• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Goingar!

Såå jätteilla har det inte varit. Men jag tillhör de där som vill vara perfekta och lyckas med allt. Och det inser ju de flesta att man inte lyckas jämt med att hålla en liten bebis glad nöjd och sovande vid rätt tillfällen. Men det ville inte riktigt sjunka in, framför allt inte i början... Deptimerande!

Sen har jag tyckt, och tycker fortfarande, att det känns jobbigt att inte kunna odla några egna intressen (hann tappa de flesta redan under graviditeten), och samtidigt se maken skaffa sig fler intressen under tiden jag är låst.

Nåja, vi måste nog börja kommunicera mer om förväntningar och önskningar, och kompromisser. Jag ska börja ta lite mer plats i tillvaron igen. Påbörjade operation flaskmatning igen igår - skaffade en ny modell på flaska/napp samt ersättning att öva med.

• Mrs  B

Tror inte Liten har skrivit att hon har varit låg, eller har jag fel?????

• nennesjuttioåtta

iuuck Lappis, är det då den beryktade bautaklumpsmensen ska komma? *ryser*

• Snartis

Cicci, läste just att du skrivit att det var vattkoppor. Hoppas han får lindrigt med koppor så jobbigt om de får det överallt.
    kram

• nennesjuttioåtta

Snartis
    oooh, jag antar att hon ändå var välkommen, eller?

• Lapinette

nenne - förhoppningsvis kommer den inte men det jag menar är värst är den där väntan. Jag är ju tekniskt gravid när de stoppar in den lilla blastocysten och sen är det två veckors väntan....då man klämmer sig själv på brösten och undrar "gör det ont", man tittar bestört ned i toaletten "något blod?" osv Samtidigt försöker man förtränga allt detta ...vilket jag aldrig lyckats särskilt bra med. Det är hemskt - I HATE IT!

Liten - ja du är inte ensam om att känna så men jag förstår om det är frustrerande.

• Snartis

Liten, jobbigt, säg till om du vill ha tips på nappflaskor mm
    Man är "livegen" i början men sen blir det bättre när bebisarna blir större.
    Jag började ge Kick´n ersättning då och då runt 3 mån så han skulle vänja sig att få det. Då kunde hans pappa ta honom om jag behövde egen tid, hur skönt som helst.

• Snartis

Nenne, japp hon var så välkommen hahhaha...
    Känns skönt att kroppen är på banan igen, tog 1 mån efter jag slutade amma.

• Moppy1

Liten- gärna fika den 2:a april. Ska vi höras av här i tråden nästa vecka och bestämma närmre?

Nu börjar pyret bli otålig igen....

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-03-18 16:02:32 följande:
    nenne - förhoppningsvis kommer den inte men det jag menar är värst är den där väntan. Jag är ju tekniskt gravid när de stoppar in den lilla blastocysten och sen är det två veckors väntan....då man klämmer sig själv på brösten och undrar "gör det ont", man tittar bestört ned i toaletten "något blod?" osv Samtidigt försöker man förtränga allt detta ...vilket jag aldrig lyckats särskilt bra med. Det är hemskt - I HATE IT! Liten - ja du är inte ensam om att känna så men jag förstår om det är frustrerande.
    Ja, herregud vad det kläms på bröna, jag kollar hela tiden att de fortfarande gör ont. Och man törs knappt torka sig efter att man varit på toa och analyserar trosorna in i detalj. Men jag antar att kärringen dyker upp när vi väl är i stugan och bara har utedass. Hon är inte bara ond utan jävligt töntig också.

Tänkte att du menade mastodontblödningen som du pratade om förut men den kanske skulle kommit tidigare, när du skulle börja spraya? har fortfarande ingen koll på proceduren. Jag undrar om det är en försvarsmekanism eller att jag helt enkelt inte läser riktigt. Är det ÄP nästa vecka? *kramar tummarna*
Svar på tråden Barnkarusellen