• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • junilejon

Tack Oms för tipset..ska gå in där och kolla!!!

• Oms

Nope, det gjorde den inte!

men gå in på FÖRÄLDER i forumet o välj sen barnvagnar så har du trådarna där skapade av de som faktiskt använder vagnarna o inte de som SKA köpa en vagn o bara skriver på hörsägen

• junilejon

Oms...okej tack...ska genast gå in och läsa vad dem tycker där!!

• BrudSommar2006

Hej! Lappis, vad det gäller att det skrivits så lite i helgen så kunde i alla fall inte jag ta mig in här igår.

Det blev lite sisådär med makens sovträning med Iris! Tyvärr så blir det så att maken somnar när Iris somnar och sedan vaknar han inte fast hon gör det. Så då ska jag vakna sedan ligga och peta på maken tills han vaknar till liv och gör något åt saken och det tar längre tid och innebär mindre sömn och mer irritation för mig än att göra något åt saken själv. I natt så ammade jag kl tre och kl fem och det känns helt ok. Iris var galet ledsen vid midnatt och ett tag framåt till och från men det tog maken i alla fall. Om det inte blir värre än så här nu så går det bra tills det är dags att sluta amma helt, tänkte mig det ungefär när hon blir ett år tror jag.

Så morotsallergi är så vanligt, faktiskt så stämmer det, det blir inga utslag när moroten är tillagad i burkarna, bara när hon fick enbart morotspuré rå.

• Nattson

Tinga, ja hjul som är svängbara till 360hade varit grymt! Men de som vi såg var lite för dyra för oss. Men min man var verkligen förtjust i den typen av vagn. Jag också för den delen. Kanske blir sådanna hjul på en sitt sulki.

Junilejon, absolut ett bra pris!

Jag håller på att förbereda packningen inför imorgon. Vädret i Vancuver är ungefär som här fast lite varmare. Så jag funderar på att åka i en tunnare jacka och ha min tjocka vinterjacka med mig ifall det blir kyligt. Det borde funka.

• Tinga

Nattson - om din tunna jacka är typ en skaljacka kan det ju funka att ta med en fleece istället för den tjocka, så slipper du släpa på en extra jacka. Jag brukar försöka tänka enligt "skalprincipen" när jag ska packa, just för att minimera hur mycket man tar med sig. Har man flera tunna lager man kan kombinera blir det ju mer flexibelt.

• Nattson

Tinga, ja precis så kan man göra. Det är en vindjacka och jag har en fleece under den. Det är nog bättre att inte ta med den tjocka jackan alls. Kan ju ha en kofta uner också om jag tycker att det blir kallt. Fast då går det kanske inte att knäppa det yttersta lagret av jacka runt magen... vissa saker börjar bli för tighta nu.

• Tinga

Nattson - känner igen det där med att det blir lite trångt över magen! När vi var i Madrid häromveckan för att se på fotboll körde jag enligt skalprincipen, med följden att jag såg ut som en Michelingubbe! Lagom till att matchen startade drog de dessutom igång gigantiska infravärmare, så jag fick ta av mig allting igen, utom t-shirten och den innersta koftan!

Oms - jösses med barnvagnstrådar det finns på FL! Får se hur noga jag orkar plöja igenom dem , men det var ett bra tips.

• Liten med Mindre

Oj oj så mycket skrivet sen i onsdags.

Lappis - en otrolig berg o dalbana din kropp skickade dig på. hugaligen! Hoppas på en snäll och väldigt lyckad ivf efter allt det!

BS - jösses vad ni får kämpa. En riktig järnvilja verkar den lilla damen ha. Tänk er henne i tonåren... (Usch - fy vad elakt av mig. ) Sover Iris i eget rum eller i erat? Jag tänkte om ni inte kunde ställa in en extrasäng till maken i hennes rum de nätter han har "vakten". Men det förutsätter ju förstås eget rum...

FruLlan - tänkte på det när du nämnde Kalikå. Min mamma hade en bok om att sy Kalikå-djur när jag var liten. Jag älskade att bläddra i den och önskade mig förstås en dinosaurie som jag aldrig fick. Mindre däremot fick en pytte-sjöhäst och en katt från kalikå redan på BB.

Piggelin - Mindre är just nu också en torris. Kom hem efter BVC besök och har shoppat Essex och Miniderm. Får se om det hjälper så att vi slipper eksem. Mot problem med rumpan och vecken har jag fått ett medel som heter "Nappy rash" från Proderm (vet inte var den går att köpa - Åhléns säljer i alla fall deras solkrämer som är de enda jag tål bra). En mousse som jag tycker funkat fint - bättre än de kläggiga krämerna som fastnar överallt. Fast då har vi inte haft några jätteproblem med vecken hittills.

I helgen var vi till Falun, första långresan, och det gick över förväntan. Så skönt att räcka bebisen till farmor och önska dem trevlig promenad medan jag går och sover. Och Mindre har fakriskt somnat gott i egen säng ett par nätter nu - sova själv är en lyx!

Nu ska jag ta itu med städningen innan hon vaknar igen lillsnorpis.

Svar på tråden Barnkarusellen