• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Tjohoooo, jag är i klimakteriet! Har nu ett hormonvärde under 150 vilket innebär att jag ikväll börjar med sprutor. Känns skönt att vara uppe på banan igen. Sen blir det besök i Uppsala på Skärtorsdagen för att kolla att jag har tillräckligt med stora fina ägg (passande dag va?!) och sen blir det ÄP vecka 13. Den absolut sämsta veckan för min make som jobbar på ett amerikanskt bolag (sista dagarna i kvartalet) men som han sa vårt barn går före allt annat.

• Zozo

Lappis - men det kan ju knappast BLI bättre ägg än pa de datumen

• Tinga

Lappis - härligt att höra om någon som är glad för att vara i klimakteriet! Åh vad jag håller tummarna för att det ska lyckas med ivf:en den här gången!

• Lapinette

Tinga - om det verkligen blir så här när jag kommer i klimakteriet ...ingen baggis! Men som sagt, ska bli skönt att komma vidare till fas 2 i den här behandlingen. Hoppas nu bara att inte äggen också krånglar.

• viktualia

tjoho!

Har typ kollapsat av min förkylning.... gick till jobbet idag men det skulle jag inte ha gjort... gaaaaaaaaaa var på näppen att jag pallade att åka hem strax efter lunch. Nu, sen eftermiddag, har vi varit på banken och diskuterat lån och bankbyte.... inte så käckt att sitta där och kallsvettas... hm... men det blev nog bra ändå.

Vi kommer ha dubbelt boende i 1,5 månad och renovera under den tiden.

*snark*

• Nattson

Hej!!!

Har inte last ikapp allt men vill passa pa att saga lycka till med aggplock Lappis!!

Krya pa dig Vickan!

Sweet, Izzie jag haller med er. Efter stora UL har min mamma fatt handla klader. Vi har kopt vagn osv. Man maste forbereda sig, det ar en del av det hela ocksa!

Vi har det bra har i Vancouver och idag ska vi till deras stora aqvarium. Halften inne halften ute. Det ska bli coolt.

Paret vi bor hos har inga barn an. Men redan forsta morgonen "hoppade" tjejen pa mig och fragade en massa om hur det kanns, tog det lang tid osv. Nastan sa att hon fragade hur gor man, men andrade sig snabbt ha ha

Nu ar vi klara att ga. Ta hand om er tjejer!!

Kram Nattson

• BrudSommar2006

Mrs B, då ska vi prova bredbar istället.

Tinga, hur i hela friden har du burit dig åt för att öka blodvärdet utan järntabletter! Fast jag fick aldrig problem med magen av mina, jag åt de där som ska vara skonsamma mot magen, minns inte vad de heter. Hoppas att det ordnar sig med blodtrycket men vad jag minns så ska det gå upp i mitten på graviditeten och sedan ner mot slutet igen?

Lapinette, äntligen!

Vickan, usch, är du sämre igen, skönt att det gick bra på banken i alla fall.

Nattson, ni verkar ha det trevligt, kul!

• Page

Hallå alla! Jag passar på att vinka glatt till er när jag sitter en stund vid datorn! Så vinkevink!! Nu tror ni säkert att jag är jätteupptagen och har massor att göra, så att jag inte hinner in hit men så är inte fallet! Sitter väldigt lite framför datorn just nu. Kramar *hmmr* /A

• Piggelin1

Ser att du redan loggat ut igen, Page - men KUL att se dig en snabbis härinne i alla fall! Kram på dig (ja, det får du stå ut med...)

Lappis - äggplock på skärtorsdagen, sicken tajming!!! Kan ju bara bli superägg då! Gott att höra att du blivit en citronvaginagumma igen

Vickan, trist att det inte ger med sig - krya på dig, igen!

Izzie, vad BRA att din mamma tog det på rätt sätt. Måste ha känts himla skönt att ni fattade rätt beslut.

Tinga, vad trist med högt blodtryck Håller tummarna att det inte blir sämre. Nu skrev du ju iofs att du är less på jobbet, men jag skulle blivit rastlös tror jag om jag tvingats gå hem redan i vecka 23...

MrsB - det låter som om mannen din verkligen behöver känna på vad det innebär att vara föräldraledig Har några vänner som hade det lite stökigt i sin relation, men när mannen sen väl var hemma i sex månader, då jämnade det ut sig mkt mer & relationen blev mkt bättre & mer balanserad. Båda fick mer förståelse fäör den andres situation, oavsett om man var den som jobbade eller den som var hemma.

Svar på tråden Barnkarusellen