• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

AM - det borde visa plus nu... jag hade min senaste mens den 2 februari. Och visst jag har många gånger misstänkt att maken är gravid men han påstår att så är inte fallet.

• Lapinette

Slemhinnan blir väl också större precis innan mens? Dock vet jag inte hur stor den då brukar bli men den byggs ju upp.

• Vännerfan

Hur mår du nu då Lappis?

Blir intressant att höra din läkares syn på saken.

• Tinga

Åh, Lappis - här kastas man mellan hopp och förtvivlan när man läser ikapp! Jag var ju inte inne alls igår kväll, så jag hade ingen aning om vilket drama som utspelade sig här då, men det var länge sen det var så spännande att läsa ikapp. Men shit vad tråkigt att testet fortfarande visar minus! Lider så med dig. Och om jag (och alla andra här) tycker att det är jobbigt med alla känslokast så är det ju ingenting mot hur det måste vara för dig. Förstår allt ditt velande inför träningspasset igår kväll.

Jag är ju också "vetenskapligt lagd" och tycker också att det verkar jätteskumt att slemhinnan är tjock men ändå inget plus. Nu hade den där lampan på magen som vi diskuterat förut verkligen varit på sin plats! Jag tänker inte heller ge upp hoppet än, men jag förstår om du inte vill hoppas för att slippa den alltför stora besvikelsen om det inte är något.

Skickar många kramar till dig!

• Lapinette

Jag mår ok. Hade faktiskt inga förhoppningar. Maken blev betydligt mer besviken än mig. Har bara varit så nervös de här dagarna för vad det kan vara etc så jag är fullkomligt slut.

• Lapinette

Och min coola attityd till denna IVF har verkligen kommit på kant. Varför kunde jag inte få ha en nonchalant känsla rakt igenom? Ville inte få känslostormar och bry mig men nu är jag ju där i alla fall...om än något kall då jag fortfarande inte har gråtit en tår (har lätt för tårar).

• Lapinette

Tinga - jobbar hemifrån idag och tänkte knata iväg och köra det där spinningpasset på lunchen istället. Tror det kommer att kännas superskönt!

• Tinga

Junilejon - hej! Kul att se dig här igen!

Henrik Schyfferts föreställning igår kväll var verkligen super! Med tanke på NileCity och alla andra ytliga program och filmer han gjort är jag förvånad över hur mycket djup det var i föreställningen. Det var verkligen inte bara så att man gick dit och blev road i 1.5 h, utan man fick en hel del tankar med sig därifrån också. Samtidigt var han naturligtvis jätterolig också, så det blev massor av gapskratt i blandning med mer seriösa och allvarsamma delar. Verkligen en show att rekommendera!

Innan föreställningen var vi dessutom på en italiensk restaurang och åt "riktig" stenugnsbakad pizza. Vilken skillnad mot lokala pizzerian, där de glatt har både oxfilé och bearnaisesås på!

• muggles

Äh vad fasen. Vad kan du få för besked från SH idag då? Hoppas att du kan festa loss järnet på bröllopet nu iaf!

• Vännerfan

Tinga,
    Jag tänkte också på den där lampan!

Lappis,
    Skönt att höra att du mår ok, men förstår verkligen att du känner dig slut. Hoppas du får veta mer av din läkare så du inte måste resa bort med ovissheten.

Kram igen!

Svar på tråden Barnkarusellen