• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Det ska nog vara mm och det görs via VUL.

• nennesjuttioåtta

nu har det slutat snöa här, fast det verkar inte ha fastnat något på marken...

F ö fick jag min nya Norrøna-jacka igår så jag längtar tills jag får cykla hem i den och se regndropparna rinna av som på en gås.

• Lapinette

Jag är bara glad över att inget lägger sig på marken, vill ha barmark till Uppsala på torsdag morgon. Snacka om ego!!!! Tror ni jag kan ha barn som är så ego? Ibland undrar jag faktiskt.

• nennesjuttioåtta

men det är nog en ren överlevnadsinstinkt än egoism, för du vill ju komma fram välbehållen! Men jag fattar inte varför ni inte åker tåg. Så långt är det ju faktiskt inte. *miljökämpen viftar med fingret*

• Lapinette

nenne - vi tog tåget förra gången (snö även då) men det är attans så mycket skönare att ta bilen. Den gången var det ÄP och jag var både drogad och hade ont i magen. Dessutom så behöver vi använda den stackaren (bilen) ibland ... den står där aldeles ensam i garaget dag ut och dag in.

• Liten med Mindre

Moppy - vi kan höras här ang 2 april. Som jag skrev tidigare så ska jag till BM kl 13, men det tar väl inte hela em med återbesök väl?

Snarits - vi har nu köpt en Ultivent-flaska (MaM) med deras specialnapp. Hade en rak förut med apotekets nappar, och den funkade en gång (med färsk mjölk), sen aldrig mer.Hon leker med nappen i munnen, eller ser ut som om hon ska kräkas. Är så avis på granntjejen som slipper kvällsamningen ibland, och till och med hunnit iväg på bio.

Tips?

• Liten med Mindre

Lappis - hoppas att slemhinnan bara har tränat på att bygga upp sig ordentligt inför vad som väntar!

Vattkoppor - Cicci - träffar ni många dagisbarn? Eller går det bland hemmamammor med?

• nennesjuttioåtta

jag hatar att vänta! Nä, nu sticker jag hemåt. Tack för idag!

• Izzie

Liten - Har du testat de anatomiska dinapparna som är lite vågformade? De är gjorda för att kombineras ihop med amning, sugtekniken barnet använder för att få fram vätskan påminner om amningstekniken. Det rinner dessutom ganska sakta och formen på nappen bidrar till att barnet får i sig mindre luft när det äter. Vi har använt sådana nappar till Matilda från första början och det har funkat jättebra. Hoppas det kan funka för dig! Har oxå missat att du känt dig deppig, stor kram och hoppas det bättrar på sig nu när du luftat dina tankar... Annars finns vi här om du vill. Jag kan bara tala för mig själv, men någon supermamma är inte jag heller kan jag tala om. Känner igen de tankarna du beskrev i ditt inlägg och det tror jag alla går igenom, mer eller mindre. Som sagt, jag hoppas du känner dig bättre snart. För mig funkar det bättre när jag har tagit små utflykter med Matilda. Tex gått på stan en sväng (man behöver inte gå in i folktäta varuhus), fika med kompisar (kan passa på vid tider när det inte är så mycket folk), åka hem och besöka föräldrar och syskon osv osv. Jag försöker ha ett mission om dagen. Då får jag "livslust" har jag märkt...

• Izzie

Ahh, nu missade jag dig Nenne! Alltid kul att läsa dina inlägg iaf. Håller tummarna för dig till BIM!

Svar på tråden Barnkarusellen