• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

nenne - förstår att det är svårt att hänga med i hela IVF-processen och hoppas innerligt att du själv slipper den. Man har dels en blödning när man skulle ha haft sin vanliga mens (under spray) och den gör djävulskt ont. Den har fick jag i förra veckan (ÄNTLIGEN). Sen får man en "vanlig" mens om själva IVF'n inte lyckas och det var då jag blödde som en toka. Har ju byggt upp slemhinnan massor i och med hormoner och annat. Enligt beräkning så borde jag få den där blödningen innan vi åker på semster...förhoppningsvis får jag den inte alls.

• Lapinette

Håller tummarna att tanten inte kommer för dig denna gång nenne! Vi behöver få in lite plus på tråden igen!

• nennesjuttioåtta

ä, här ska det inte blödas alls på ett bra tag, för någon av oss!

Eller i alla fall inte för oss som inte vill ha den

• Snartis

Nääää varför kan inte tanten hålla sig till oss som välkomnar henne istället???

Det måste komma lite pluss igen i tråden!

• Lapinette

Exakt - mindre blod åt folket!... fast jag läste någonstans att det behövs mer blodgivare?! Nåja, färre tanter åt folket!

• nennesjuttioåtta

men Lappis, det blodet vi vill bli av med är ju inte det som efterfrågas *fniss*

• nennesjuttioåtta

jahaja, du fick en påse mensblod, det är därför som det har blivit stopp här i en ven i armen, det var ju lite olyckligt.

• Lapinette

Näääähhh, tänkte inte på det annars skulle vi ju kunna göra en bra gärning när vi ändå håller på och blöder så mycket.

• nennesjuttioåtta

ååååh jag vill PLUSSAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Smygläste på FL och tydligen så var ÄL-tester inte så tillförlitliga för de gav visst utslag även fast det inte släppte något ägg (pga Lh-stegringen, eller vad för bokstäver det nu är...). Har ni hört något sånt? Måtte det vara fel för vi tajmade som satan sist!

• nennesjuttioåtta

ja, eller hur! Man kanske kan sila det...?

Svar på tråden Barnkarusellen