• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Lite förslag på tjejnamn - min väninna som bor i Italien döpte sin underbart söta dotter till Denize. Funkar internationellt.

• Tinga

Zozo - jag kommer ifrån Mellanskåne, men enligt mamma pratar jag "finare" sen jag började plugga i Lund. Med "finare" menas i det här fallet att jag pratar mindre utpräglad skånska, men visst; r:en finns ju kvar. Dock försöker jag att undvika att säga t ex Petååår utan istället säga som det faktiskt "ska" heta.

• Lapinette

Och en till sak gällande namn...sen ska de ju helst passa med efternamnet och vårt är ganska så hårt, kort och udda.

• Tinga

För övrigt är min kravlista när det gäller namn väldigt lik Sweets, även om vi inte bor i ett engelsktalande land. T ex funkar ju inte å, ä och ö i emailadresser och liknande, och därför vill jag inte ha någon av de bokstäverna i mina barns namn.

• Tinga

Samtidigt vill jag inte ha namns som typ Kevin, som är engelska, utan jag vill ändå ha svenska namn.

• Zozo

Tinga *fnisss*

Lappis; ja det är ju olika det med. fast dagens poppisnamn âr faktiskt ganska manga lika (utom de typiskt svenska/franska namnen da)

• junilejon

Tinga,jag vill inte heller ha namn som är engelska...

Nu till något helt annat...tänkte släppa mig upp ifrån soffan och göra en kycklingsallad med ris,men kan ingen god sås som man kan ha till!!
    Förslag någon???

• viktualia

Junilejon - såsförslag:
    Kall - örtsås baserad på yoghurt/creme frachie kanske? Matcha med lite grönsaker i salladen också.

• junilejon

Vicky,vilka örter tycker du??
    Det är en vanlig kycklingsalld med ris och bröd till...
    Såser är verkligen min svaga pungt i köket

• viktualia

jag skulle ta lite persilja, oregano och basilika. Kycklingsallad är inte något jag brukar äta.... har bara inte kommit på idén..
    dräll i lite grönsaker som soltorkade tomater, ångad broccoli eller lite spenat så blir det nyttigare och godare!

Svar på tråden Barnkarusellen