• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • fru AM

Fast det var ju Cicci som stod för själva handlingen ...

• Lapinette

Ahhhh...teknikern bakom begreppet - AM och själva säljaren - Cissi

• Frejis

Fru AM - tack för tilläggsinformationen

• Lapinette

Vad du (Frejis) och Telis är kaxiga!!! Tänk att det är just ni två som prompt tror att det är något annat fel än att jag just är en superdam i mina bästa år som inte kan/lyckas komma ned i klimakteriet.

• fru AM

Får alltid småångest när jag påpekar sånt här. Är rädd att framstå som skrytsam ...
  • fru AM
    Lapinette skrev 2008-03-06 11:40:57 följande:
    Vad du (Frejis) och Telis är kaxiga!!! Tänk att det är just ni två som prompt tror att det är något annat fel än att jag just är en superdam i mina bästa år som inte kan/lyckas komma ned i klimakteriet.
    JAg tror visserligen att du är en superdam i dina bästa år - men man kan ju inte låta bli att tro (och hoppas) på att det flyttat in en liten harpalt hos Lappis ...
  • BrudSommar2006

Men när tänker de ringa! Jag skulle behöva åka hemifrån en sväng och handla men jag kan ju inte åka innan de ringt! Nu blir jag tvungen att sluta gå in här var tredje minut en stund i alla fall och gå och göra lunch åt mig och Iris.

Ser fram emot att maken ska komma hem i natt, Iris har sovit uselt hela veckan. Nu kan han få brottas med henne ett tag känns det som. I natt ammade jag kl två, fyra och sex och gick upp sju. Hade nog fått sova mer om jag börjat redan kl tolv men har bestämt att inte börja förrän två oavsett. Nästa problematik blir hur jag ska få bort kl fyra också men det känns som att hon klarar sig rätt bra fram till två, hon är vaken men inte så ledsen innan dess men sedan verkar hon bli hungrig. Suck, tänk vilken dröm om hon kunde tänka sig en vällingflaska...

• Mrs  B

BS
    Har du provar pipmugg med välling?????
    Och olika sorter?????

• Frejis

Lappis - du är en superdam oavsett om du inte kan komma ned i klimakteriet eller om du är *nynnar ordet för mig själv - Telis, du vet ju vad jag menar *

Jag kommer att spricka av nyfikenhet snart Kan inte de ringa dig snart Lappis? Annars kommer Frejis att ringa dem i stället

Svar på tråden Barnkarusellen