Ha ha Cicci,
Du är för härlig! Sitter här och bara ler åt ditt inlägg!!
Lappis,
Ett tag tänkte jag följa ditt råd och käka godsaker fram tills efter påsk, men så var jag och tränade och ändrade mig. Jag vill köpa en ny klänning till bröllopet om 3 veckor och vill att den ska sitta bra, så jag ska äta så lite sånt jag kan. Middagar tänker jag dock klämma ner med hull och hår. Jag har ju aldrig bantat förut och detta är väl inte heller nån direkt bantningskur, mer att jag ska bryta dåliga vanor jag mer eller mindre haft de senaste 10 månaderna!! Vill köpa nya kläder nu när det är vår också så jag har nåt att ha på nya jobbet sen. Nu har jag ju tid att gå på stan också och i Blekinge finns inte så många av mina favoritaffärer.
Får väl köpa på Sisters som alla andra sen. Tråååååkigt.
Izzie,
Att bryta chokladsug har jag inte så många knep för men man måste vara motiverad, annars har iaf jag svårt då jag tycker det är det godaste som finns. Brukar stålsätta mig i ett par dagar, första dagen är värst. Då ser jag choklad överallt, även där det inte finns. Alltså, jag blir verkligen beroende! Då brukar jag tillåta mig att äta vad som helst annat, bara så att chokladsuget försvinner. Sen tuggar jag sockerfritt tuggummi, äter frukt i stället osv. Får se till att alltid ha nåt nyttigare till hands så man inte faller dit pga det. Jag äter alltid NÅT när jag blir sugen, så suget minskar lite.
Gällande att flyga med bebisar så är det inga problem. Man får ha med sig allt som bebisen äter och vattenflaskor etc. Möjligen behöver man smaka på det framför vakterna. Det enda jag skulle passa mig för är mellanlandningar, för barnet måste ju vara fastspänt i knät under start och landning och då kan inte barnet sova. Men har man en bebis som sover no matter what är inte heller det ett problem. Är bebisen under vissa mått kan man få en balja den kan ligga i eller så kan den hänga i en korg i taket. Men detta måste man be om långt i förväg för om de har så har de sällan många och de måste bokas. Ett hett tips i så fall, under långa resor blir det trångt, varmt och bökigt att ha bebisen i knät hela tiden. Annars är ett tips att smuggla med en barnvagnsinsats som handbagage. Vi tog med vår halvhårda och tar man ut skivorna i den (en skiva är större än tillåtna mått, därav smugglingen) kan man stuva upp den i hatthyllan där den måste vara under start och landning. Så sover bebisen i den sen. Funkade jättebra för oss, för Prinsen vill inte sova i knät utan som han är van. Ena vägen fick han egen stol så då ställde vi insatsen där och han sov som hemma och på hemresan hade vi den över båda våra ben.
Vid start och landning ska bebisen helst amma eller dricka, för att minska att de får ont i öronen. Man kan även ge näsdroppar för att vidga lite.
Hoppas dessa tips var till någon hjälp!