• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Izzie

Muggles - nu har jag mailat en bild på Matilda till galleriet...

• muggles

Nu sticker jag till Åre - superstressad, måste packa det sista medan Moa sover!

Håller precis på att ladda upp Izzies Matilda till galleriet.

Ha det så bra allihop!!!

• Izzie

Åh nu har Matilda varit gnällig en bra stund, så jag la henne på en filt framför tv'n... Två månader gammal och redan ett Tv-barn. Känner mig som en usel mamma

Apropå våga handla... Jag förstår att man väntar över de första kritiska månaderna, men efter att vi varit på stora UL resonerade jag och maken som så att vi väntar faktiskt ett barn och inte ett missfall. Man kan inte planera för att det ska gå dåligt. Vi behövde också sprida kostnaderna eftersom det faktiskt kostar en hel del att få barn. Dessutom orkar man inte springa och fixa allt mot slutet och skulle bebisen sedan komma tidigt har man inte lust att stå där och inte vara förberedd... Skulle det mot all förmodan inte gå vägen så kan man sälja sakerna på blocket/ge bort/spara till framtiden...

Jag tror också att handla och boa till bebisens ankomst hjälper till att förbereda mentalt inför det som komma skall. Det är en stor grej att få barn och det tar ett tag att förstå.

Så mitt råd är HANDLA PÅ! Det är både kul och smart som jag ser det!

• Izzie

Muggles - Ha det underbart i Åre!!! Njut av att bara vara... Du kommer säkert längta ihjäl dig efter Moa, men hon väntar ju hemma på dig! Passa på och njut av din barnfria tid! Hoppas du får lite solsken och bra skidväder! Kram

• Izzie

Jag och Matilda har förresten spenderat en stor del av dagen hos mina föräldrar efter att de kommit hem från Thailand i morse. Jag berättade om min moster efter att de fått prata av sig lite om hur de haft det, och mamma tog det jättebra. Självklart blev hon ledsen, men hon tyckte att vi fattat rätt beslut som valde att inte meddela dem tidigare. Skönt att hon förstod hur vi resonerade. Nu är hon och hälsar på moster på sjukhuset...

Tack för ert stöd och goa kommentarer!

• Tinga

Izzie - vad skönt att din mamma tyckte att ni fattat rätt beslut om din moster, även om det så klart var ett jättetråkigt besked att ge. Nu behöver du ju inte heller fundera mer på just det, men jag förstår att du tänker mycket på din moster.

Försöker för övrigt också att resonera förnuftigt kring det här med inköp i förväg, och av praktiska skäl kommer vi att se till att försöka ha det mesta klart. Sen är det som du säger kul att handla de här grejerna också! Ser särskilt fram emot att köpa små söta barnkläder.

• Liten med Mindre

Oj vad mycket som händer här - även här har vi sömnproblem (dock inte så positiva som Malte o Matilda) - massor med skrik (ont i magen kanske) och äter mycket gör lilltjejen.

Hinner nog inte in så länge. Måste dock kommentera Sweets kisse. Svägerskan (tror jag) berättade om en kollega som hade en hund som brukade krypa upp i sängen och vara stökig. Så killen brukade ge hunden en vänskaplig spark ut ur sängen igen. En natt jämrade sig "hunden" - "men pappa..."

Nu ska jag försöka nätshoppa en sovpåse till min lilla gymnast. Törs inte ha henne i eget rum förrän vi vet att täcket "sitter fast".

Kram! Krya på er alla sjuklingar!

• BrudSommar2006

Liten, ni har henne i egen säng redan då antar jag? Fungerar det bra med korgen? Hur ofta måste du ta upp henne och amma på nätterna? Jag tror inte att det blir egen säng för Iris innan hon slutar amma, jag orkar inte upp och lyfta upp och ner henne på nätterna, då skulle hon ju hinna bli klarvaken, nu somnar hon ju om fort. Det är ju inte så smidigt att kånka runt på 15 kg heller, det blir ju inget litet "mysigt" lyft direkt...

• viktualia

Skoj att spana i galleriet! Skoj med nya bilder!

Själv borde jag nog snart smälla ur mig ännu en ny bild... hm... förra vårens vårjacka var i stl 46... idag köpte jag en liknande i stl 36/38... ehum....

Svar på tråden Barnkarusellen