• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

MrsB: tyvärr missade jag det mesta av hennes berättelse, ville verkligen höra men...

pirr: det är oundvikligt att tankarna snurrar iväg. Kommer du ihåg mina farhågor om en efterbliven dvärg?! Men efter alla UL så är väl risken för ngt felaktigt ytterst liten?

• fru AM

Piggelin: Ja det är klart att hon är 4 månader! Förlåt - jag glömde att hon har samma födelsedag som Livia!!! Ja, fyramånaders kan ju behöva nattmat fortfarande så lycka till med ersättningen!
    De verkar ändra sömnmönster hela tiden de små rackarna. När man tror att något nytt och bra satt sig så vips blir det annorlunda. Tack och lov är det likadant med dåliga vanor - som plötsligt byts till något bättre

• Mrs  B

Här lagas det mousaka för första gången och det går bra än så länge för Malte sover. Max fick hjälpa till med potatisen, hoppas att det gör att han blir mer intresserad av att äta det hela sen.

En del har ju den teorin att låta barnen vara med i köket så blir de mer intresserade av att äta maten. Ska försöka med det nu med Max så får vi se vad det leder till.

• fru AM

Hoho var tog alla vägen? Här sitter jag med mitt nybryggda kaffe och några läckra småkakor. Snoriga Livia sover äntligen och jag tänkte bubbla lite här ... fast ingen är ju online! Får väl blogga lite mer då ...

• Tinga

Mrs B - tänk vilka idéer en 3-åring kan få; att bara äta runda mackor!

• Lapinette

Sitter fortfarande och väntar på resultatet från mitt blodprov som jag lämnade innan 08:00 imorse. Tror ni inte de hade tappat bort det på SH!!! Min läkares sekreterare jobbar bara till 12:00 så när inget resultat kommit vid 11:30 ringde hon och då hittade dem det inte. Efter lite letande så fann dem blodprovet (fråga mig inte vart?!) men måste analysera det först. Så senaste budet är att min läkare ska ringa mig under eftermiddagen.

Fast vi vet ju redan resultatet så jag har laddat med nässpray inför Paris och ställt in mig på att fortsätta kämpa för att bli en citronvaginagumma .

• BrudSommar2006

Bara för att jag var så trött på Iris så har hon sagt "mamma" för första gången idag, fast nu verkar hon inte kunna upprepa succén. "Titta" har hon klarat i någon vecka nu med varierande framgång, hon tycker att det är så roligt med hunden och så säger alla "titta, vovven!" hela tiden så det var väl viktigare att få fram gissar jag! Och idag när jag skulle ge henne vatten så sade hon "attn!", fast inte heller den framgången verkar gå att upprepa just nu i alla fall. Sedan övar hon på att vinka men har nog inte satt det i samband med något än. Måste öva på att klappa händerna nu också men det verkar helt ointressant, det liksom att krypa.

AM, ska definitivt maila och fråga, ska ta det under helgen när jag har Iris-vakt.

Ja hur ska man göra, skära av all amning på stört eller amma en gång per natt i fall att hon verkligen är hungrig, usch vad svårt. Måste ha bestämt mig under eftermiddagen så jag kan tala om för maken hur det ska bli i kväll, han har sagt att han gör som jag tycker men vet inte själv vad som är bra.

• sweetstreet

Å Lappis!!!!
    Tänker på dig gumman!! Hinner tyvärr inte skriva mer nu, men vill skicka KRAAAAAAM!!!!

• BrudSommar2006

Lapinette, men vad sjutton, vadå tappat bort! När åker ni?

• Mrs  B

Tinga
    Ja, just nu är Max väldigt bestämd med att det ska vara runda mackor. Inget annat duger så vad gör man inte för sin älskling ibland.

Svar på tråden Barnkarusellen