• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Oms
    viktualia skrev 2008-03-11 14:34:41 följande:
    Junilejon - kan bara instämma i hur segt det är att vara sjuk! Försökte sova för en stund sedan, men det gick inte speciellt bra... nu väntar jag på min häxbrygd - avkok på ingefära, nejlikor och kanel - som jag låtsas har effekt på förkylningar..
    Aaah! jubrygden ! jodå, den funkar
  • Lapinette

Mrs B - det funkar det med! Jag kan tänka mig att köpa barn ändå upp till typ 5 år bara de är söta.

• Mrs  B

Max är jättesöt och charmar allt och alla, bara ni har runda mackor hemma så.....

• Lapinette

Mrs B - det går att fixa, runda mackor...roligen liten kille.

• Izzie

Nu har Zozo och Tinga fått shoppinglistan mailad...

• Mrs  B

Ja, ibland så skiner han till......

Har faktiskt även börjat skriva upp alla dessa tokigheter som han kläcker ut. Roligt att läsa sen, ett tips till alla!!!!

• Izzie

Oj. nu vaknar sötnosen. Dags för matning! Ha en trevlig kväll allihop!

Själv ska jag bänka mig för första kvartsfinalen i hockey.
    Heja HV!!!

• Piggelin1

Här är en till som gärna kunde sälja dottern billigt, iaf inatt & i förmiddags var hon definitivt på rea Lilla damen fick ett tokryck & var SKITPIGG även inatt, typ 2½-3 timmar. Zzzzzzzzzzzzznark... I förmiddags kändes det riktigt eländigt (åhhhh, vad UNDERBART det är att vara mamma - NOT ), men sen packade jag in A & mig själv i bilen & åkte ner till Freeport (outlet med diverse märkesbutiker) & TÄNK vad glad man kan bli av lite shopping Kompletteringsshoppade några ittala-dricksglas, en Rörstrands Hanna-mugg (mina favvosar sen ngt år tillbaka: www.rorstrand.se/web/rorstrandwww.nsf/pages/E31EEF275405157FC22573CA002E2C87!OpenDocument&Expand=1 ), några andra småprylar & sen blev det Plantagen där jag shoppade två buketter påskliljor, två dito med tulpaner samt två krukväxter. På vägen tillbaka körde jag via ?421? (shopping-center) & där sprang jag på en gammal kursare, som jag stod & tjötade länge & väöl med. Så när jag kom hem igen sent i eftermiddag var jag faktist på bra humör igen Men mannen min är för söt när jag visade vad jag shoppat: ?Men köpte du inget till Dig själv?!? Hmmm, typ schampo & vax? Jag får bli bättre på det där!

Izzie, håller med om att de är så himla söta när de sover & suger med munnen i sömnen. Bedårande helt enkelt

• Piggelin1

Izzie,
    fy, vad gräsligt med din moster. Jag avundas dig inte för din dag imorgon då du ska berätta för din mamma. Kram på dig
    Vad bra att du får till bäckenmätning förresten, håll oss underrättade om hur det går.
    Ang babysim, så började vi med det förra onsdagen & nu till helgen blir Amanda fyra månader, så hon var väl precis på gränsen för att få börja.

Vänner, vad kul med lyckad möhippa! Ism en möhippa för 6-7 år sen så var vi också på Trägårn på kvällen & åt middag. Maten var OK, men sen när nattklubben drog igång så var jag inte sådär grymt impad. Det är så himla STORT liksom! Håller med om det där att man redan gjort 80-talet en gång, då när det verkligen begav sig. Hmm, känner mig lite halvgammal när jag konsterar detta Minns när jag var liten & folk pratade om att de minsann var med på riktigt, på 60-talet Nu är jag likadan, fast pratar om 80-talet!

Vickan, krya på dig!

Sweet & Lappis, tack för länken till detta med att dricka när man ammar. Om jag hinner senare ikväll, ska jag kolla folks kommentarer också - verkar som om många har åsikter. Säkert en massa "poliser" som tycker att man minsann kan skippa alkoholen den tid man ammar, kan man inte det, så är man alkis etc...

Svar på tråden Barnkarusellen