• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Lappis hoppas att du får en bra helg i Paris!! Kram

• Lapinette

Aurevoir,
    Ha en bra helg!

Kram, kram
    //Lapinette

• junilejon

Lappis...nu missade jag dig precis synd att det inte var något denna gången heller,men det känns skönt att du inte deppar ihop totalt....och även jag tycker att det verkar mysko!!! Hoppas att Parisresan och champange gör dig lite nytta...

Sweet...grattis till den lilla.....som växer i magen!
    Ja skicka min gärna din bloggadress igen... känns som att jag inte vet någonting om er längre

• Li75

Zozo!
    En trogen smygläsare sedan trådstarten i stort sett (men som då tyvärr inte orkade ge sig till känna pga att jag var ganska nere pga all press och stress i samband med försök att bli gravid) ger sig kanske lite fult till känna så här. Jag skulle bara vilja säga att jag, när jag äntligen blev gravid i juni, hade en mensliknande blödning första månaden (dock ej så smärtsam och riklig, men det tog ett tag innan jag själv förstod vad som hänt). När jag ringde MVC vägrade de tro mig när jag sa att barnet måste kommit till till juni (för jag visste själv att det av olika anledningar inte kunde vara i juli)och de trodde mig inte förrän vi gjort UL. Jag är fortfarande förvånad över att de hade så svårt att tro mig för det verkar inte vara ett helt ovanligt fenomen. Så du ska nog lita på UL och inte den där oberäkneliga tanten..

• Nu är jag fruLlan

Hejsan
    Har hållit tummarna hela¨dagen och faktiskt inte vågat mig in än för att kolla.

Och snappade upp att det inte var något pluss den här gången för lappis
    Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!

Varför ska kroppen jävlass till råga på allt.'
    Skickar massa kramar och önskar dig en super helg i frankrike. festa utav bara helskotta för förhoppningsvis är det slut på det snart!!!!!

Kramar i massor.

Vilka skittummar jag har föresten, de gjorde ju fanimej ingen nytta

ska faaaan kapa av dom ....

fast hur får man då upp saker
    hmmmmm

dilemma....

BS: vad händer om du erbjuder Iris ersättnign eller välling på natten? Jag förstår att hon inte äter det annaers men om hon verkligen är hungrig på natten och inte får nåt annat vägrar hon ändå?
    Är hon riktigt hungrig borde hon ju äta...
    precis som AM skriver så tror jag det är en bra lösning att pappan tar det hela.

Usch vad jobbigt att inte få sova.

Inser att jag är löjligt bortskämd med borrens sovvanor (från 21 till 9). Fast jag har ju en nattmatning där vid kl 4 som måste bort nån gång i framtiden men men den dageb deb sorgen

usch

kändes inget kul att skriva efter lappis minus.

Återkommer
    kramar

• BrudSommar2006

FruLlan, jag har ju i och för sig inte testat med ersättning, har inte haft det hemma sedan det var meningen att hon skulle börja med välling för tre månader sedan men vällingflaskan blir hon hysterisk om man försöker trycka i munnen på henne när hon vaknar och är ledsen på natten. Maken har försökt med förhoppningen att jag skulle slippa ta alla matningar. Funkade i och för sig dåligt med ersättning på nätterna också på den gamla goda tiden. Vet inte om det betyder att hon inte är hungrig eller om det bara betyder att hon tycker extremt illa om välling. Misstänker att det kan vara en kombination där!

• BrudSommar2006

Visst var det trist med Lappis minus, det måste ju vara extrem otur att det inte ens finns en förklaring till varför det inte fungerar. Hoppas att det bara tar en vecka till nu så ordnar det sig. Tur i alla fall att rolig champagne-helg väntar!

Ja här får vi nu se hur natten går, tror vi har bestämt att hon ska få amma en gång vid två ungefär, känns hårt att gå direkt på noll. Kanske får vi ångra det beslutet...

• Nu är jag fruLlan

Okej BS då förstår jag mer.
    Hmmm välling verkar det vara fler som inte gillar.
    Hoppas attd et funkade bättre i natt Tänkte kolla hur det gått för er. Men ni är nog ute och njuter av våren. HELT rättt!!!!!!

Jag tror att du tänker rätt som inte tar bort all nattamning direkt. Det kanske blir lite väl abrupt för iris.
    När jag ändrat borrens nattvanor så har jag gradvis skjutit på nattamningarna stegvis. Att försöka skjuta amningen lite senare och lite senare stegvis tror jag är bättre för en barn som då får lite tid att vänja sig.
    Hoppas att det löser sig det gäller nog att vara envisare än isis.

Amma en viss tid lite senare än nu några nätter så hon vänjer sig vid det. Sen skjuter ni det lite senare igen och låter det vara så några nätter osv. Tillslut har ni förhoppningsvis fått en tidpunkt som passar.

Inatt åt borren sin gång vid halv fem och det känns bra för ett tag. Målet är att inte äta innan klockan 6 på morgonen. Men det får ta lite tid dit. Han äter ju sista gången klockan 20 på kvällen så han var bra hungrig när han åt i natt.

Vilken underbar dag förresten
    strålande sol. Dags att bege sig ut i livet

• BrudSommar2006

Hej FruLlan! Det gick bättre i natt faktiskt, även om maken somnade ifrån sitt pass! Det började lika uselt som vanligt, att lägga henne går ju lätt men hon sover ju bara någon timme och sedan börjar eländet. Hon sov en kvart, vaknade och skrek osv men till sist så somnade både hon och maken och så sov hon några timmar fram till halv tre då jag ammade första gången, sedan sov hon ett par timmar till och så ammade jag vid fem, sedan var hon klarvaken tjugo över sex så det var bara att gå upp men jag fick ju vila fram till halv tre, även om det inte gick att sova så mycket när hon vrålade som bäst och sedan sova i ett par omgångar till så det är ju mycket mer än vad jag fått sova sista veckan medan maken varit borta. Räknar med att göra likadant ikväll, dvs ingen amning innan två, halv tre och maken tar henne fram tills dess. Strular hon efter det också får han fortsätta ha henne, annars kan jag ta henne därifrån om det är så att hon sover ett par timmar i stöten åtminstone.

Vilket fint väder, var ute på långpromenad i morse, sedan har vi varit i centrum och ätit lunch, följde Muggles råd (visst var det väl du som förelsog det?) och torkade av barnstolen med de där descinficerande servetterna från apoteket den här gången.

• Nattson

BS, jag kom på en sak när du sa att Iris fick utslag av morrot. Jag är allergisk mot morrötter och äpplen om de inte är i mat eller paj. Morrot innehåller något ett ämne ( kommer inte ihåg vad det heter) som är ganska så starkt. Äpple har det också. så det kan vara så att Iris är överkänslig mot det och därför får utslag. Jag kan äta en halv rå morrot ungefär innan det börjar sticka på tungan.

Svar på tråden Barnkarusellen