• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

Lapinette - kära NÅN!!!! Jag hoppas verkligen att nån med mitt mobilnummer hör av sig för det kommer dröja innan jag ser en dator efter ikväll. Håller ALLA tummar!

Gårdagens Vickanutbrott i tråden - imorse kom tanten och det med besked. JÄVLAR i min lilla låda vad ont jag fick. Och Mugglan - jag menade allvar, hade jag blivit gravid hade världen scourat in på en ny jungfrufödelse! Mens på dag 32 är surt...

• Piggelin1

Wow, här händer det grejor - vilken DAG det varit!
    Lappis, var tvungen att berätta för mannen min om vad som händer med "tjejen som gjort en ivf, var i Sydafrika & är jämngammal med mig". Det är ju bara så olidligt spännande detta, även om jag förstår dig att du fortfarande väntar på blödningen - jag hade förmodligen reagerat likadant.
    Inte konstigt om du är helt tom i bollen, allt annat vore konstigt efter en sådan här konstig dag!! (hmmm, vaddå upprepning, tre "konstigt" i samma mening...)
    Gissa om jag kommer att gå in igen imorgon bitti!
    Förresten, jag garvade verkligen gott åt din mans fråga "Have you muffat?"

Junilejon, kul att se dig här igen - precis som Muggles skrev,så har vi har fått lite hälsningar via MrsB. Skönt att du mår bättre nu & att internätet funkar igen för er!

Tinga, hoppas att Henrik Schyffert-föreställningen är kul ikväll!

Muggles, jag hade tänkt tipsa om just Karlaby Kro, vi valde mellan det & Gässlingen i höstas. Tror att Karlaby var några hundralappar dyrare & desutom passade Gässlingen bättre rent geografiskt eftersom vi var över till Louisiana-nuséet innan vi kom till Skanör. Mötesplats Österlens hemsida har jag också varit inne på några ggr.

AM - kan bara hålla med Muggles om Skäret på Styrsö. Var ju där med Muggles & Miss X på vår årliga tjejresa för snart två år sen. Minns att vi hade en supermysig helg - tog vagnen ut till Saltholmen & båten därifrån. På Skäret kunde man låna cyklar, vilket vi gjorde - hur mysigt som helst att cykla runt i den idyllen bland blommande syrener etc. Hittade en brygga där vi picknickade & drack vin innan vi lagom smålulliga & fnissiga cyklade tillbaka till pensionatet. Bra frukost var det med!

Lappis & Telis med flera som kanske dog av leda när ni läste gårdagens kvällsprat om nattsömn - sorry! Tänkte faktist på det när jag skrev en massa - nu dööööör Lappis med flera av tristess. Lovar att inte göra det för ofta Hur som helst, tack för alla jättebra tips av alla er som gett det!

• Piggelin1

Vänner - tack för tipset om Inytol - visst är det i princip samma sak som Bepanthen (eller vad det nu heter)? Har nämligen detta hemma som vi använder en del.

MrsB - kul med möhippa!
    Men vad skumt detta med att ni fått rådet att inte använda Miniderm i ansiktet på Max?! Det rådet/förbudet har inte vi hört ngt om alls & jag har glatt smort in hennes panna & området mellan ögonen & upp mot ögonbrynen. Hmmmm...

Bara en liten kommentar angående sömn - sov som en prinsessa inatt! Simmet måste gjort A extremt trött, hon stensov stora delar av kvällen (kändes nödvändigt just igår) & vi trodde nog att hon skulle vara en del vaken inatt, vaknade till vid 22-tiden då jag ammade henne, en halvtimme senare stensomnade hon igen & vaknade inte förrän halv sex i morse!!! Själv vaknade jag till vid två respektive tre av ren vana, men somnade om snabbt & när jag såg att klockan var halv sex började jag nästan fundera över huruvida hon andades eller ej Var sen vaken en timme, sen sov hon & jag två timmar till Yesss! Men JÖSSES vad boobsen läckte då vid halv sex, förutom att pyamasen var blöt så var även lakanet genomblött... Jaja, detta kunde jag enkelt överleva för att ha fått en natts sömn i utbyte!

• FruKjörling

Nu har jag fått mitt efterlängtade recept blev Trombyl så nu har jag börjat med dom...

• Lapinette

Piggelin - så klart ni ska få skriva om hur ni nattar de små liven etc. Inga problem! Men jag ska villigt erkänna att jag inte läser de inläggen så nog liksom jag förstår om ni andra blir trötta på att höra tjat om hormoner och kissa på stickor.

Maken har varit inne och läst om just utspädda Clear Blue tester. Han röstar absolut för en test imorgon bitti.

• Lapinette

Ett litet PS... berättade för maken om hur du presenterade mig för din make med "sydafrika, jämngammal etc" lite för att maken min ska förstå att jag inte den enda som pratar mycket om er härinne. Ha sa något som "poor guy like me" om din man.

• muggles

Lappis: din historia är berättad i detta hus med! Började ngt i stil med att "nu är det superspännande i tråden"

• Oms

Men Lappis!!!! vad spännande! herregud! jag tror helt klart på ytterliggare ett gravtest imorn bitti - när loggar du in här o berättar resultat *ställer klockan*

jag håller tummr o tår!!!

• viktualia

Under tiden som vi nyfiknar oss över hur det ska gå med Lappis så måste jag slänga ur mig en fråga.

Jag ska, enligt plan A, bruncha med en kompis på lördag i Sthlm. Hon ville ses i city - nån som har nåt brunchställe på lager där i krokarna?!

• Frejis

Piggelin - kom på att tänka på A`s diagnos och det här med bad. Tycker att det är klokt att ni har valt att fortsätta med det eftersom annars får ni ju sluta med allt som torkar ut huden. Det är väl bättre att pröva (och smörja in efteråt) än att sluta direkt.
    Sedan är ju atopiskt eksem ofta säsongsberoende. Har nämligen själv den diagnosen och märker att utslagen blir bättre på sommaren, men har en del besvär under vintern.

När man inte har barn själv är det lite svårt att bidra med någonting vettigt. Dessutom har jag själv känt några gånger att jag inte kan ha så mycket vettigt att säga om saker som jag inte har erfarenhet av, men jag har däremot blivit mycket klokare av det som jag läst och jag tror att det kommer att hjälpa mig i framtiden (om den nu inte blir barnlös).

Sedan håller jag med Lappis - tyvärr läser jag inlägg om barn lite översiktligt *hummar lite *, men hoppas att någon gång blir det ändring på det. Det roligaste med tråden är ju att alla är lika välkomna och alla ämnen ryms här

Svar på tråden Barnkarusellen