• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Å Shiiit!!!
    Såg just Mugglans inlägg om leverpastejmacka!

Blev sååååå grymt sugen!!!!!!!
    Ahhh....
    Knäckemacka med leverpastej och saltgurka.... VILL HA!!!!!
    *desperation*

Ibland suger det fett att bo här!!!!
    Ingen elverpastej så långt ögat når!!!!!!!

• fru AM
    Tinga skrev 2008-03-17 10:12:24 följande:
    Är det någon som händelsevis har tips på någon tygtillverkare som skulle kunna falla mig i smaken? I köket har jag gardiner i Marimekkos tyg Unikko (det med stora blommor), och det gillar jag mycket, men det känns ju fantasilöst att ha likadana gardiner i vardagsrummet.
    Kolla in fler fina marimekkotyger på www.formodesign.com
    (och massor med andra superfina saker - t ex muffinsformarna ...)

Sweet - LÅNG rumpa! Har aldrig sett det ... eller är det så att eventuella lovehandels växt och nu ser ut som en del av rumpan (det fenomenet uppträdde på mig) ?
    Åh Leverpastej blir jag också sugen på nu - och jag är inte ens gravid!
  • Tinga

AM - tack för länken! Jättemånga fina tyger, och som du sa; mycket annat kul också!

• Liten med Mindre

Hallå!

Sweet - såg ditt pastejsug. När jag var i USA prövade jag en sandwich som innehöll något som lät som [brunnschwager] (ingen aning om hur det stavas. Tyckte att det smakade lite leverpastej om jag inte minns helt fel.

Izzie - Mindre och jag gjorde vår första egna bussutflykt i lördags, till massösen. Gick på kafé först och sen knådning med barnvakt av en kompis som mötte upp till fikat. Jag var helnervös innan vi kom på första bussen, men vi fick hjälp. Ironiskt nog var det den äldre damen med krycka på hållplatsen som frågade om jag behövde hjälp. Men det triggade i alla fall en av killarna att hjälpa till. Det kanske var hennes avsikt?

Annars är det rätt ok hemma. Försöker planera dopet och det blir till att laga mat i påsk. Har en snäll familj som vill hjälpa till, vilket ju underlättar. De är vana vid storkalas. Tycker att lilltjejen sovit rätt ok senaste tiden, och undrar när bakslaget kommer. Förvisso fortfarande 2 mål per natt oftast. Och hon vill inte ta flaska, så där har vi något att öva på.

Och - till er som börjar fundera över barnkläder. Inser nu när Mindre börjat använda sina presentkläder i strl 62 att vi har:
    1) en väldig massa strl 62 och rätt lite att ha därefter
    2) en väldig massa byxor. Det går ju ofta 3 bodys på ett par byxor, men oftast får man en topp och ett par matchande byxor.
    3) Lustiga koftor, tjockare tröjor och byxor i annat än mysigt material som sällan kommer till användning.

Fick dessutom en supersöt body av min syster förut. Sparade den till nu, strl 62. Har försökt brotta på Mindre den, men hon blev så ledsen att jag slutade. Har insett att den är i stretchtyg och riktigt tajt. Hur många vill dra på sina bebbar en tajt tröja som inte är omlott??? Tyvärr kommer den inte till användning nu (rea, går inte att byta).

BS, härligt att sängarna verkar bra!

• Liten med Mindre

2 april ska jag förresten till city på utflykt igen. Är det någon Stockholmare som vill ses och fika eller så? Ska till BM på återbesök kl 13 (tycker det har gått väldigt lång tid då, men de ville ha det så). Så en promenad eller fikadejt efteråt skulle vara kul. (Tror det blir knepigt med lunch innan, efter som det hamnar mitt i "normal" lunchtid.)

• MSW

Fortsätter med mina kommentarer:

Muggles: Egentligen är det ingen fara för bebisen så länge det inte uppstår några blödningar (vilket det juh egentligen inte ska göra i en graviditet), men om det gör det blir det juh akut eftersom det koagulera sig dåligt(tom för att vara mig)..

Sweet: Jag tycker också det är jobbigt med illamåendet.. Men idag har jag inte kräkts iaf.. *gäller att glädjas åt det lilla*

Liten: Skönt att det gick bra med bussåkandet och att du ändå verkar nästan lite se fram emot nästa "äventyr"..

MrsB: Håller med om att det låter som att du kämpar på bra där hemma med dina pojkar! Hoppas du inte tar ut dig helt och hållet innan maken får tid att avlasta dig lite!

Idag låg mitt värde på 26 och de verkade vara nöjda med det. Men vi fick idag reda på att jag även imorgon ska få samma dos (men på vårt 'närmare' sjukhus).. Tydligen börjar man alltid med att 'fylla på' tre dagar i sträck och sedan en gång i veckan eller hur ofta det nu behövs, Tack för den informationen, kunde ni inte talat om det redan i fredags så att vi hade kunnat förbereda oss på det??!!
    jaja, annars gick det väl ganska bra idag!
    Nu ska jag ta tag i matlagning och dusch!

• viktualia

Liten - ev ska jag på tjänsteresa den 2:a.... men chefen hade komiskt nog inte koll på VAR evenemanget skulle vara ha ha ha ha ha... jaja.... få se om det blir något av och var jag i så fall hamnar...

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Hoppas allt är bra med alla.
    Har varit en hel del bortrest och karusellar runt i tillvaron annars.... så ingen datortid.
    Så jag har inte hunnit läsa mer än den här sidan...
    Snappar jag upp att sweetan fått havandeskapsförgiftning?????

hoppas att jag har fel!!!! Det verkar inte alls vara roligt.

Jag skickar en stor fläskig kram till alla och inser att jag måste gå och sova.

Får helt enkelt återkomma när jag har lite tid.

Ha det kalas

Guuuuuuuuuuuuuuuuud vilket onödigt inlägg det här blev
    eller

att skicka kramar till folk kan vel faktiskt inte räknas som onödigt....

nåja.....
    nu ska svammeltanten krypa till kojs.

kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

• sweetstreet

FruLLis!
    Nejdå jag har itne havandeskapsförgiftning!!!!!
    Det vat Tinga som hade lite högt blodtryck så vi prfatade lite om havandeskapsförgiftning p g a detta.

Liten,
    tack för tipset!!!!! Ska kasnke kolla upp detta. Det låter förresten tyskt?? Är det det?

Mugglan,'
    jo jag känner till att man får högre puls, men jag visste inte att ens maxpuls kan hljas så mycket! Kändes nästan lite absurdt...

MSW,
    skönt att det verkar vara under kontroll!

Nu ska jag snart göra natt.
    har varit en lång dag på jobbet idag. men jag tror träningen igår gjorde susden för jag har inte alls varit trött trots nästan 11 timmars arbetsdag!

kram till er

• Tinga

Imorse vaknade jag upp till nästan 1 dm snö! Så mycket snö har vi inte haft sammanlagt på hela den här vintern tidigare, så jag fattar inte varför det ska komma nu, när mitten av mars är passerat och man bara vill ha vår. Åker till Paris helgen efter påsk, men vädret där verkar inte heller så lovande. Hoppas verkligen att det hinner att vända tills dess, för jag tänkte ju att vi skulle sitta på uteserveringar och mysa då.

Svar på tråden Barnkarusellen