• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Telis - misstänker att du kanske försvinner härifrån när som helst nu, så jag vill bara passa på att önska dig en riktigt härlig semester! Sen kommer du hem; härligt rosig i hyn, solbränd och fräsch, och full med krafter inför en ny ivf-omgång. Ha det gott! Kram!

• fru AM

BS: Livia började krångla med maten när hon var åtta-nio månader. Det är tydligen vanligt. Det höll i sig flera månader (som jag minns det så var det fyra månader) sedan lossnade det igen och nu äter hon så att det står härliga till.

Vissa barn hajar aldrig det där med välling - fast de brukar ju äta gröt då istället ... Tror du det är amningen som ställer till det? Jag har inte riktigt följt med detta Iris-spår just nu? Ammar du för ofta? Är det småsnuttande nätterna igenom som gäller? I såna fall får du sätta ner foten och vägra. Göra upp ett strikt amningsschema. Det är tyvärr det enda de förstår, de små gostrollen (eller vad det var Nenne kallade dem ...)

• Telemarkgrrl

Men åh, Lappis, det ska visst inte vara enkelt för oss på nåt sätt! Hoppas att det bara var en sån där lite äggblåsa som gosnosen hade som har trilskats!

• Telemarkgrrl

Tinga, tack!

Nu har jag sovit hela eftermiddagen och känner mig lite bättre. Hoppas att det har vänt. Nu ska jag packa. Få se nu ... skidkläder, solskyddsfaktor, böcker, solglasögon och visa-kort ... det blir bra det.

(För er bokmalar (Piggelin, Tinga, Zozo? ) så kan jag rapportera att jag har med mig en var av Håkan Nesser, Bengt Ohlsson och Joyce Carol Oates, en tysk deckare, en norsk deckare, en sliskroman och en bok om Pol Pot Ååååh, det är nästan det bästa med semestrar, det där lilla resebiblioteket som bara väntar på att få bli läst! Fast det ska bli lite najs att klämma lite lagg och vara ute i solen och äta god mat och dricka vin också. )

• Tinga

Åh, Telis - lyckliga du som får vara ledig och läsa en massa böcker! Låter som att du lyckats med en trevlig blandning.

• Frejis

Undrar hur det har gått för Lappis och vad UL visade *känner mig envis när jag hoppas på så goda nyheter att hon behövde tänka genom det först... men jag hoppas ändå *

Telis, trevlig resa och fortsätt att krya på dig!

• muggles

Telis: ha det grymt skönt i solen, snön och med dina telisar!!!

En grej jag inte fattar; om man nu råkar bli gravid - är det inte farligt att använda hormoner för nedreglering? Typ farligt för det ev embryot. El vad händer då? Är det så att kroppen kan stoppa det så att det är ett skäl till att man inte blivit nedreglerad?

• Telemarkgrrl

Tack tack!

Muggles, det är inte farligt att spreja fast man är gravid, det hinner gå så få veckor innan man upptäcker att man är gravid. Men då slutar man ju förstås spreja med en gång.

• Lapinette

Har inte vågat mig in här förrän nu och ska väl berätta om mitt besök.

Kommer till min och Telis läkare och han förklarar rakt för mig att antingen är det en cysta eller så är du gravid. Jag ställer typ tusen frågor och den stackaren försöker svara på saker som vi inte vet om utifall de stämmer eller ej. Nå väl, jag får hoppa upp i stolen, han tittar och tittar och säger att någon cysta är det inte. Tittar på min slemhinna som han uppmäter till 17 och säger att så ser den ut om man är gravid och så ler han.

Väl tillbaka i "normal" position så ställer jag ytterligare tusen frågor. Om jag inte är gravid vad kan det då vara och OM jag är gravid vad gör vi nu? Det blev order om att gå hem och göra ett gravtest. Om testet visar negativt eller är tveksamt så är det blodprov hos SH imorgon (IGEN) som gäller. Jaha, säger jag och vandrar ut på darrande ben. Ringer maken och berättar allt medan jag väntar på bussen.

Väl hemma (maken jobbade hemifrån) så ger han mig massor att dricka så jag ska bli kissnödig. Det tog lite tid men jag har nu precis testat och det var negativt! Tänk er att t o m min läkare tror att jag är gravid och så är jag inte det. Vad händer då nu?

Ja, jag ska ju ändå ta det där blodprovet imorgon på SH (tröttsamt) och sen får vi se vad det resultatet säger men jag tror ju inget annat än att det visar samma sak som detta. Det blir att fortsätta med nässpray och invänta nya direktiv. Skitskumt!

Svar på tråden Barnkarusellen