Snabbt inlägg under min frukost - Tinga, kolla den länken & klicka på återförsäljare, ser att det finns flera i både Malmö & Lund. Kanske kan vara ngt att kolla upp
    www.mairo.se/

Svar på tråden Barnkarusellen