• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Nenne, vet knappt om jag vågar yttra den förmågan på nätet. Men jag såg en ande "spöke" sitta i soffan.

• nennesjuttioåtta

oj, har du blivit synsk? Följer det med graviditeten?

Jag kan inte se men min syster har en sån förmåga och också hennes barn. Läskigt... I vintras var den yngste (2,5 år) ute och åkte bil med pappa. Då säger han "Titta pappa, det hänger en gubbe i trädet". Men det hängde ingen gubbe i något träd, men däremot var de och körde på Galgberget i stan där de bor, en gammal avrättningsplats (numera bostadsområde). Huh!

• Nattson

Nej Nenne det kommer inte med graviditeten Så det slipper du oroa dig för! ha ha Jag har varit det så långt jag kan minnas! Min moster är det och min mormor var det.

• Zozo

Sweetan o Nenne: jag maste erkänna att jag nâstan skämdes efter att ha hispat upp mig sadär! Men jag sag liksom redan skrâckscenariot framför mig. Nu ska jag vara positiv!

• Piggelin1

hej allihopa,
    jösses vilken aktivitet det varit här idag!

Var uppe med tuppen (eller med Mannen kanske är mer korrekt...) i morse eftersom vi skulle med A till läkaren kvart över åtta i morse (OKRISTLIG tid när man har en 3½-månaders!!). Dels göra pricktest, dvs kolla om hon var allergisk mot ägg & mjölk, dels träffa en läkare. Pricktestet gav inget utslag - skööönt! Läkaren konstaterade det vi egentligen nog redan visste, dvs att vår lilla tjej har drabbats av atopiskt eksem (böjveckseksem). Ingen av oss är förvånad, både mannen & jag hade mkt eksem som små & jag har kvar en del fortfarande. Inga bra gener i det avseendet Men fick iaf recept på salvor i storpack, så nu är det bara att smörja för glatta livet, minst två ggr om dagen, gärna tre Hoppas att hon slipper lindrigare undan på sikt än mannen & jag. Men om så inte blir fallet, så vet vi ju iaf hur man ska hantera det
    Så nu i em var jag på apoteket & hämtade för första gången ut grejor i Amandas namn. Ovant!

Var hemma en kortis & vi somnade båda på sängen, sen var det dags för premiär på baby-simmet kl 12. Amanda verkade gilla det jättemkt Fast läkaren i morse avrådde just från babysim pga hennes torra hud - inget som vi tänkte på när vi anmälde henne för ngn månad sen... Men vi ger det några försök & ser hur huden blir på henne, i värsta fall får vi avbryta det.
    Efteråt var det dock inte lika kul - A vrålskrek & det var helt omöjligt att amma henne, så jag åkte hem & hon somnade i bilen. Hemma var dock ingen höjdare, hantverkarna var i lgh ovanpå för att fortsätta "bila sönder" det fuktskadade golvet... Snabblunch, ännu mer vrålskrik & inget försök att amma lyckades, så jag stoppade ner henne i vagnen & gick ut, varpå hon somnade efter en stund. Tror knappt jag hört henne skrika så mkt förut Hemma igen vid fyra med bowling-klot till bröst, efter några försök gick det ÄNTLIGEN & nu är hon tack & lov ganska nöjd igen!

Nog med mina ego-inlägg, nu ska jag kommentera er andra!

• Lapinette

Varför hittar jag inte inlägget på Sweetans blogg?!! Är ju så nyfiken!

• Piggelin1

Har en lapp fullskriven , får se hur långt jag hinner, innan A pockar på min fulla uppmärksamhet.

Originalrosen - jag fick Rotari rekommenderat av en vinkännare för ngt år sen, har druckit den flera ggr sen dess. Bra budgetalternativ till riktigt bubbel! Mannen fixade räktoast, sen vinkokta musslor med gott bröd & så lite praliner till efterrätt - helt OK för en tisdagskväll!

Tack för alla Grattis till huset förresten!!

Telis, Lappis, Gosnosen, Frejis - följer er allihopa med spänning i ivf-processen, även om jag kanske inte kommenterat det så jättemkt. Håller tummarna för att blödningen kommer ikväll, Lappis! (vågar inte skriva ut den andra förhoppningen i skrift...)

Telis - vad gott att semestern närmar sig - håller tummarna att du hinner bli hyfsat frisk innan du åker iväg

Zozo, läskigt med blödningen, förstår rädslan. Kom på att jag råkade ut för samma sak, blev orolig & ringde min BM som sa just att det var vanligt efter sex & det var ju det vi pysslta med precis innan den gången

• fru AM

Lappis: inboxade dig just sweetanlänken

• Lapinette

Tusen tack AM!!!

Grattis Sweetan!!! Härligt att läsa!

Nu ska jag springa och lämna tillbaka allt jag tokshoppade igår och sen hem och äta lax och dricka Chablis med maken.

Kram, kram

• BrudSommar2006

Nattson, hu, kan man se om de är snälla när man ser dem?

Lapinette, intet nytt??

AM, hoppas att ni blir nöjda med senaste auktionsfyndet, vi brukar ju gå varje gång men har missat de två sista. Vad var din teori om Sweet nu igen? Blev det "rätt" eller "fel"??

Svar på tråden Barnkarusellen