• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Ikväll ska jag och maken inkassera 2007 års julklapp från min bror; The 90s - ett försvarstal med Henrik Schyffert. Som varandes 30+ och tonåring/ung vuxen på 90-talet ser jag verkligen fram emot att se hans föreställning och den har ju fått bra kritik från alla som sett den; både vana kritiker och "vanligt folk". Först blir det dessutom middag på restaurang, så det blir en ovanligt lyxig torsdagskväll.

• muggles

Låter härligt Tinga!

Jag har börjat fundera på att boka en romantikhelg (el en natt rättare), som vi alltid gör runt min makes födelsedag. Vi har bestämt att vi åker iväg i år också men utan Moa (förra året var hon ju med haha). Ngn som har tips? Jag har funderat på Hotell Gässlingen som Piggelin varit på men tar gärna emot fler tips på denna sidan Sverige.

• muggles

Sweet: hur fungerar de där bloggarna när man lämnar kommentarer - får du ett meddelande att du fått en ny kommentar? El måste du aktivt polla och se om där kommit ngt nytt? *nyfiken bara*
    Så skönt att ni fick ett positivt besked om UL:et, har inte kommentera det förut.

• muggles

Ååååååååååååå, jag är tjötsugen och det är ingen här... Jag är så nyfiken på Lappis resultat så jag har ingen ro att börja städa vilket jag borde. El hoppa i duschen. El plocka undan frukostresterna.

Vickan: har förresten aldrig varit med om det du beskriver ang pillren. Men om det är omöjligt att du är gravid så är det väl ngt som hoppar igång så småningom. Vore det inte ironiskt om du var gravid nu när du bestämt dig för att vänta?! Så typiskt i så fall av livet att sätta en på plats - man ska inte tro att man kan styra livet typ...

• Lapinette

muggles - jag är ömsom här, ömsom på FL och ömsom på google för att googla om blödning under spray/nedreglering. Blir snart tokig! Hatar verkligen att inget veta. Läser ibland att man faktiskt inte behöver få en blödning för att vara nedreglerad och sen läser jag om andra som efter 4-5 veckor med nässpray aldrig blev nedreglerade (hemsk tanke). Idag är det inte lätt att koncentrera sig på jobb.

• Frejis

Sweet - jag var inne och läste på din blogg så nu vet även jag att du väntar ... Jätterolig läsning och så gillade jag bilderna på Lipton och hyllorna, vilken kreativ lösning och katten såg ju såå pigg och nöjd ut.

Gosnosen - då förstår jag lite bättre. Visste inte att Huddinge även gjorde utredningar fast det beror kanske på var i stan man bor.
    Trist att ni inte fick köpa trepacket och jag undrar återigen (känner mig som mest frågvisa människa just nu vad du har för FSH-värde. Jag såg i mina papper att jag hade för högt värde redan i juni förra året, det låg på 10, men doktorn i Uppsala sade att det inte var så farlig. Hm... jag blir som sagt fundersam.

Zozo - blev orolig för dig när du nämnde blödningen. Skönt att höra att allt var bra med pyret i magen, håller tummar och tår för er!

Telis - stora krya-på-dig-kramar till dig! Och ansluter till ditt kvävda rop till Lappis

• Frejis

När det gäller vår ivf har jag i alla fall bokat tid för nybesök i Södertälje, sedan får vi se. Jag tror att sådana (läs: jobbiga) människor som jag vinner på att låta bli att tänka för mycket. Får ta ett steg i taget i stället och se hur det går... vi kan i alla fall inte påbörja någonting i april utan det blir i mitten av maj i stället. Har roligare saker att tänka på i början av maj, dvs en resa till Malaga.

Lappis - när det gäller din blödning som inte har kommit känner jag som Muggles. Vill vill vill att det ska vara positiva besked på gång.

• Telemarkgrrl

Tack snälla för krya-på-hälsningar! Jag hoppas verkligen att jag mår bättre snart! Jag är väldigt tacksam över att jag inte ska flyga ner, jag har fortfarande i färskt minne när min man och jag flög och han var sjuk och hans trumhinna sprack. Det var inte kul för nån av oss (men minst kul för honom förstås).

• Telemarkgrrl

Frejis, mitt låg på 10 och det sa min läkare att det var precis på gränsen till för högt, fast fortfarande normalt. Typ att 10 är okej och 11 är för högt?

• Telemarkgrrl

Men kan inte systern ringa till Lappis nu dåååååå?! Jag kan ju inte heller ta mig för nåt!

Svar på tråden Barnkarusellen