• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, jag tycker att du borde börja oroa dig mer för att du inte kommer att få dricka alls på bröllopet i helgen än att schemat spricker framöver.

• Lapinette

Telis - kul att se att du är en sån optimist!!! Jag tror och tycker hela tiden att NU, NU är den på gång. Den kommer nog under dagen. F*nskapet gillar ju att skrämma upp mig lite samt att ge mig dolda små förhoppningar som emellanåt ploppar upp i skallen, kanske, kanske?! Det är ju inte första gången.

Tinga - jag bör ju ha fått blödningen innan jag börjar ta sprutorna för att bygga upp den där tjocka väggen i livmodern. Enligt plan ska sprutorna börjas tas imorgon. Tror och hoppas det räcker om blödningen kommer ikväll/natt men jag vet faktiskt inte. Meningen är att man ska blöda ut allt för att sedan bygga upp nytt.

Tjejer som vanligt har jag gjort en höna av en liten fjäder. Det är säkert lugnt, ikväll kommer blödningen och imorgon visar värdena tipp topp så jag får släpa med mig min spray och ta det lugnt på bröllopet i helgen.

• Telemarkgrrl

Lappis, aaah men det är så lätt att vara det när det gäller andra. Särskilt efter att det var en tjej på FL i förra veckan som visade sig vara gravid när hennes sprayblödning inför första IVF:en aldrig kom. Och dom hade ändå försökt på egen hand i typ två år. Skulle det gälla mig själv så skulle jag ju förstås ALDRIG tro att det hade tagit sig av sig självt utan att det givetvis var nedregleringen som gick åt h-e.

• Lapinette

Telis - så då förstår du mina tankar. Jag är ganska så säker att den kommer ikväll.

Så nu ska jag inte tjata mer om det... hopp och lek! Alla är välkomna in och skriva om något annat.

• muggles

Lappis: det är inte möjligt att du är gravid då? Ursäkta, jag hänger fortfarande inte med i alla turer kring en ivf trots att ni förklarat så många ggr...

Snartis: shit 13h sömn - jag är avis!!!

Oms: glömde skriva det förut, jag beundrar dig som går upp och ammar så länge på nätterna med Mathilda utan att gnälla! Jag kommer ihåg vad jag tyckte det var jobbigt men jag behövde inte sitta med henne i en halvtimme efteråt...

BS: skönt att amningsfrekvensen har gått ner! Hur går det med Iris och matvägran? Jag tog en matstrid igår (som jag vann) och nu går det bättre med puréerna. Tillfälligt iaf, man kan ju aldrig räkna med ngt...

• Lapinette

muggles - jag kan faktiskt vara gravid då vi som vanligt har haft sex kring ÄL. Det är som Telis skrev möjligt att bli gravid under en pågående IVF. Vår läkare berättade förra gången att det även hänt en av hans patienter. MEN som jag säger åter igen... jag tror inte på mirakel.

• Telemarkgrrl

Förlåt Lappis, jag ska inte tjata mer! Jag håller bara tummarna för att den kommer ikväll och att du kan njuta av bröllopet och veta att allas scheman kommer att funka.

• Telemarkgrrl

Nu är det inte långt kvar till min semester. Wiiiiiiiih!!!!!

Men jädrans vilken hosta jag har och vad hängig jag är. Är det någon som har haft lunginflammation? Har man torr eller rosslig hosta då?

• Lapinette

Visst, tillbaks till ordningen. Ingen spontanitet här inne, in i leden och följ schemat!!!

• Nattson

Jag har som vanligt inte så mycket att komma med, har tråkigt på jobbet. Något kul är i allafall att jag har hittat två toppar på Gina Tricot som jag kan ha utan att se ut som en mindre flodhäst

Härom natten gick jag på toa och på väg tillbaka till sängen blev jag så rädd för något jag såg i vardagsrummet så att jag nästan hoppade ner i sängen. Väckte maken och sa att jag var skiträdd. Han la en arm om mig och somnade om. Men vilket liv det blev i magen! Shit, fick dåligt samvete för att jag väckt Mini och inte kunde jag somna heller för att h*n höll på o röra sig. Konstaterade att det är slut på svanhopp i säng ett tag. he he

Svar på tråden Barnkarusellen