• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

hmmm. Vad tråkigt! Nu när vårsolen börjar värma och allt! Kanske brist på någon kaninvitamin? B12 eller järn?

• Lapinette

Eller så har jag helt enkelt slöat och sovit för mycket i helgen?!

Själv då nenenlainen, du skrev att du är skengravid. När vankas BIM. Dåligt med BIM-listor här inne nu för tiden (skäms på mig).

• Liten med Mindre

Moppy - fika 2:a april?

Idag blev det en till bussutflykt, vi lär oss tösen o jag. Till och med att be om hjälp. Besökte psykolog på BUP, eftersom jag liksom Mugglan haft lite jobbiga låg-perioder. Tack och lov går det uppåt. Men det vbar skönt att vädra med en utomstående.

Och nu är det baby-sanering, sen hämta vår grobag på posten.Kram

• nennesjuttioåtta

Lappis, jag vet inte riktigt (!!!!), enligt datum är det BIM på söndag, men om man räknar från ÄL så är det på fredag.
    Förresten så är det ju inte ett måste att ha en BIM-lista eftersom det känns som att vi inte är så många som är...kvalificerade.

Liten
    men vännen, jag har totalt missat att du varit blue! *kramar om* Förlåt och vad skönt att det börjar ljusna!

• Lapinette

Jag har också missat att Liten varit låg. Börjar fundera på hur pass väl jag läser inläggen numera.

Ahhh så till helgen BIM! Spännande! Själv ser jag inte fram emot min nästa BIM. Det värsta av allt!!! Usch och fy!!! Vill inte, vill inte *stretar emot*.

• Mrs  B

Nenne
    Japp så är det. Jag går på ena hållet och kan ha många bollar i luften och maken går på andra hållet....
    Kunde varit maken som dömt nu till helgen, men inte denna gången!!!!

Tror ni inte att svärfar kom hem igen efter en kvart!!!!!
    Blev till att slänga i sig maten även idag.
    Så mycket "ledig" blev jag idag.

Liten
    Skickar kramar till dig!!!!!
    Tyckte också det var jobbigt med Max i börjar, mycket pga att det inte fundgerade med sömn och mat.

• FruCicci

Liten skickar en kram jag med!

MrsB, det är mycket skönt med en mamma som har varit i branschen (sjukvård) i över 40 år! Jag promenerade till högskolan idag och hon + alla hennes kollegor konstaterade att Victor har fått Vattenkoppor!!!!!!!!!!
    Men jag är glad att de kom nu, lindrigare och sen slipper man just detta med dagis och vattenkoppor. Min lilla brorsdotter vill dessutom antagligen väldigt gärna ses i påsk, så hon hinner bli smittad

Victor är gnääääääääääääääällig, men det hörväl till... feber och gnäll. Han har bara fått koppor i ansiktet, hårbotten och 3-4 st på armen, hoppas inte det blir fler....

Nu är det matdax igen....

Puss och kram hela dan och jag håller tummarna för dig NENNE o Lappis vem mer?

• Snartis

hej tjejer,

Vet ni vem som hittat mig?? Jo tanten
    Det började igår så det var med lite skräckblandad förtjusning man insåg att kroppen kommit igång igen. Idag kom det rejält men inge ont alls??? Konstigt, trodde man skulle få jätteont men klagar inte hahahah

Kick´n är lika aktiv och matglad som alltid. Fått låna en hoppgunga av Frullis och det var en STOR HIT, han blir helt överlycklig när han får vara i den

Heeej Frullis förresten

Cicci, låter som du haft det prima i Dubai usch VATTKOPPOR??? stackars Victor om det är det...

Mrs B, Åter igen tusen tack för festhäftet har hunnit läsa igenom nu och kommer använda vissa delar

• Lapinette

Cissi - håll för Frejis också, någon gång har hon ju BIM men var sjuttsingen har hon tagit vägen?!

Skrattade gott åt ditt snoppinlägg här i helgen. Du är så jäkla rak och öppen!

Gällande barnsjukdomar så försökte min mamma också med att jag skulle få dem innan jag började skolan (var barnbarn hos mormor så dagis behövde hon inte tänka på) men det bara gick inte. Jag badade med släktingar som hade vattkoppor, sov över hos kusiner med påssjuka. Fick tillslut (under skoltiden) två av dessa, vattkoppor och rödahund och var faktiskt inte ett dugg dålig.

Liten - här kommer en kaninkram också! Men som jag skrev, har totalt missat att du har mått dåligt.

• Mrs  B

Snartis
    Vad kul att ni hittade några roliga saker i häftet!!!!!!
    Och nu vet du ju lite mer om mig också....

Svar på tråden Barnkarusellen