• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Junilejon
    Vilket fint namn ni har valt till er bebbe. Det var det namnet vi hade till Malte innan dagisfröknarna satte griller i huvudet på oss.

Junilejon och Tinga
    Ska vi boka ett datum i april kanske???????

Vickan
    Krya på dig!!!!

• junilejon

Vickan..vet hur du känner dig...ligger med med feber,fick det igår och sen är jag tjocki halsen,läste igår att Februari och Mars är dem månader då vi svenska är mest sjuka,det är pga av att bakterierna trivs i den torra luften vi har nu....

• Lapinette

Melvin är ganska så populärt just nu, eller? Min mammas sambos dotters lilla nyfödda kille ska också heta Melvin. Killnamn tycker jag är jättesvårt. Har diskuterat med maken som hela tiden skämtar (hoppas jag!) och säger att om vi får en kille (OM vi någonsin får barn) så ska han heta Junior.

• Tinga

Mrs B - april är lite osäkert för min del för tillfället; håller på att diskutera en träff med ett gäng kompisar då (som bor på olika håll i landet) och vi har inte lyckats enas om ett datum än, så jag ber att få återkomma.

• Mrs  B

Jag skojade med maken igår med det här med att heta Junior.
    Vad säger man om en dotter ska heta likadant????
    Junior känns ju som enbart ett killnamn.

• viktualia

mugglan - hur man jobbar bort skuldkänslor - inte en aning, men hur eller hur så vet ju do också att några perfekta föräldrar finns det inte. Och jag tycker att din strävan låter som att du kommer så nära det är möjligt, inom rimlighetens ramar!

Junilejon - stackare! det är verkligen segt att vara sjuk!

Tack för alla hejarop!

• junilejon

Tinga..nej vi har inte tagit reda på könet än,men det har känts som att det var en kille sen ultraljudet,både jag och maken kände att det kändes som en liten kille...så blir det en kille blir det en Melvin och blir det en tjej blir det en Nova...men det kan ju ändras när bebben kommer ut! Det kankse inte alls är någon Melvin eller Nova..utan kanske en Clara och Alex..
    Ja killnamn är mycket svårare,undrar varför!

Lappis,jag vet inte vilka namn som är populära nu och vilka som inte är det! Jag vill inte veta det heller,för vi väljer inte namn efter vad som är popis eller inte...

MrsB och Tinga hör av er när ni kan träffas!!!

• Lapinette

Oj, flera sjuklingar på tråden - krya på er!!! Sitter själv och nyser men jag skyller på de jäkla hormonerna som ska upp i näsan varje morgon och kväll.

Ja Junior är ju en kille... men för en tjej?

• Lapinette

Har inte kollat in topplistan över de mest populära namnen heller mestadels för att det liksom inte känns aktuellt men tycker ändå det är skoj att disktuera namn.

Senast var jag inne på Jonathan efter att ha sett en film där huvudrollsinnehavaren hette just det. När jag var såld på Sagan om ringen tyckte jag att han skulle få heta Aragorn . Maken börjar bli van med mina påhitt.

Svar på tråden Barnkarusellen