• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • junilejon

Hej tjejer!!!
    Kommer ni ihåg mig???
    Nu är jag äntligen på banan igen...har saknat er såååå mycket!!!
    Anledningen till min frånvaro är pga först så mådde jag verkligen skit pga bebben,sen gick datorn sönder och sen vårt internet pga alla stormar vi har haft.
    Har varit på ultra ljud för några veckor sedan...vilken häftig upplevelse det var! Den lilla kotten låg ju inte stilla i en sekund,så det tog lite tid att mäta kotten.
    Magen den växer och växer och är riktigt stor nu så nu få maken hjälpa mig att raka bikinilinjen tur att maninte har så mycket hår
    Två av mina tre kompisra som var gravida har nu fått, en liten Juni och en liten Thea, min andra kompis skulle ha fått förra måndagen men inget har hänt där en!!!

Nu jobbar jag bara 4 veckor till,ansökte om ledigt dem sista 18 arbetsdagarna i April,sen går min havandeskapspening på 1 maj.
    Det ska bli så skönt...då kan jag i lugn och ro fixa inför kottens ankomst!!!

Vad har hänt annars!!! Såg att ni alla vet vad Sweet hari magen,är grymt nyfiken!! Har ju inte hennes blogg adress längre,den försvann men den gamla datorn....

Lappis....Herregud vad spännande!!! Håller tummarna så att dem bli blå att det blir ett stort blått plus

Kramar till er alla!!!!

• Lapinette

Hej Junilejon så klart vi minns dig!

Jag är så jädrans ambivalent att jag klädde på mig träningskläderna för att gå och träna efter att ha avbokat klassen...och nu sitter jag här och har åter igen bestämt mig för att inte träna. Shit, ska det vara så svårt? Tar ett lunchpass imorgon istället.

Angående att testa eller ej... kanske gör jag ett försök imorgon bitti. MEN endast för att slippa behöva åka till SH om det är ett plus.

• junilejon

Lappis... ja att det ska vara så svårta att bestäma sig

Vänta med spänning på att få läsa om pluset,håller verkligen tummarna för er!!!

• Mrs  B

Hej Junilejon!!!!

Ska jag sms:a dig om Sweet eller????

Vad sägs nu om en tråddate????

• muggles

Halloj Junilejon, kul att höra ifrån dig! Vi har ju fått hälsningar via MrsB men det är ju inte riktigt samma sak...

Lappis: fan att inte testet kunde visat positivt, nu får vi alla en sömnlös natt Vad dumt att de inte tog blodprov för att utesluta grav när de ändå var igång. Att inte blödningen har kommit kan ju tyda på en icke-fungerande nedreglering men då skulle du väl inte haft en tjockare slemhinna? Nåja, jag förstår att du inte vill hoppas på ngt. Jag hoppas att vi får pom-pomma och krulltrumpeta imorgon!

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-06 18:10:35 följande:
    Telis - om jag mot all förmodan skulle plussa så lovar jag att smsa dig!
    Åh, jag kommer att sitta som på nålar hela morgonen!! Hoppas hoppas hoppas!
  • junilejon

MrsB ja sms mig om sweet...gissar på en liten kille!!!

Lappis jag har BF 8/7 så det är långt kvar...en evighet känns det som!!!

Muggles,hur klara du stormarna i Götet! Där måste det blåsa ännu värre!! Var ni på båtmässan? Vi var där,blev lite besviken för det var ju inte så många segelbåtar!!

• muggles

junilejon: när det blåste som värst här i Götet så var jag i Stockholm Köpte en tidning och såg bilder på en parkering där bilarna låg och flöt - alldeles i närheten där jag bor... Pratade med en tjej på ett fik som ligger på ett hörn och där hade en av deras kunder gått runt hörnet, varvid vinden tagit tag i henne så hon lyfte från marken och bröt armen när hon damp i backen igen! Shit! Nä, jag är ingen "mässperson", jag tycker det är tråkigt med mässor.

Svar på tråden Barnkarusellen